Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu |
|
||||||||||
|
gecenin on ikisi şiir yazmak için geç bir vakit mastar eksiz yaşanmışlık birikintileri: yaşamayı denemek, ölmenin yarısıdır. belki freud sürçmesi olur yanlışlıkla sesimiz çıkar. küfür kimseye yakışmıyor da konulu edilince alkışlardan sesini duyamıyorum ah biraz susta gergin çamaşır ipi gibi sallanalım yenibaharda ah biraz susta hicabı kapılı gemilere kapatıp denize salayım. hayatımı ciddiyet ablukası altına aldılar dikenli teller var gitmeye çalıştığım yerlerde nereye adımımı atsam eylem nereye adımımı atsam sen sus gözlerin de sussun en iyi bilenleri de denize salsak şamyelsiz. adımımı atabildiğim kadar geriye atıyorum ben batan denizaltıların zanlısı olmak istiyorum içinden tuzlu sular geçen bir yerinde yosunlar susan katli vacip bir geminin kendi yangınında batırılan gidiş hikayesinde alevler bana bu kadar yakınken durmam kayan bir yıldızı yoklamamdandır tepeme düşmesin diye. benim ruhumun bir yanı anglo-sakson değil bebeğim hâlâ anlamadım zaten cermenler mi kaba yoksa biz mi naifiz yoksa biz sevgiliyi öpmeyi de mi fransizlardan öğrendik yaklaşsan da sığsak ikimiz bir kareye. oysa ben seni çarpanlarına ayırdım sevgilim zaten senin olduğun derse de geç katıldım ondandır senli bir sınavda zorlanmam eğitim sistemi bir yana, sen en çok cam kenarı gibisin herkesin istediği, buğulu, yanağımı dayamak istediğim yüzün. saçlarımızdan okşanarak uyutuluyoruz ama uyumasak düz bir hayat çizgimiz olabilirdi her gece rüyalarımda sana dönmezdi pusulam belki doğuştan defolu bu pusula ezberlerim bozulmaya nazır. bana bakmasan o uyandıran sesinle benim ölme kontenjanım doldu sevgilim susmanın erdem sayıldığı bir şehirde o kadar küstüm ki kendime gözlerimden uyku akıyor topluyorum bir şişeye. Güzelyalı, Mart 2011.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Berkay Bircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |