..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür." -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Adsız




28 Ağustos 2012
Film İzliyoruz 3 Yaşındaki Çocukla  
Adsız
Film izliyoruz 3 yaşındaki çocukla, bana bu anılar eşlik ediyor... Zaman ne çok geçmiş diye düşünüyorum ne çok yaşamışım, ne çok yaş almışım ve ne çabuk geçmiş ve ne büyük bir hızla..


:AEDF:
Film izliyoruz; 3 yaşındaki çocukla.. Ayşecik Ömercik serisi olan filmlerden birini. Ayşe ile Ömer anne ve babası ayrıldıktan sonra birbirinden ayrı yaşamış iki çocuk . İki kardeş yıllar sonra bir vesile ile birbirini buluyor, sarılmalar ağlamalar anne ve babaları ile buluşma sahneleri ve ikisini tekrar bir araya getirme planları vs.

Film izliyoruz; bu seriyi ilk izlediğim yıllar aklıma geliyor. Van ilinin en ücra ilçesinin en ücra köyünde olan sayılı 2-3 televizyondan biri bizim evde, bütün komşular akşam oldu mu bizim eve toplanıyor. Memur lojmanı olan tek katlı evler , 2 oda bir antreden minik bir mutfaktan oluşuyor. Ortada bir kilim, iki yaylı sedir, üzerinde örtüler kenarda sehpa, bir minik vitrin, onun üzerinde televizyon...

Film izliyoruz ben ve iki kardeşim yerde... Ayşe 'kardeşim' diye ağlıyor, ben Ayşe ağlıyor diye ağlıyorum, kardeşlerim daha küçük büyük olan, bir bana bir bakıyor bir televizyona, küçük olan televizyon hariç her yere bakıyor..

Film izliyoruz; ben 5 yaşlarında olmalıyım ekrandan gözümü almıyorum film bitene kadar... Ayşe ve Ömer anne ve babasına kavuşuyor onlarla birlikte ben de gülüyorum..

Film izliyoruz 3 yaşındaki çocukla, bana bu anılar eşlik ediyor...
Zaman ne çok geçmiş diye düşünüyorum ne çok yaşamışım, ne çok yaş almışım ve ne çabuk geçmiş ve ne büyük bir hızla..
Sanki ölümü ensemde hissediyorumda yaşamım bir film gibi gözümün önünde geçiveriyor, büyük karelerle ve aynı hızla...
Hayıflanmalar kareleri takip ediyor yine onlarda aynı hızla...İlk defa belki hayatımda ilk defa "ne olacak acaba? Bundan sonra ne olacak?" diyorum... Şu an yazarken, radyoda çalan türküden bahsetmek dahi istemiyorum..

Film izliyoruz 3 yaşındaki çocukla.. 3 yaşındaki çocuk bir iki daha kımıldadı daha fazla dayanamadı: "ne kadar saçma bir film Nuran teyze ben çok sıkıldım" dedi..

Film izliyoruz 3 yaşındaki çocukla .. Ve o çocuk bir anda film hakkında değilde benim yaşamım hakkında yorum yapıyor sanki, cümleleri kesik olmasına rağmen balyoz darbesi gibi net..
"Ne kadar saçma bir yaşam Nuran teyze" der gibi iken cümlesini tamamlamasına izin vermiyorum söze ben giriyorum ve cümleyi tamamlıyorum, "haklısın ben de çok sıkıldım..."

nb



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gülüşün Aklımda Saklı Kaldı
Seni Hep Çok Çok Seveceğim...
Yalnız Kalmak İstiyorum
Konuşma Vaktim Gelmiş Hemen Yetişmeliyim
Sevgili Leyla
Bir Şeyin Yerine Diğerini Koy (Ama) Mak
Kış Mevsimimide Sen Anlat Bana
Seni Yine Hep Çok Çok Seveceğim
Kozada Bir Kelebek
Annem

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kelimeler Biriktirdim Sana İlmek İlmek D/okuman İçin
Ne Bilmek İstersin Ey Yar?
Hayalden Hilale
Aşkta Yarın Kimin Umurunda
Sevgili Günlük
Sinemde Bir Yaradır (Bu Şehir)
Sevgili Günlük
Küçük Not Büyük Hayal
Sevgili Günlük

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Düşünürken [Şiir]
Aslında Ağlamayacaktım [Şiir]
Yanılıyor Muyum? [Şiir]
[Şiir]
Sessizce Veda Son Bölüm [Öykü]
Sessizce Veda 8. Bölüm [Öykü]
Sessizce Veda 7. Bölüm [Öykü]
Sevgilicilik Oyunu [Öykü]
Sessizce Veda 6. Bölüm [Öykü]
Sessizce Veda 3. Bölüm [Öykü]


Adsız kimdir?

Hiç bir özelliği olmayan, sıradan biriyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Emile Zola, Beethoven, Mina Urgan, Necip Fazıl


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adsız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.