..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hayal gücünün tuvalinden başka birşey değildir. -Henri David Thoreau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > osman demircan




26 Ağustos 2010
Cesareti Olmayanın Umudu Olamaz  
osman demircan
Cesareti olmayanın umudu olamaz. Cüret et yeni cümleler kurmaya. Korkma! İnsanların sana omuz silkmelerinden. Çünkü sen başını kimsenin omzuna koyarak uyumadın ki zaten.


:AFAI:
Cesareti olmayanın umudu olamaz. Cüret et yeni cümleler kurmaya. Korkma! İnsanların sana omuz silkmelerinden. Çünkü sen başını kimsenin omzuna koyarak uyumadın ki zaten. Uykularının en derin yerinde, ağlayarak uyunmaktan korkma. Korku köleliktir unutma. Senin olmayanları kaybetmekten çekinme. Hangi el sana borçsuz uzanmıştır ki zaten. Ellerin sana dokunmamasından ürkme. İstersen kabuğuna çekil. Münzevi bir hayat korkaklara yakışır elbet. Şunu da unutma: İnsanlar bir nehre benzer. Ya hayallerini alabora ederler ya da seni acılara gark ederler. Boşa kürek çekmekten vazgeç. Korkma! Sabır tırnak uçlarıyla kazılan bir tüneldir. Sabret! Sana da aydınlık günler düşer. Yeter ki karanlıktan ürkme. Karanlık salsa da gözlerindeki ışığa gölgelerini, göz kapaklarını bir istiridye gibi açmaya devam et. Göreceksin ki bütün inci gibi günler peşpeşe dizilecektir önünde. İnsanlar sana aptalmışsın gibi bakarken, sen de içinden asıl aptal sizsiniz diyerek gülümse. İnsanlar gözlerine bakarak yalan söylerken, sen de onların cesaretine hayranlıkla bakmaya devam et. Ne kadar kör cesaretine sahipsiniz der gibi onları seyret. Korkma! Kuruntuyla, takıntıyla ve önemlisi korkarak yaşanmayacağını kabul et. Bu yüzden kadınların tırnaklarından, erkeklerin yumruklarından ürkme. Şunu ezberle: Bir araba sağlam dururken yol kenarında, bir çizikten sonra nasıl başka çiziklerle de hedef haline geldiğini izle. Korkma! Sen izin vermedikçe, başına çıkmayacak hiçbir kimse. Ürkme! Sen kaçınca köpekler düşer peşine. Köpeklere elinden geldiğince yüz verme. Yüzünü ite kopuğa öptürme. Bir kez yüzünü çevirirsen, bir daha tenin salya kokmaycaktır unutma! Korku ilkel bir duygudur. Kendine ilkelliği reva görme. Bırak başkaları yaşasın mağaralarında. Bırak başkaları çişini yapsın yol kenarlarına. Sen insan olmaktan bezme. İsteyen silahını dayasın şakağına. Sen beyninle ona meydan okumaya devam et. Şu aptallar dünyasında herkes elinde silahıyla gezerken, senin en büyük silahının beynin olduğunu hiçbir zaman inkar etme. Şunu da bil: Kuvvetle kazanılan zaferler kısa sürerler. Bu yüzden gücünü bilgiden, sevgiden, dostluktan almaya devam et. Sevecek kimsen yoksa eğer, şu dünyada kendi içindeki özü sev ve kendin kendinden haz almaya devam et. Hayat özlü sözler, tatlı kafiyeler, rest çekmeler, bayram şekeri tadında sahte masumluklar ve her türlü dilek ve akabinde vay ne güzel demiş diyen tarzında saçmalıklar demek değildir. Hayat yüzme bilmeden atladığın bir deniz, seni kurtarmak için direk suya atlayanla yaşanacak kadar basit değil, bazen kendi kendini kurtarmak en iyi tecrübedir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Neşeli Bir Gün
Mevsimlerden Bahar
Kulaklarım Çınlamakta
Dünya Bana Sen İnsansın Diyecek
Tüm Gözyaşları Yalnızdır
Her An Kapı Çalabilir

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.