..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > Muhammed CAN




24 Aralık 2010
Bu Milleti Türkler İdare Ediyor, Bundan Böylede Türkler İdare Edecek  
Muhammed CAN
Yine sayın MehmetTanrıseverin kendi ifadesi ile bir senarist olarak inandığını filme ana tema olarak işlediğini...


:AIEA:

2011 yılının ilk ayıında gösterime girmesi beklenen ‘HÜR ADAM’ la, filmin konusu olan adamın milletine karşı esaret aşılanacak gibi bir his içimde uyansınmı uyanmasınmı? Uyanmasın.
“Hür adam”la gelen yeni kölelik dönemi mi demiyeceğim! Çünkü son 5 asırdan bu yana kölelik Kürtler için adeta hiç bir zaman uzaklaşmayan yazgı olmaya and içmiş gibi!? Budan dolayı kısa bir değini ile yetineceğim.
Fragmanların özellikleri filmin en önemli kare ve cümlelerdeki vurguculuk ile izleyicinin belleğinde derin izler oluşturmaktır.
Filmin senaristi Mehmet Tanrısever. Tanrısever Habertürkte ‘Hür Adam’ filminin tanıtımını yaparken: takriben 20 yıl önce böyle bir girişimde bulunmak istediğini ancak rüyada üstad Bedüüzamanı gördüğünü ve Üstadın tanrısevere böyle bir girişimde bulunmamasını zira daha kendisini tanımadığını aradan gecen zaman sürecinde üstadla ilgili 2o yi aşkın kitap okuduğunu ve üstadın öğrencileri ile yaptığı görüşmelere binaen bu yapımın sorumluluğuna adandığını, nihayet filmin çekimlerinden sonra tekrar rüya aleminde üstadı gördüğünü ve üstadın sevinçle kendisine teşekkürlerini sunduğunu….

Yine Tanrıseverin kendi ifadesi ile bir senarist olarak inandığını filme ana tema olarak işlediğini, “Ülkesini ve vatanını sevsin diye halkı yönlendirdiğini…” /Habertürk itiraf ederek halkın US vurma yeteneği ile adeta alay ettiğini, belirtmek için ise Kürt-Türk sorununa %80 çözüm getireceğini söyleyecek kadar büyük bir iddia sahibi!


İmkan bulabilseydim sayın Mehmet Tanrısever’e bazı sorularım ve herhalde
o sorularımdan bazıları şöyle olurdu.
1-Bu vatanın evlatları daha ne zamana kadar parya olarak görülmeye davam edileceği?

2-Acaba bu filimle Kürtlere yeniden kölelik prangası takmanın başka bir versiyonu işlememiş midir?

3-Bir müslüman olarak Makyevalist bir Cumhuriyetin savunuculuğunu üstlenmek için ömrünün 35 yılını feda etmiş bir said-i nursinin varlığını neden şimdiye kadar göremedim?

4-Eski Said ile yeni Said arasındaki farkı neden bende sayın tanrısever gibi algılayamamıştım?

5-Eski Said’in muhafazakarlığı ile Osmanlıyı muhafaza/korumak/ya çalıştığını, yeni Saidde ise dindar bir cumhuriyeti savunduğunu ve senaristin kendiside dindar bir cumhuriyetci olduğunu ve ikisi/Said ve Tanrısever/ arasındaki farksızlığı neye yorumlayıp nasıl anlamalıyım?

6- Bir filimle Kürt sorununun %80 çözebiliyorsunuz, Kürlerin bu kardar acı çekmelerine neden bunca yıldır sessiz kalıyordunuz dicebilrisiniz ki Bedüüzaman müsaade etmemişti şu halde son 30 yılda öldürülen kürtlerin vebali bedüüzaman aittir diyebilrimiyim?

7-Yine yeni Said’in son 35 yıllık ömrü zorluklar ve haksızlıklar ile kendisine karşı duranlara hakkını helal etmesi ile eski Said’de dönemin padişahı için söylediği; ‘Zalimler için yaşasın Cehennem’ de farklı kişilikler yaratılıp böylece Kürtlere, özellikle son yüzyılda zorluklar ve haksızlıklar tattıran sistem beköileri adına onlar için günah çıkartma işlevini yine Türk İslamcıları üstlendi mi?


Bu filmin fragmanı ve hakkındaki tanıtım programında elde ettiğim izlenimlerim ve sorulacak sorularım burada yazılanlardan çok daha öteye gidiyor!
Duygularımı bir an için tutsaklaştırıp fragmanda kullanılan önemli birkaç cümleyi buraya aktarıp paylaşmak istiyorum.

1-Ekmeksiz yaşarım hürriyetsiz yaşayamam/S. Kurdi

2-Bin yıldır islama hizmet etmiş bir milletin torunlarına kılıç çekmek haramdır/S. Kurdi fetvası

3-Benim dindar bir cumhuriyetci olduğum o dosyadaki tarihçeyi hayatım ıspat eder!/S.Kurdi

4-Kürt-Türt Kardeştir!/S. Kurdi

5-Dindar Cumhuriyetci/Filmden

6-Bunlara Nur postacıları diyorlar resmen devlet kurmuşlar!/Filmden

7- Said’in Amerika ile ilgili görüşlerini Amerikanın ileride ne olacağını…/M.Tanrısever

8-Bu milleti Türkle idare ediyor bundan böylede Türkler idare edecek!/S.Kurdi

ve…

Fragmanda Said-i Kurdiye nispet edilerek vurgulu bir tonla söylenen “Bu milleti Türkler idare ediyor undan böylede Türkler idare edecek!” Tümcesini işittiğimde, daha önce bir panelde “Türkiye Türklerindir” sloganı ile yayınlanan bir gazetenin yazarına yönelttiğim %2,8 azınlığın içindeki beyaz olarak kendisini nasıl hisstiğini anımsadım bir an!
Sahi istatiklerde yayınlanan %2,8 azınlık kimlerdi, hatırladık mı?


Bu yazının başlığınıda Kürt milletinin bağrında yetişen Said-i Kurdi bedüüzamana büyük harflerle mal edilen cümle ile başlamamak ve bitirmemek Bedüüzamanı anlamamak demektir. Beni bölücülük veya provakatörlükle suçlamaya yeltenmeyin, başlık bana değil bedüüzaman ait-imiş!

Şu halde Kürtlerin yeniden bedüüzamanı anlamaları için onları irşad edecek Türk islamcı şakirtlere çok önemli vazifeler düşüyor.
Eh!
Ne diyelim?

Üç kıtaya İslamı Kılıçla yaymakla övünen bir milletin dininin gölgesinde ya ölüm ya da teslimiyetten başka alternatifimiz olmadığına göre…
Türk İslamcıları hangisini seçmemizi isterler acaba?

“Türkiye’de,
Kürt ve Kürdistan’ı elde tutmanın sömürgecilik doktrini ‘DİN’dir.
Türkiye’de,
-Burjuva Sınıfının- elde ettiği ekonomik gelirleri ‘üretenle’ paylaşılmaması için
toplumsal karşı koyuşun reflekslerini ‘kör’ etme adına kullanılan sömürü argüman
yine ‘DİN’dir.
‘Sunni İslam’ öğretisi ; ‘Türk Sömürgeciliğinin’
literatürlerde ki diğer adıdır.”
Şeklinde mükemmel bir tespitte bulunan dostuma katılmamak insafla bağdaşmayacak tutum olurdu.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muhammed Can S. Demirtaş'a Soruyor
Türk İslamcı Dostlarımız - 5
Gündem Özel - 4 Başkanlık Sistemi ve Avrupa Krizi
Rebeze Röportajı - 2
Algı Sapmasında Türk İslamcıları
Türk İslamcı Dostlarımız! —2
Size Ne Oldu?
Türk İslamcı Dostlarımız - 3
Emperyalist İslamcı Olunabiliyormuş Demek!
Türk Aydınlarında Takvimler 1789 Mu?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dost İçin [Şiir]
Serzeniş [Şiir]
Bizde Ne Anne'ler Var [Şiir]
Ne İnsanlar Gördüm [Şiir]
Ey Gazzeli Cocuk! [Şiir]
Ayrılık Senfonisi [Şiir]
Hatıram! [Şiir]
Namus'un Adına! [Şiir]
Hum Kıyısında Bir Gece [Deneme]
Velayet-i Fakih ve Siyasla İslam [İnceleme]


Muhammed CAN kimdir?

. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muhammed CAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.