..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek sanat, gizlenmesini bilen sanattır. -Anatole France
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Şefika Ünal




15 Ocak 2014
Yedi Deliler  
En akıllısı değirmene yoğurt öğütmeye gelirse!

Şefika Ünal


Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde yedi deliler varmış. Bir gün 7 deliler iş paylaşımı yapmışlar. İçimizde en akıllı kim? Saire “Benim diye atılmış, o zaman iş paylaşımını ben yapayım.


:AHAB:
Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde yedi deliler varmış. Bir gün 7 deliler iş paylaşımı yapmışlar. İçimizde en akıllı kim? Saire "Benim diye atılmış, o zaman iş paylaşımını ben yapayım. Ben yoğurdu öğütmeye gideyim, Salim odun toplasın, Seniha ekmek yapsın, Sare sen yemek yap, Selim sen para kazan, Semiha sen evi temizle, Servi sen çamaşırları yıka" demiş.

Servi ak ak çamaşırları yıkamış, kirli kirli sermiş. Semiha evi temizlemiş, halıları süpürmüş, süpürdüklerini halının altına toplamış. Selim para kazanmaya gitmiş, yemek yaparım demiş, tencereleri yakmış, bulaşık yıka demişler, tabakları kırmış, servis yap demişler bardakları kırmış, yemekleri dökmüş, para kazanamamış hatta bir sürü borçla geri dönmüş. Sare yemek yapmaya kalkmış, tencereyi düşürmüş, içindekileri dökmüş. Seniha ekmek yapmaya oturmuş. Ekmekleri eğri büğrü param parça yapmış, hepsini yakmış, bir tane bile doğru düzgün ekmek yapamamış. Salim odun topladım demiş, bütün dökülen yaprakları odun diye toplayıp getirmiş.

Saire "İçinizde en akıllı benim. Şimdi yoğurdu öğütmeye gidiyorum" demiş. Saire değirmenin yolunu tutmuş. "Nereye gidiyorsun Saire" diyenlere, "Değirmene yoğurt öğütmeye gidiyorum" demiş. "Benim babamda değirmene un öğütmeye giderdi, ben de yoğurt öğüteceğim. O da beyaz bu da beyaz" demiş. Gide gide bir değirmene varmış. "Değirmenci amca ben yoğurt öğütmeye geldim, benim yoğurdu ne zaman öğütürsün" diye sormuş. Değirmenci "Evladım yoğurt öğütülmez" dedi ise de Saire "Bizim komşularımız da öğütüyor, yoğurt çok ince su gibi oluyor" demiş. Değirmenci "Kızım sen deli misin, yoğurt öğütülür mü?" deyince, "Amca sen bana deli diyorsun, ben kardeşlerimin arasında en akıllısıyım, ben yoğurt öğütmeye geldim" demiş. Değirmenci "Sen yoğurdu bırak, ben hazırlatayım yarın gel al" demiş.

Değirmenci evde kızına, "Yavrum şu yoğurdu yayıkta dövün, ayran yapın, yağını da bir kaba alın bana verin" demiş. Ertesi günü Saire değirmene gelmiş. Deli kız "Hani yoğurt öğütülmüyordu, işte incecik olmuş" demiş. Değirmenci yağı da verdiğinde, Saire "Bu ne?" diye sormuş. Değirmenci "Kabuklarından yağ oldu" diye yanıtlamış. Saire "Ne yapacağız bunu" demiş, değirmenci "Ekmeğinize sürer yersiniz" diye yanıtlamış. Deli kız "Ay ne güzel, çünkü ben en akıllıyım, yine gelirim değirmenci amca" demiş. Değirmenci "Kaç kardeşsiniz?" diye sormuş. Saire "Yedi kardeşiz, en akıllısı da benim" demiş. Değirmenci içinden "En aklısı değirmene yoğurt öğütmeye gelirse!" demiş.

Şefika Ünal (15 Ocak 2014)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Titiz Yoğurtçu Teyze
Köylü Parayı Nasıl Yer?
Anan İçin Her Yer Tekne!
Hanımlığım Tuttu
Hağus'un Deli Memet

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Padişah ile Kör Dilencinin Hikayesi
Altın Nine
Ölümsüz Köy Arayışı
Şeytana Pabucu Nasıl Ters Giydirilir?
İki Papağanın Hikayesi
Son Av
Arılar
Tilki ile Kirpinin Hikayesi
Hamam Böcekleri
Sen İçeriden, Ben Dışarıdan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ah Şu Gençlik [Şiir]
Çakır Gözlüm [Şiir]
Yavrum [Şiir]
Torunum [Şiir]
Ne de Güzel İlkbahar [Şiir]
Annem Neredesin? [Şiir]
Şu Dağın Arkasından [Şiir]
Her Şey Doğada Gizlidir [Şiir]
Doğa Yenileyici [Şiir]
Beddua [Şiir]


Şefika Ünal kimdir?

Sizden Biriyim. Doğayı, hayvanları ve yaratılanı çok seviyorum. . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Halkımız çünkü ben Halk Öykülerini yazıyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şefika Ünal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.