..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Müşerref ÖZDAŞ




19 Eylül 2011
Çiçekleri Döken Bahar  
Biz her şeyi biliriz ama yanlış biliriz

Müşerref ÖZDAŞ


Gerçekten başlayan bu değişimlerin sonu bahar, güllük gülistanlık olabilecek mi? Ya bizim memleketimizin dağlarına, bahçelerine bahar ne zaman gelecek? Sonbahar mevsimine yeni girdiğimiz ama hala yazdan kalma sıcakları yaşadığımız şu günlerde Türkiye kara kışa mı hazırlansın yoksa Arap baharını inşa etmek için girişimlerine devam mı etsin? Ne kadar başarılı olabilecek bu girişimlerde?


:CAHC:



Mısır püskülünü andıran sarı saçları ve genellikle omuzlarından aşağı sarkan bluzlarıyla, erkeksi sesiyle belirlenmiş bir konu ile ilgili sorular sormak ve halkın nabzını yoklamak üzere şehir şehir dolaşan Pakize Suda bu defa programına rast geldiğimde ( Türkiye Konuşuyor) Kırıkkale sokaklarında dolaşıyordu. O günkü sorusu şuydu: Arap Baharı

Sarışın sunucu Arap Baharı nedir? sorusunu sordu genç ya da yaşlı gelip geçenlere. Aldığı cevaplar oldukça ilginçti.

Sunucu: Arap baharı nedir, Arap baharı? ( Nedense iki kez yineliyordu her defasında )
Cevaplar:
-Bir baharat çeşidi galiba ( cevaplayan bir kadın)
-Bir renk mi? ( cevaplayan bir kadın)
-Sıcaktan dolayı oluşan bir esinti miydi?
-Suriye, Mısır, ,Tunus gibi ülkelerin özgürleşmesi
-Arap dünyasına yapılan çıkartma
-Arapların yaptığı bahar eğlenceleri
-Ortadoğu'daki birlik beraberlik
-Vallahi ben buranın yabancısıyım, bilmiyorum
-İlk defa sizden duydum...
-Bir çiçek ismini andırıyor( bu cevap da bir kadından geldi)
-Başbakanın yaptığı gezi
-Biliyorum da hatırlayamadım şimdi...
- Ot mu, bir bitki mi? ( cevaplayan yine bir kadın)
-Recep Tayyip Erdoğan’ın Ortadoğu'da liderliğe oynaması
-Bir tohum atıp çiçeğini beklersin, öyle bir şey
-Ortadoğu'da yaşanan değişim
-Müslüman ülkelerin hepsinin bir araya gelmesi, kenetlenmesi
-Arap ülkelerindeki devrim
-Erdoğan'ın Ortadoğu'daki Müslüman ülkelere yaptığı ziyaretler
-Araplarla olan ticari ilişkilerimiz gibi bir şey
-Arapların yeni dönemde girdiği idare biçimi...

..............
Ve daha neler neler...
Verilen cevaplar okuduğunuz gibi oldukça ilginçti. Kimi hiç duymamış kimisi de duymuş ama ne olduğu hakkında bilgisi yoktu, pek azı da ne olduğunu kısmen biliyor ya da tahmin ediyordu.

Peki nedir bu Arap Baharı?

* İlk melteminin Tunus’tan esmeye başladığı oradan tüm Ortadoğu’ya yayılan ve dünyanın geriye kalanı tarafından büyük bir ilgiyle izlenmekte olan büyük bir toplumsal sarsıntıdır Arap Baharı.

* Tunus’tan başlayıp Mısır üzerinden Yemen’e, Bahreyn’e, Suriye’ye, Cezayir, Ürdün'e ve Umman’a kadar yankılanan halk isyanlarıdır.
( Tunus: 14 Ocak 2011 , Mısır: 17 Ocak 2011, Cezayir: 5 Ocak 2011, Ürdün: 14 Ocak 2011, 27 Ocak 2011’de Lübnan, 16 Ocak 2011’de Sudan, 17 Ocak 2011’de Umman, 21 Ocak 2011’de Fas, 18 Ocak 2011’de Yemen, 17 Ocak 2011’de Moritanya’da ilk gösteriler başlamıştı)
Son günlerde Türkiye ve dünya Libya ve Suriye üzerine yoğunlaşmış durumda.

* Tunus’ta yirmi küsur yıllık, Mısır’da ve Yemen’de otuz küsur yıllık diktatörlerden kurtulma harekâtıdır Arap Baharı.

* Tunus’ta ve Mısır’da geniş halk yığınlarını isyana sürükleyen, her iki ülkede de son yirmi yıldır kesintisiz biçimde uygulanan İMF ve Dünya Bankası reçetelerine, dünya ölçüsünde yeni bir sosyal yıkım saldırı demek olan “küreseleşme” politikalarına bir başkaldırıdır bu bahar.

* Bulutsuz gökyüzünde çakan bir şimşekler gibi görülen, bu ülkeye dışarıdan ve uzaktan bakan hemen herkes için tamamen bir sürpriz olan, hızla güç kazanan bir ayaklanmadır bu bahar.

* Yaseminler baharda ve yazda çiçeklerini açsa da Tunus'ta tam tersi çiçeklerini döktü Yasemin...


* İngilizce’de Arabian Spring olarak ifade edilen bu devrimlerin Türkçe'ye geçişi Arap Baharı şeklinde olmuştur.
* Arap Baharı, Kuzey Afrika ve Ortadoğu Arap ülkelerinde (Tunus, Mısır, Yemen, Suriye, Libya) gerçekleşen halk ayaklanmalar devrimlere verilen addır.

Arap baharı ne kadar bahar? Binlerce kişinin ölümünün ve tutuklanmasının ardından '' Bahar '' yakıştırması ne kadar doğru?

Gerçekten başlayan bu değişimlerin sonu bahar, güllük gülistanlık olabilecek mi? Ya bizim memleketimizin dağlarına, bahçelerine bahar ne zaman gelecek? Sonbahar mevsimine yeni girdiğimiz ama hala yazdan kalma sıcakları yaşadığımız şu günlerde Türkiye kara kışa mı hazırlansın yoksa Arap baharını inşa etmek için girişimlerine devam mı etsin? Ne kadar başarılı olabilecek bu girişimlerde?
Halk ayaklanmalarına yol açan büyük toplumsal hoşnutsuzluk ve öfke birikimini takiben tüm dünyanın ilgiyle izlediği, ne tam içinde ne tam dışında olabildiği bu devrimler nereye doğru yol alacak, yeni dengeler tam olarak ne zaman kurulacak bilemiyoruz.


Bu programlardan öğrendiğim bir şey var ki biz her şeyi biliriz ama yanlış biliriz. Doğru bilgilere ulaşmaya çalışmanız, gündelik hayatı sürdürürken toplum ve dünya gelişmelerinden çok uzak kalmamanız dileğiyle…

Müşerref Özdaş
19.09.2011


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Merhabalar
Gönderen: Cahit KILIÇ / , Türkiye
26 Eylül 2011
İadeyi ziyaretimi lütfen kabul ediniz. İyi ki varsınız, iyi ki yazıyorsunuz... Saygılarımla. /// Teşekkür ederim Cahit bey... hepimiz olalım ve görmeyenlere görmek istemeyenlere ışık olmaya çalışalım. sevgi, saygı ve selamla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgi Sihirdir
Hayvan Olmanın Dayanılmaz Ağırlığı
Muhteşem 8 Yıl
Dağılan Bulutlarım
Gelecek Daha Kaç Tecavüze Gebe?
Küçük Bir Koli ve Yaşlı Bir Kadın
Öylesine Bir Gündü...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Umutlar Tükenirse
Geceler Günahı Saklar
4g : Gittim - Gördüm - Gezdim - Geldim (Eskişehir’in Yeni Yüzü)
Sevgi Şehri Şehir Rehberi
Aldanmalar,aldatmalar ve Yalanlar Üzerine Düşüncelerim
Tanrıya Mektup
Sevgi Bekler mi?
Affediyorum
Aşk mı? Alışkanlık mı?
İzler, Yaslar ve Yaşlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Olsaydım [Şiir]
Sevgi (Seni) Ektim Yüreğime [Şiir]
Ateşi Yakan Bilir [Şiir]
Sahtekarlar Balosu [Şiir]
Sualler (1 ) [Şiir]
Yaşam - Aşk - Tutku - Sevgili [Şiir]
Yaşam Akıyor Yanı Başımda [Şiir]
Zamanın Kıyısında [Şiir]
Hani Bir Şarkı Var Ya [Şiir]
Yürekte Bir İmzadır Sevdan [Şiir]


Müşerref ÖZDAŞ kimdir?

Biyoloji öğretmeniyim. 1978'li yıllardan beri edebiyat,şiir,resim ve geleneksel sanatlardan "ebru " ve "kaat'ı " ile uğraşıyorum. Sevgi yolu, Ortanca ve Mahzunice adlı dergilerde yazılarım yayınlanmaktadır. Turkhaber ve Cbhaber internet gazetelerinde de köşe yazarlığı yapmaktayım. Edirne-Uzunköprü SES gazetesinde de yazmaktayım. Yaşamın en iyi öğretmen olduğunu biliyorum. . . Ve sınavını en hazırlıksız zamanlarda yaptığını . YAŞAM BİR ŞİİRDİR. . . ŞİİR DE SEVDAM. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilememeye çalışıyorum..Herkesin de ne olursa olsun bir süre sonra kendine bir tarz oluşturduğunu düşünüyorum...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Müşerref ÖZDAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.