Gülüşleri kıskanan çok olur. Tüm gözyaşları ise yalnızdır. Seçim senin. İster gül ister ağla... Ya kıskanılacak biri olacaksın ya da yalnız... İnsanlar gülüşlerini saklarlar, kıskanılmaktan korktukları için. Ya somurturlar akşama kadar ya da yüzlerinde nötr ifadeler taşırlar. Dünyada gülmek, kolay değildir. Kolay olmayanı başaranlar göze batarlar. Gülmek, tüm nazarları üzerine çeker. İnsanlar nazar değmesinden korkarlar. Bu yüzden gülmekten çekinirler. Ayrıca, gülen insanlar en fazla bir iki saat bu durumlarını muhafaza edebilirler. Zaman onlar için bir bomba, insanlar ise patlayıcı malzeme olur. Bir iki saat sonra insanlar bir tokat gibi yüzlerinde patlar. Mutlu olmak, insanın kendisine yetmesidir. Çünkü insanlar mutluluk düşmanıdır. İnsanın yapması gereken, böceklere, çiçeklere gülmeye devam etmesidir. Doğa insanın mutluluğunu arttırırken, insan ise bir başkasının gülen dudaklarını soldurmak için elinden geleni yapar. Hatta bazen insan, mutlu insanların başına bir poşet gibi geçer. İnsanın yaşaması için gerekli nefesini böylelikle keser. Tüm dünyada geri zekalılık konusunda bir yarış vardır. Böyle bir yarışı kazansan ne olacak, kazanmasan ne olacak. Buna rağmen ortalık madalya doludur. Haliyle böyle bir dünyada insanların şapşallığına gülenler kıskanılır. Çünkü şapşallığı anlayacak ve ona gülecek az bulunur. Oturup haline ağlayanlar ya da dünyanın haline ağlayanlar da azdır. Çünkü insanlar, mutsuzluktan mutludur. İster gül ister ağla... Bu dünya koyun dışkısına benzer. Ne akar, ne kokar. Dünyada yüzünde hiçbir ifade olmayanlar daha güzel yaşar. Somurtmak ya da nötr ifade takınmak hayatın bize biçtiği bir yüz şeklidir. Hayata yüz vermek demek, onun istediği bir yüze bürünmektir. İşte asıl yüzsüzlük budur. Bizler, hayatın bize layık gördüğü bir yüzsüzlüğe mi sahip olmalıyız, yoksa dualarla gülen ve Tanrı'nın istediği bir yüz güzelliğine mi sahip olmalıyız. Tanrı'ya inananın yüzü güler. İnsanlar gülüşlerden vazgeçerlerken, Tanrı'yı sevdiklerini söylemesinler. Çünkü gülmeyen dudaklara Tanrı kelimesi yakışmaz. Dümdüz yüz ifadesini taşıyanlar sevilse de, gülenin ve ağlayanın yanında sadece Tanrı bulunur. İster ağla ister gül... Tanrı hep yanında olur.