Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine... |
|
||||||||||
|
Yaşlı teyzemize süt almaya gidenler ahıra girerken ayakkabılarını çıkarır, ayaklar büyük bir sterilizasyondan geçirilerek ahıra girilebilirlermiş. Yetiştirdiği ineklere özen gösterir sevgi verir ve her biri adeta cinsmiş. Bizim yaşlı titiz teyzemizin yetiştirdiği hayvanlar altlarına yapmaz özel lazımlığa yaparlarmış. İnekler asla yere pislemezler altlarına lazımlık tutulurmuş daima. Titizliği dillere destan olan bu teyzemize bir gün kasabanın kaymakamı haber salmış ve makamına çağırmış. Komşusu olan bu yaşlı teyzeyle hoş sohbet etmiş ve kendisinden üç kilo yoğurt mayalamasını rica etmiş ve satın almak istediğini söylemiş. Yaşlı teyze yoğurt mayalamak için hemen pazara gidip üç kiloluk yoğurt mayalayabileceği bir kap aramaya başlamış. Yaşlı saf teyzemiz büyük bir sevinçle kap olarak bula bula çinko lazımlık alıp evinin yolunu tutmuş. İneklerden sağdığı kaynattığı yoğurdu tertemiz yıkadığı, iyi yoğurt mayalanır diye satın aldığı çinko lazımlığa mayalamış ve ertesi sabah yoğurdu kaymakama teslim etmek için kaymakamın yanına gitmiş. Yaşlı titiz teyze kaymakamın makamına girince “A yavrum istediğin yoğurdunu mayaladım hazır, buyur” deyip getirdiği yoğurdun örtüsünü açınca kaymakam ne görsün, yoğurt çinko bir lazımlığın içinde. Kaymakam öğürmeye başlamış, “Kadın cık dışarı, öğğ öğğ” demekteymiş. Yaşlı teyzede “A yavrum tertemiz yeni aldım, yıkadım bu kabı hiç kullanılmamış, yoğurt çinko kapta güzel mayalanır” dese de kaymakam “Teyze çık! Al o yoğurdunu çık dışarı! Asla yenmez o yoğurt, öğğ öğğ. Sinek mundar değil mide bulandırır” deyip öğüre öğüre mahvolmuş. Yaşlı saf teyze kaymakamı ikna edememiş. Siz siz olun ne kadar temiz olursa olsun hiç bir kap malzemeyi asla amacı dışında kullanmayın. Şefika ÜNAL (2 Şubat 2014)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şefika Ünal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |