"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Bilgi kirliliği nedir…. Gerçeğin çarpıtılarak, olduğundan farklı olarak başkalarına aktarılması… Reklamlar gerçeğe aykırı bilgi bombardımanı mı… Tanıtım gerçeğe uygun olmalı… Propaganda aynı nitelikte mi… Yanlı ve yanlış haber kirlilikk mi… Propaganda , reklam ve ilanlar, siyasi mitingler, televizyon, gazete, radyo, internet vs. sürekli bilgi aktarma şekilleri…. Gerçeğe aykırı bilgi bombardımanını, bilgi kirliliği olarak kabul etmeliyiz. Siyasetçinin, pazarlamacının gerçeğe aykırı bilgi verme hakkı var mıdır… Yalnızca sanıklar savunma yaparken, doğru söylemek zorunda değildir.Yaşamın sanığı olmayan tüm insanlar, doğru söylemek zorundadır. Faiz uygulamasında, yabancı ülkeler ile bizi kıyaslayan reklamda, onlardaki faiz yıllık, bizde ise aylık diye açıklama yapmak zorunda mı… Bir yanlış bilgi gerçek gibi pazarlanırsa, bilgi kirliliği olur mu… Demiryolları komünist ülkelerin seçimidir diyerek, karayolları yapımına yüklenen zihniyet, yanlış bilgi veriyor olabilir mi… Petrol ürünlerinin pahallı olması, petrol fiyatlarından mı, vergilerden mi kaynaklanır. Biz hangisine inanacağız… Hayvan ithalatı, et fiyatlarını düşürmek için mi yapılır, yoksa hayvancılığı azaltmak için mi… Tarım ürünleri ithalatı, yerli üretimi azaltmak için yapılabilir mi… Türkiye’de uçak fabrikası ne oldu… Atatürk ile ilgili yanlı ve yanlış bilgilerin kaynağı nedir… Parti içi demokrasi neden sağlanamaz. Yasaların bir rolü var mı… YSK nın seçim sonuçlarını değerlendirmek için kullanığı bilgisayar programı, ya da değerlendirme yapan şirket yerli mi, yabancı mı… Pek çok yasal düzenlemenin şekli anayasa ile doğrudan bağlantısı yoktur… Siyasi Partiler Yasası, Seçim Yasası ve seçim barajı ile ilgili düzenlemeler, ceza yasası, usul yasaları vs. anayasanın değişmesini gerektirmez. Belki de mevzuattaki aksamayı anayasaya bağlamak, bilgi kirliliği… Milletvekilleri tutuklu….uzun tutukluluk süreleri ve bitmeyen davalar… çözüm için anayasa değişikliği gerekmiyor… Hukuk ve Kirlilik Hukuk konusunda o kadar çok şey söylenir ki…şaşırıp kalırsınız. Herkes hukuk doktoru, herkes anayasa uzmanı, herkes her şey… Kimin, ne amaçla ne söylediği, ne kadar doğru olduğu belirsizdir. Herkes din bilimci, herkes büyük asker, büyük hukukçu… Küçük veya ortaboy değil… Sanki sokaktaki adam, böbrek nakli yapmayı bilir…ileri eğitim, ileri hukuk, ileri askerlik, ileri uluslar arası ilişkiler uzmanı…. Beğenilmeyen anayasa…. Yasaları değiştirmeyin diye elinizi tutan mı var… Anayasa, şekli anayasa ve tüm mevzuatı kapsar… Yasalar niye değişmez, ya da hangileri değişir ve neden…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |