..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Din > Fuat Türker




25 Ekim 2011
Peygamberlerin Duaları - II  
Fuat Türker
Allah Kur’an’da, Peygamberlerimizin kıssalarını örnek vererek dilediğinde her şeyin mümkün olabileceğini kullarına gösterir. En zor anlarda, hatta artık hiçbir çözüm bulunamayacağı zannedilen durumlarda bile Allah yardımını ulaştırır.


:ACFD:
Peygamberlerin, her konuda Allah’a yönelerek, O’na gönülden teslim olarak, yalnızca O’ndan yardım dileyerek ve Allah’ı en güzel şekilde övgüyle yücelterek ettikleri dualar bizler için çok güzel örneklerdir. II. Bölümle devam ediyoruz...

Hz. Yunus (a.s.)‘ın Duası

Hz. Yunus (a.s.), çağrısına cevap vermeyen kavmini terk eder ve bir gemiye biner. Ayetlerde bildirildiği üzere, bindiği gemide yolcular arasında kura çekilir ve kura sonucunda onun denize atılmasına karar verilir. Denizde dev bir balık tarafından yutulan Hz. Yunus (a.s.), balığın karnında Allah’a sığınıp dua eder. Kur’an’da bu olay şöyle anlatılır:

Balık sahibi (Yunus’u da); hani o, kızmış vaziyette gitmişti ki; bundan dolayı kendisini sıkıntıya düşürmeyeceğimizi sanmıştı. (Balığın karnındaki) Karanlıklar içinde: “Senden başka İlah yoktur, Sen yücesin, gerçekten ben zulmedenlerden oldum” diye çağrıda bulunmuştu. Bunun üzerine duasına icabet ettik ve onu üzüntüden kurtardık. İşte Biz, iman edenleri böyle kurtarırız.” (Enbiya Suresi, 87–88)

Hz. Yunus (a.s.), samimi olarak Rabb’ine dua eder, sabırla yardımını umut eder. Sonsuz merhamet sahibi Allah, hatasını itiraf eden Hz. Yunus (a.s.)‘ın tevbesini kabul eder ve onu balığın karnından kurtarır.

Hz. İsa (as)’ın Duası

"... Onun adı Meryem oğlu İsa Mesih’tir. O, dünyada ve ahirette ’seçkin, onurlu, saygındır’ ve (Allah’a) yakın kılınanlardandır.." (Al-i İmran Suresi, 45)

Gökten bir sofra inerse kalplerinin daha da tatmin olacağını söyleyen havarilerin bu istekleri üzerine Hz. İsa (as), Allah’a şöyle dua eder:

... "Allah’ım, Rabbimiz, bize gökten bir sofra indir, öncemiz ve sonramız için bir bayram ve Senden de bir belge olsun. Bizi rızıklandır, Sen rızık vericilerin en hayırlısısın" demişti. (Maide Suresi, 114)

Bir başka duası ise Allah’ın "Ey Meryem oğlu İsa, insanlara, beni ve anneni Allah’ı bırakarak iki ilah edinin, diye sen mi söyledin?" sorusu üzerinedir.

Şöyle cevap verir Hz. İsa (as):

"Ben onlara bana emrettiklerinin dışında hiçbir şeyi söylemedim. (O da şuydu:) ’Benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah’a kulluk edin.’ Onların içinde kaldığım sürece, ben onların üzerinde bir şahidim. Benim (dünya) hayatıma son verdiğinde, üzerlerindeki gözetleyici Sendin. Sen herşeyin üzerine şahid olansın." Eğer onları azablandırırsan, şüphesiz onlar Senin kullarındır, eğer onları bağışlarsan, şüphesiz aziz olan, hakim olan Sensin Sen." (Maide Suresi, 118)

Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.)’in Duası

Peygamberimiz (s.a.v.) dualarında Allah’ı güzel sıfatları ile birlikte anar. Bu duaların geçtiği Kur’an ayetlerinden biri şu şekildedir:

“De ki: Ey mülkün sahibi Allah’ım, dilediğine mülkü verirsin ve dilediğinden mülkü çekip-alırsın, dilediğini aziz kılar, dilediğini alçaltırsın; hayır Senin elindedir. Gerçekten Sen, her şeye güç yetirensin.” (Al-i İmran Suresi, 26)

Rivayete göre, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’in dualarından biri ise şöyledir:

"Ey, Rabbim! Gayb ilminle ve halk üzerine kudretinle, hayatı benim için hayırlı gördükçe beni yaşat, ölümü benim için hayırlı gördüğün zaman da beni vefât ettir. Ey Rabbim! Gizlide ve açıkda senden haşyetini istiyorum. Rızâ hâlinde de, gadab hâlinde de ihlâs sözünden ayırmamanı istiyorum, fakirlikte de zenginlikte de i’tidâlden ayırmamanı istiyorum. Senden tükenmez bir ni’met, kesilmez bir göz ferahlığı (yüzde açıkça görülen neş’e ve huzûr) istiyorum. Senden beni kazâna râzı kılmanı, ölümden sonra yaşamanın serinliğini istiyorum. Senden yüzüne bakmanın lezzetini; sana kavuşmanın şevkini istiyorum. Bütün bunları zarar vericinin zararından, sapdırıcı bir fitneden uzak olarak vermeni istiyorum. Ey Rabbim! Bizi îmân zîynetiyle süsle, bizi doğru yolda olan hidâyet rehberleri kıl.” (el-Camiu’s Sağir)

Allah Dualara İcabet Eder; Yardımını Ulaştırır

Yüce Allah Kur’an’da, Peygamberlerimizin kıssalarını örnek vererek dilediğinde her şeyin mümkün olabileceğini kullarına gösterir. En zor anlarda, hatta artık hiçbir çözüm bulunamayacağı zannedilen durumlarda bile Allah yardımını ulaştırır. Allah’ın dilediğini dilediği gibi yaratmaya gücü yeter.

Yüce Allah örneğin sayıca az bir topluluğa, çok sayıdaki düşmana karşı zafer kazandırır. Firavun ve askerleri tarafından yakalanmak üzereyken Hz. Musa (a.s.) ve İsrailoğullarını Kızıldeniz’i açarak kurtarır. Allah’ın bir mucize olarak yarattığı olay sonucunda Hz. Musa’nın asası büyük bir yılana dönüşür ve büyücülerin attıklarını toplayıp yutar. Böylece sihirbazların hilesi ortaya çıkar, Hz. Musa’ya tuzak kurmak isteyen Firavun ve yakınları, halklarının önünde yenilip küçük düşerler. Kendisi ve karısı yaşlı olduğu halde Allah, Hz. Zekeriya (a.s.)’ın duasına icabet ederek ona soyunu devam ettirecek bir çocuk verir. Allah, Hz. İbrahim’in duasına da bir mucizeyle karşılık verir; kendisi çok yaşlı ve karısı da kısır olmasına rağmen ona salih bir çocuk müjdeler. Hz. Yunus (a.s.)’u balığın karnından sapasağlam bir şekilde kurtarır. Kendisini kıskanan kardeşleri tarafından kuyunun dibine bırakılan Hz. Yusuf (a.s.)’u, bir kafilenin bulması fırsatını yaratır.

Kur’an, Allah’ın sonsuz yaratması ve samimi kullarına olan yardımları konusunda birçok ayet içerir. Verdiği örneklerin hikmeti de bizlerin Allah’ın sonsuz gücünü, rahmetini ve dilediğinde hiç ummadığımız yerden yardımını ulaştırabileceğini kavramamızdır. Allah, Kendisi’ne gönülden iman eden ve halisane teslim olan kullarının dualarına icabet edendir:

“Kullarım Beni sana soracak olursa, muhakkak ki Ben (onlara) pek yakınım. Bana dua ettiği zaman dua edenin duasına cevap veririm. Öyleyse, onlar da Benim çağrıma cevap versinler ve Bana iman etsinler. Umulur ki irşad (doğru yolu bulmuş) olurlar.” (Bakara Suresi, 186)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ahir Zaman'dan Asr-ı Saadet'e
Çağımızın Hastalığının Tedavisi, Taklîdî İmandan Tahkiki İmana Ulaşmaktır
Kur'an'daki Babalar
Şeytanın 'Din'i Olur Mu?
İttihad-ı İslam Nedir?
İşte Büyük Kurtuluş ve Mutluluk Budur! - II
Zan, Gıybet ve Tecessüs Nedir?
İşte Büyük Kurtuluş ve Mutluluk Budur! - I
İslam İle Şereflenen Bir "Hicret Ehli"nin Hikayesi - I
Allah Korkusu [hakkında Detaylı Bir Yazı]

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İlk Öğretmenimiz
Tüm Evren Beynimizin İçinde...
İnsanları Allah'a Yönelten Büyük Gerçek
Merhamet Medeniyeti Örneği; Osmanlı
Sana Ruhtan Sorarlar - I
Kendini İsraf Etmek
Bir Büyük Uygarlığın Yeniden İnşası
Çocuklarımız İçin...
Onların Fazlası Var...
Çocuklara Allah ve Dini Nasıl Anlatabiliriz? - I

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Otobüs Yolculuğu [Öykü]
Köy Anılarım (!) [Öykü]
Artık Oruç Tutuyorum (Çocuklar İçin Ama Büyükler de Okuyabilir :) [Öykü]
Daldaki Armut (Çocuklar, Gençler ve de Çocuk ve Genç Kalanlar İçin :) [Öykü]
Boyun Eğen Kutlu Kadın [Öykü]
İnkârcılar İnananların Sapmasını İsterler [Deneme]
Son Perde [Deneme]
Dinin Çıkarlarını Gözetmek [Deneme]
İnsan Neden Kıskanır? [Deneme]
Konuşma Kişiliği Yansıtır [Deneme]


Fuat Türker kimdir?

6 yıldır insani ve imani konularda makaleler ve çocuk yazıları yazıyorum. Yaklaşık 5 yıldır Haber Vaktim, Cemaat. com, Sayha Dergi, Edebistan, Turuncu Dergi, Körpe Kalemler, Edebiyat Defteri gibi dergi, portal ve haber sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Yazılarımı ve inandıklarımı paylaşmak için İz Edebiyat'dayım. Ayrıca Risale Çocuk, Kalem. biz ve Beyan/İstikamet Dergisi'nde çocuk yazıları yazıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fuat Türker, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.