..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > osman demircan




19 Mart 2013
Kilim  
osman demircan
Bir bardak nasıl mecbursa suyla dolmaya, ben de öyle mecburum seninle olmaya. Çünkü ne dudaklarından uzak durmaya ne de susuz kalmaya tahammülüm var. Ne olur en daraldığım yerden tut beni. Yoksa durdurduğum yerde kırılıp parçalanacağım. Bir bardağın kenarına kondurulan dudak izi gibi öp beni. Bir ömür yapışsın bana kızıllığın. Hem gün batımları hem şafak kızıllığı hatırlatsın bana seni. Sabahtan akşama kadar aklımda kal. Bir iğne deliği kadar bile boşluk bırakma yüreğimde. Her an iğne ucu gibi saplan kalbime.


:ACGD:
Bir bardak nasıl mecbursa suyla dolmaya, ben de öyle mecburum seninle olmaya. Çünkü ne dudaklarından uzak durmaya ne de susuz kalmaya tahammülüm var. Ne olur en daraldığım yerden tut beni. Yoksa durdurduğum yerde kırılıp parçalanacağım. Bir bardağın kenarına kondurulan dudak izi gibi öp beni. Bir ömür yapışsın bana kızıllığın. Hem gün batımları hem şafak kızıllığı hatırlatsın bana seni. Sabahtan akşama kadar aklımda kal. Bir iğne deliği kadar bile boşluk bırakma yüreğimde. Her an iğne ucu gibi saplan kalbime. İşle nakış gibi aşkını içime. Ben de kendinden geçmiş bir masa örtüsü gibi sere serpe olayım yeryüzünde. Bir mahkumun hapishane duvarına yaslanması gibi sağımda solumda hep sen ol. Sürekli yaslanayım sana. Bil ki ben sana mahkumum. Zindanlarından çıkarma beni. Gözlerinin ışığı yeter bana. Bir yoksul evinin duvarlarındaki duman isi gibi kapla her yanımı. Tutuştuğum sen ol, yandığım sen... Bu yoksul başka ne ister. Bir dağın ucunda yanar çoban ateşi. Yalnızlık bir ay ışığıdır, bir yıldız titremesi. Koyunlar, kuzular suskunluk yumağı olur. Çoban tek başına yalnızlık kilimi örer. Ördüğü yalnızlık kilimini üstüne örter. Ne ateş ne çatırdayan dallar ne de örtüğü kilim ona fayda eder. Üşür çoban, çoban ateşinin yanında. Gölgeler cirit oynar, bayram eder. Gün ne ağarır ne şafak söker. Kurtlar iyice yaklaşır gözlerine kuzuların. Kuzular rüya bile görmek istemez. Bir karanlık çöker, çobanın ve kuzuların yüreğine. Sahipsizlik kurdun dişine benzer. Anla beni sevgili ne olur, bu yürek sadece seni ister. Bir türkü tutturmaktayım seni söylemekteyim. Dudaklarımda büyümektesin ihtiras yağmurları gibi. Yağmaktasın türküme, sözlerime. Çiçekler gibi açmaktasın her söyleyişimde. Kokunu daha bir özlemekteyim. Bir türkü olmaktasın dudaklarımda. Bazen titrek bir sesle bazen hüzünlü bir nefesle seni söylemekteyim. Sözlerimde sen, yüreğimde sen olmaktasın. Canımı yakarcasına bir haykırış olmaktasın sesimde. Seni çağırmaktayım türkü türkü. Bir kelebek gibi gül kokunu aramaktayım. Bir türkü gibi boşlukta kaybolmaktasın. seni bulamamaktayım. Bir deli gibi kendi kendime türküler söylemekteyim. Sen yoksun. Ey türkülerimin sahibi, neredesin?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Matematik Bu Yüzden Küsüratlarımı Görmek İstemez
Güvercin
Tanrı Tümüyle Sizin Olsun
Dağ Yaklaştıkça Büyür, İnsan Yaklaştıkça Küçülür
Sadece Bir İnsandım
Miras
Ben En Çok Ağaca Benziyorum
İnsanlar Dünya Kadehinden Boşalır Gider
Bir Fırtına Bir Fırtınaya Yakışır
Kuşların Salıncaklara İhtiyacı Yoktur

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.