..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Anıl YÜCEL




31 Aralık 2010
Çağdaşlık ve Engelli Olmak!  
Anıl YÜCEL
Özürlüler İdaresinin yaptığı bir araştırma sonuçlarına göre Türkiye’deki engelli vatandaşlarımızın %65’i tanımadığı kişilerin alay, aşağılama vb davranışlarından şikayetçiymiş.


:BJDG:
Özürlüler İdaresinin yaptığı bir araştırma sonuçlarına göre Türkiye’deki engelli vatandaşlarımızın %65’i tanımadığı kişilerin alay, aşağılama vb davranışlarından şikayetçiymiş.
Sevgili dostlar, bazen etrafımdaki insanların çağdaşlıktan ve medeniyetten bahsederken aradıkları kriterlerin hiç birinde medeniyetin ve çağdaşlığın izlerine rastlayamadığım konuşmalarına tanık oluyorum. Eğer ülkeleri medeni ve çağdaş olarak sınıflara ayıracaksak bunu gelişimlerinin yanı sıra içindeki azınlıklara ve insanlarına verdiği değerle örtüştürmek daha doğru olacaktır. Bu kıstas da bana göre en medeni ve en çağdaş ülke engelli vatandaşlarını en çok görebilen ülkedir. Çünkü o ülke’de empati, o ülke de insan hakları ve o ülke de çağdaşlığı, medeniyeti fazlasıyla görebilmeniz mümkündür.

Düşünün, eğer bir toplum engelli vatandaşlarını algılayamıyorsa o ülke de nasıl çağdaşlıktan bahsedebileceğiz?

Çağdaşlık ve medeniyet dediğimiz şey insanları algılayabilmektir.

Onlarla empati kurabilmek, insan olabilmektir.

Türkiye’de ve dünya’da engelliler nufusun önemli bir bölümüne tekabül ediyor. Buna rağmen engellilere gereken özen toplum tarafından gerçekten gösterilebiliyor mu?

Yoksa bu alanda da mı sınıfta mı kalıyoruz.

Sevgili dostlar, istatistik değerlere ve toplumda ki engelli vatandaşlarımızla yaptığı konuşmalarda malesef toplum olarak engelli vatandaşlara yeteri kadar duyarlı olmadığımızı belirtmek isterim. Evet, herkes bir şekilde duyarlı gibi görünse de toplumda engelli insanların bazı noktalarda hassas olan yüreği ve onların çabuk kırılabileceği gerçeği toplumumuzdaki önemli bir kesiminin gözünden kaçmaktadır.

Yolda, sokakta ve çarşıda engelli vatandaşlarımıza karşı alaycı tavırlar sergileyen ve onları rahatsız edici, incitici davranışlarda bulunan insanların ki insan oldukları şüphelidir yaptıklarının onaylanabilecek hiç bir tarafı olmadığı gibi yaptıkları korkunç bir suçtur. Bu suç hem insanlığa, hem topluma hem de çağdaşlığa karşı işlenmiş en büyük suçtur.

Son olarak unutmayalım ki, engelli olmak kimsenin seçimi değildir ve herkes birer engelli adayıdır.

Anıl YÜCEL
anilyucel@hotmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Engelleri Yok Edelim!
Ötekileştirme, Ötekileştiriciler ve Ötekileşenler...
Afrika Açlıktan Kırılırken...
Atatürk Döneminde Türkiye
Osmanlı Tarihinde Mehteran

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Atatürk'e Özlem... [Deneme]
Çöplükte Geçen Bir Rüya... [Deneme]
Kurnazlık ve Zeka [Deneme]
Dünya'yı Değiştirmek İstermisiniz? [Deneme]
Dokunma Keyfine İşsizliğin... [Deneme]
Bir Moğol Hakanı Cengiz Han! [İnceleme]
Agamemnon Trajedisi ve Troia Savaşı [İnceleme]
Tolstoy'un Edebiyatı... [İnceleme]
Türkçe'nin Yozlaştırılması! [İnceleme]


Anıl YÜCEL kimdir?

Anıl Yücel Malatya/İstanbul, Turkey 19 kasım 1985 Ankara doğumluyum. . . Malatya İnönü üniversitesi mezunu. . . Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim İşletme bölümü 3. sınıf öğrencisi. . . Emlak Müşavirleri Derneği üyesi ve Emlak danışmanı. . . Siyaset ve dış politika, Edebiyat, Sanat, Felsefe, Tarih ve Ekonomi üzerine gazetelerde, dergilerde ve internette çeşitli makaleler. Siyasetle ile ilgili sunumlar, konuşmalar ve çalıştaylar. AB projeleri yapım ve uygulamaları, çağdaş yaşam adına çalışmalar. Engellilere yönelik çeşitli çalışmalar ve engelliler için hazırlanan "EngelSizce Dergisi" çıkartılmıştır.

Etkilendiği Yazarlar:
goethe, schiller, novalis, shakespeare, dostoyevski, kafka vs


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Anıl YÜCEL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.