..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Y. Aynur Öztürk




18 Temmuz 2014
Şaşmaz Bir Yargının Kader Çizgisinde  
İçimizdeki Yüzleşme

Y. Aynur Öztürk


Sana dair sözlerim aslında kendime. Güven veren her şeyi yok ediyor sonra da olmadı diyorduk. Aşk adına suçlanıyorduk. Şimdi ikimizde Nisan, içimizde yüzleştiğimiz sesimiz var.


:ADGI:
     Sana dair sözlerim aslında kendime, gülüşlerimizin ardındaki hüzünlerimize. Hasta olan bir gül vardı, kokladığımızda, kendimizden geçtiğimiz. Uzaktan bakınca rengi, kokusu ne güzel diyebildiğimiz. O gülü birimiz soldurdu.
Güven veren her şeyi yok ediyor sonra da olmadı diyorduk ya. Yönlendirdiğimiz bir yalana inanmaya. Ki, bir gece de doğmuştu, can vermek için bir gecede ruh. Bir kucak dolusu tohum var şimdi. Orası kurtuluş diyoruz.
     Ne kaçışlar biliyorum. Ben de tutarsızlığınla yaraladığın kendimden kaçıyorum. İkili oynayanları sevmiyorum. Kalacaksan yanımda kal. Beni dürüstlüğünle sar. Derken bile biliyordum, senden en zor şeyi istiyordum. Bir şeyi değiştirebilmek için önce onun varlığını kabul etmelisin. Sonra sabrederek, emek vererek içten içe istemediğin yüklerinden kendini arındırabilirsin. Bunun için benim yıllardır yaptığım gibi sende kendinle yüzleşmelisin.
     Senin en büyük yalanın kendine. Henüz sen bunu fark etmemiş olsan bile. Yalanların yalanları doğuruyor.Yalanlardan görüşün bulanıyor, görmüyor, sezmiyor, bilmiyorsun. Gitmekle kalmak arasında kalmayı seçiyorum, gitmek isterken. Savaşmalıydım, hayatım adına. Giden umarım mutlu olur derken. İçimdeki kaygılar dışıma taşıyor.
     Bazen korkuyoruz rüzgârın öfkesinden. Anlattım kendi adıma tüm yüreğimdekileri. Uzaklaştı anlatamadı. Duygularını ona sordukça. Rüzgâr kasırgaya dönüştü, ruhumu dağıttı, bedenimi yıprattı. Bazen kelimeler iki dudağımın arasında kısılı kaldı. Sessizce görünmeden inkâr edilemeyen bir ah vardı.
Suskun kalbim ve durgun gözlerimle mutluluklar dileyebiliyordum. Her şeyi de aşk adına suçlamıyorum. Suçlanıyorum, haksızlığa uğradığımı bile bile kızıyorum. Sonra diyorum ki!.. Asla uğraşma aşkını anlatmaya. Bir tutam sevgi değil miydi yaşanan. Aşk çalışmaz kendi gönlünü hoş etmeye. Kendisi için bir tasası da yoktur. Ve öyle bir cennet kurar ki. Cehennemin içindeki, çaresizliğimize.
     Gecenin iniltili sabahından uyanıyoruz belki de hiç uyumuyoruz. Şimdi ayrı kaldığımız baharlar adına Nisan yine çıkıp yüzleşti. İçimizdeki iç sesimizde. Çok uzaklarda da olsak, yaşanan bir yürek yüzleşmemizde yıllar var.
     Ne korkularım ne sevinçlerim ne de rüyalarım da hesaplaşmalarım olacak, dünya üzerinde. Şaşmaz bir yargının kader çizgisinde susacağız ikimizde. Hiç tanışmamışız gibi uğurlayacağız gitmeden geleni.
     

                           



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Masumiyetin Sırları
Kuralsız Yaşamın Sınır Tanımaz Geleceğine
Yalın Hali
Bir An Der Geçerim
Dekorsuz Aşk
Son Gidiş
İkili Dargınlık da Aşk
Meraklı Duvar
Bir Sebep Yaratılıyor Sorguladığımız Hayatımızda
Hayat Bekle; Geliyorum Yeni Sevgilere!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beyaz Bir Sayfa
Benden; İçeri Buyur, Ben
Cengiz Nakliyat
Yorgun İnsan Konuşmaları

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşk Mevsimi [Şiir]
Olmuyor İşte [Şiir]
Adam Gibi Adam: Benim Babam! [Şiir]
Son Noktada [Şiir]
İstanbul [Şiir]
Adam Sende [Şiir]
Kristal Yürek [Şiir]
Şimdi Gidiyorum [Şiir]
Nisanın Gizlisi [Şiir]
Ben Giderken [Şiir]


Y. Aynur Öztürk kimdir?

Beni benden iyi anlatan dostlarımdır diyerek topu bana (Didem Duruöz) atan can dostumu sizlere tanıtmak isterim. Bendeki Sen: Sevecen tavrıyla dobracı olan, hayatı gülümseyerek karşılayan, sanat aşığı, ebru teknesinde kendinden geçen, eski osmanlı evlerinin resimlerini çekerek minyatürize ederek hayata döndüren, içinde adeta kendini yaşayan, çiçek dostu, çocuklarla çocuk büyüklerle büyük olmayı bilen yaramaz bir kadındır. :)

Etkilendiği Yazarlar:
Severek takip ettiğim yazarlardan bazıları: Elif Şafak, Aret Vartanyan, Doğan Cüceloğlu, Marlo Morgan, Arthur Schopenhauer, Yaşar Kemal, Nazım Hikmet Ran, Robin Sharma


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Y. Aynur Öztürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.