Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton |
|
||||||||||
|
Kirpi yavrularını yuvalarında yalnız bırakıp yiyecek bulmaya gitmiş. Karnını doyurmuş, yavrularına yiyecek bulmak için oyalanıp, zaman kaybetmiş. Biraz geç kalınca Tilki yuvasına gelmiş. Yavrularına saldıracağı ve yuvaya tam gireceği anda anne Kirpi çıka gelmiş. Tilki etrafı kollarken dönünce Kirpi oklarını suratına ve üzerine fırlatmış. Tilki neye uğradığını şaşırmış ve kaçmaya başlamış. Kirpi Tilkiye arkasından ”Seni buralarda bir daha görmeyeyim” diye seslenmiş. Tilki kurnaz ya, “Komşu seni ziyarete gelmiştim” demiş utanmadan. Tilkinin çocukları annelerinin üzerindeki okları görünce “Annem savaştan gelmiş galiba, saldırıya uğramış, yazık” diye gülüşmüşler. Tilki “Evlatlarım üzerimdeki okları çekin çıkarın, canım yanıyor, galiba zehirli“ demiş. Çocukları gülerek Tilki'nin üzerindeki okları çıkarmışlar. Tilkinin çocukları “Anneciğim sabah sabah senin ne işin vardı Kirpinin yuvasında?“ diye sormuşlar. Anne Tilki “Komşuyu bir kontrol edip, ziyaret edeyim demiştim” demiş. “O da beni yavrularını yiyecek sandı. Üzerleri sadece ok yenecek bir şeye benzeseler bari” demiş. “Geçenlerde kapılarının önünden geçerken söyle bir kulak misafiri oldum. Anne Kirpi yavrularını pamuklarım, pamuğum, pamuk yavrularım diye seviyordu. Pamuk yavrularım diye ben desem neyse, üzerimizdeki kürk kimsede yok, üstelik çok pahalı, yumuşacık. Kürkümüzü almak için bizim canlarımıza kastediyorlar. Bizim düşmanımız çok benim pamuk yavrularım. Ben sizleri böyle sevsem haklıyım. Kirpinin yavrularını pamuğum diye sevmesi komik değil mi? Yavrularının kaktüs gibi tüyleri var." Tilki yavrularına “Siz ne güzelsiniz yavrularım benim” demiş. “Ne güzel tüyleriniz yumuşacık. Demek Kirpi bile yavrularını pamuk gibi görüyor”. Yavru tilkiler annelerine “Anneciğim Kirpinin yavrularıyla biz arkadaşlık yapabilir miyiz?” diye sormuşlar. “Hayır çocuklar sakın, öyle bir şey yapmayın. Belki Kirpi razı olmaz. Sizi kabul etmez” demiş anne Tilki. “Kirpinin yavruları bize gelse sen kabul eder misin anneciğim?” demiş yavru tilkiler. Anne Tilki “Hayır” demiş. Yavrulardan biri “O halde anneciğim sen o yuvaya hiç iyi niyetle, arkadaşça gitmemişsin. Anneciğim tüyleri yumuşak olsaydı ne yapacaktın? Sen onlara komşu ziyaretine değil kötü niyetle gitmişsin. O nedenle bu okları yemişsin. Herkesin kendi evi ve de yuvası, bir daha böyle yanlışlık yapma. Kaplan komşumuz olsa bizleri senin Kirpi'nin yuvasını kontrol ettiğin gibi kontrole gelse, bizim yuvamızı iyi niyetle ziyaret eder mi?” “Hayır, hayır sakın öyle bir şey yapmayın yabancı biri geldiği zaman yuvadan dışarıya çıkmayın. Saklanın olur mu yavrularım. Tabi ki iyi niyetle gelmez” demiş anne Tilki. “Bak gördün mü anneciğim herkesin yavrusu kıymetli" demiş yavrular. "Anne Kirpi de yavrularını tabi ki pamuğum diye sever. Onun için herkesin yavrusu kendine yumuşacıktır" demişler. Şefika ÜNAL (12 Aralık 2012)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şefika Ünal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |