"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote |
|
||||||||||
|
İnsani değerlerin yüceltilmesi, tüm insanların kardeş olduğu ve kardeşçe yaşaması gerektiğini savunmayan din veya felsefi akım var mı... Irakı bombalayıp 1.500.000. insanı öldüren insanların yaptıkları din ile açıklanabilir mi... Felsefi inançla açıklanabilir mi... Türkiye’nin yaşadığı sözde, sağcı-solcu, alevi sunni çatışması, din ile, milliyetçilik veya devrimcilikle açıklanabilir mi.... Türkiye’nin özelleştirme macerası, devrimcilik ya da milliyetçilik ile açıklanabilir mi... Liberallik ile açıklanabilir mi... Türkiye’ye pazarlana etnik kökenli ayrımcılık hangi din veya felsefi görüş ya da hangi gerçek ile açıklanabilir... Devlet içinde devlet olmaya çalışan gruplar, yabancı gizli servisler ve devletler gözetiminde, ayrılma pazarlığı yapacak... Hangi din, hangi felsefi inanç, hangi devlet düşüncesi ile açıklanabilir bu durum .... Atatürk gibi düşünen insanlar nasıl bir çözüm öngörür dersiniz.... 17 Ağustos depremi sonrası kimi dostlar maddi deste sağladı, kimi dostlar da nutuk söylemekle yetindi.... Bir düşünelim... Saddam Hüseyin’in yaptırdığı deprem evlerini unuttuk mu.... Dikkatli baktığımızda, ne de güzel yalanlar dinlemişiz... Suriye yönetimi yıkmaya çalışanlar, hangi dini, hangi felsefi görüşü, hangi insani değerleri savunuyorlar.... Sığınmacı olarak ülkemize gelip, burada karargah kurup, kendi ülkesine insan öldürmeye gidenleri, hangi din, hangi felsefi görüş, hangi insani değerle açıklayabiliriz... Şöyle bir görüntü var.... Gerçek diye inandığımız şeyler, başkalarının söylediği yalanlar olabilir... Libya’yı bombalayıp, Kaddafiyi öldüren Fransız’ların insanlığa bir katkısı oldu mu... Ucuz petrol alıp, Libyalıları sömürmek dışında ne yaptılar...ve yapıyorlar. Kusura bakmayın da ne bekliyordunuz... Libya’ya atılan ve onbinlerce insanı öldüren füzeler ve bombalar için, tazminat ya da haraç isteyip istemediklerini merak edin lütfen.... Irak devleti Bağdatı bombalayanlara ne kadar parasal bedel ödedi dersiniz.... Her merminin, her füzenin, her bombanın bedeli alındı mı alınmadı mı... Yapılan tüm askeri giderler alındı mı, alınmadı mı.... Irak, Libya ve Suriyeyi düşünelim.... Ve tabi Türkiye’yi... Türkiye’deki karanlık olayları düşünelim... Bedeller, canla, kanla, mal ve parayla ödeniyor... Bunun dini, felsefi, insani...açıklaması yok... Tek dişi kalmış canavar saldırıyor... aslında emperyalizm saldırıyor...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |