..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Çocuk > Şefika Ünal




1 Ocak 2014
Hayvanların İsyanı  
Şefika Ünal
“Üç gün havada, üç gün denizde, üç gün karada hayvanlar tedirgindi, acaba bunların biz insanlardan bir talebi mi var, bizden bir şey mi istiyorlar?” demiş bir gün bir çocuk. Herkes çocuktur deyip gülüp geçmiş. Kimse çocuğun önerilerini dikkate almamış.


:AIFC:
Hayvanlar avcılar tarafından avlanıp, öldürülmekten bıkmışlar. Avcılar havada uçan, yerde koşan, denizde yüzen tüm hayvanları avlayıp öldürüyorlarmış. Ellerinde dürbünlü tüfeklerle sorumsuzca avlanıyorlarmış. Hayvanlar avcılar için “Bunlar bize yaşama hakkı vermiyorlar, bir iki tane vurup durmuyorlardı, gözleri dönmüş bunların, adını da av vermişler” demişler. Bütün hayvanlar bir araya gelip isyan kararı almışlar. Önce kanatlılar gökyüzünü kaplayıp uçmaya başlamışlar, bunu gören insanlar hayırdır diye çok korkmuşlar. Kanatlıların bu isyanı üç gün sürmüş. Üç gün boyunca gökyüzü kanatlılarla kaplıymış.

Bunu takip eden günde bütün suları ve denizleri balıklar kaplamış. Yunuslar, balinalar ve diğer tüm balıklar denizin yüzeyinde zıplayarak yüzüyorlarmış. Bunu gören insanları ayrı bir korku kaplamış. İnsanlar ne oluyor bu hayvanlara, dünyanın sonu mu geliyor diye çok korkuyorlarmış. Balıklar üç gün boyunca su yüzeyinde yüzmüşler.

Bunu takip eden süreçte karada yaşayan hayvanlar hep bir ağızdan bağırmaya başlamışlar. Hayvanlar üç gün boyunca bağırmışlar. İnsanlar hep bu hayvanlar niye bağırıyor, dünyanın sonu mu geldi diyorlarmış. Hiç biri bu hayvanların bir derdi mi var, niye böyle davranıyorlar diye düşünmüyormuş. Herkes hayırdır, dünyanın sonu mu geliyor diyormuş sadece.

“Üç gün havada, üç gün denizde, üç gün karada hayvanlar tedirgindi, acaba bunların biz insanlardan bir talebi mi var, bizden bir şey mi istiyorlar?” demiş bir gün bir çocuk. Herkes çocuktur deyip gülüp geçmiş. Kimse çocuğun önerilerini dikkate almamış.

Bunun üzerine bir gün karada yaşayan hayvanlar toplanıp avcıların üzerine hücum etmişler. Denizde yaşayan hayvanlar dinamit ile balık avlamak isteyenlere hücum etmiş. Bir tilki boş bir ağaç kavuğuna girmiş ve dile gelmiş, aynen çocuğun uyarıda bulunduğu gibi konuşmaya başlamış. “Siz insanlar yer, gök, deniz demeden hayvanları avlıyorsunuz, hayvanlara yaşama hakkı vermiyorsunuz, gerekli gereksiz sürekli öldürüyorsunuz, köklerini yok edeceksiniz, yakında ağaçlar olarak bizlerde isyan edeceğiz, kendinizi toparlayın” deyince insanlar ağaçlarda konuşmaya başladı diye korkmuşlar ve karar almışlar bundan sonra ava çıkmak yok.

Şefika ÜNAL (1 Ocak 2014)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çocuk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Altın Nine
İki Papağanın Hikayesi
Arılar
Tilki ile Kirpinin Hikayesi
Sihirli Pabuçlar
Manavla Kurdun Hikayesi
Eşek Adası
Şehzade ile Fakir Bir Kız

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Padişah ile Kör Dilencinin Hikayesi
Ölümsüz Köy Arayışı
Şeytana Pabucu Nasıl Ters Giydirilir?
Son Av
Hamam Böcekleri
Sen İçeriden, Ben Dışarıdan
Eren İki Kardeş
Üç Genç, Üç İstanbul ve Bir Ulema
Titiz Yoğurtçu Teyze
Kağılan Dikeni Söyler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ah Şu Gençlik [Şiir]
Çakır Gözlüm [Şiir]
Yavrum [Şiir]
Torunum [Şiir]
Ne de Güzel İlkbahar [Şiir]
Annem Neredesin? [Şiir]
Şu Dağın Arkasından [Şiir]
Her Şey Doğada Gizlidir [Şiir]
Doğa Yenileyici [Şiir]
Beddua [Şiir]


Şefika Ünal kimdir?

Sizden Biriyim. Doğayı, hayvanları ve yaratılanı çok seviyorum. . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Halkımız çünkü ben Halk Öykülerini yazıyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şefika Ünal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.