İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee |
|
||||||||||
|
Gerçek diye inandığımız şeyler başkalarının söylediği yalanlardır… bilimsel bilgi değil, propanda ve reklamlar söylediğimiz. Adamlar Çanakkale’ye neden saldırmış, neden işgal etmiş Türkiye’yi biliyor musunuz… katliamları, soykırımları önlemek için…. İnsanlık için falan… Yerseniz tabi… Siz şöyle yaptınız, böyle yaptınız diye propagandaya devam edenlerin, burada bizim yanlışımız var dediğini duydunuz mu… Olur mu hiç… Biz şöyle katliam yaptık, böyle katliam yaptık diyerek, kendilerini ince düşünceli göstermeye çalışan ahmaklara, gülümseyebilirsiniz. Benzin ve mazot fiyatları neden yüksek…petrol pahallı diye mi… yoksa kolay vergi mi… yoksa, maliyetleri artırmak için mi… Burda durup ve düşünelim… Neden tarım ürünü ve hayvan ve hayvan ürünleri ithal ediyoruz… Pahallı mazot tarım ürünlerini fiyatını yükseklere uçuruyor mu, uçurmuyor mu…. Özelleştirme furyası ile ciddi tesislerin satılmasının ne yararı var… Zararlarını da düşünelim … Bu düşünce, akaryakıt fiyatları, özelleştirmelerin fikir babası kim… Menderes’e sanayi tesislerini özelleştirin diye rapor veren beyfendiyi anımsıyor muyuz… Perde arkasında veya önünde IMF mi var… Durup düşünülmesi gereken ayrıntı… Peki bu kuruluşun işlevi nedir…kimin adına ve hesabına çalışır… Türkiye bütün darbelerden sonra, iplerini daha sıkı olarak IMF ye teslim etti mi , etmedi mi… Türkiye tarihini doğru okumak öncesi ve sonrası ile bir virüsü tanımlamayı gerektirir… Atatürkçü ekonomik politika mı yoksa yabancı güdümünde gidilen batak mı… Ezbercilik yok…bilim ve fen rehberimiz… başka devletlerin korumasından medet umanlar, Söylev’i (Nutuk) okusun… tekrar ve tekrar okusun… Başkalarının ayakları ile yürüyemez, kanatları ile uçamaz ve beyinleri ile düşünemeyiz. Ya kendine hakim olursun ya da başkaları sana hakim olur…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |