Doğallık sahip olunan değil, kazanılması gereken bir erdemdir.
-Cervantes |
|
||||||||||
|
MEHMET AVCI Anneler,babalar,kadınlar günleri kutlamalarından sıyrılıp insanlığın tümünü içine alan ve kucaklayan insan'lık gününü, önce hep birlikte var etmeye,ardından her yıl ve hatta her gün kutlamaya davet ediyorum. Senenin sadece bir günü,ne anneleri ne babaları ne de kadınların tamamını hatırlamak için yeterlidir.Bu günler her nekadar sembolik kutlama günleri olsa da insanlığın bilinç altına yerleşip,insanları,nasılsa o gün gelir gönlünü alırım düşüncesine sevk etmektedir. Bu yüzyılda yeni bir gün arayışında gönlüm.! Bu ''gün''insanların tümünü içine alacak,etnik,renk,cins,din ve mezhepsel ayrım gözetmeksizin,insanları,milletlere kabilelere ayırmadan,alt sınıf üst sınıf diye kent'li köy'lü ayrımına kaçmadan ideolojik farklılıklarını birbirlerine dayatmadan herkesi kucaklayan ''insanlık günü''olmalıdır. İnsanlar,insanlıklarının merkezlerine insan'ı oturtmalıdırlar.Fikir farklılıklarını insanın yaratılış zenginliği olarak göremezsek çatışmalar yaşanır ve bu çatışmalar neticesi insanları ötekileştirerek birbirinden ayırmaya başlar. Kadınlar gününde kadınların birbirini toptan kucaklayamaması,insani bakışı ön planda tutmayan bakış açıları kadınlar'ı feminist düşünce farklılıklarıyla birbirinden koparabilir.Bununla beraber erkekler de eşcinsel veya kendi gibi düşünmeyen diğer hem cinslerini kendi cinsleri olsada dışlamaktadırlar. Bütün bu farklılıkları göz önüne alarak tek birleştirici unsur olan insan'ı merkeze alarak,insanı kucaklama ve insanca yaşama gününe davetlisiniz.Herkesin insanlık günü kutlu olsun..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mehmet avcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |