Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal |
|
||||||||||
|
Tabi ki karanlıkta kaybolup gitmekten korktuğu için. Peki mum ışığı karanlıkta kaybolup gitmekten neden korkar? Çünkü yandıkça sevgilisinin aydınlanan yüzünü görmektedir ve bu aşk onu yiyip bitirmektedir. Yine de razıdır böyle bir kadere. Çünkü yanmak aşk için bir şey yapabilmektir. Oysa sönmek en büyük çaresizliktir. Peki mum ışığı neden şarkılarla aynı ortamda şiir gibi yanar? Eğer kadınlar şarkılardan daha güzel olsaydı kadınlara bakınca şiir yazardı, oysa mum ışığı şarkı dinleyip şiir gibi yanar. Mum ışığını ateşli kılan arzularıdır, kimse değil ve şarkılar sönüp giden aşkları anlatır. Bu yüzden mum ışığı kendi aşkı sönüp gitmesin diye daha bir arzulu yanar; hatta kendini yakar. Mum ışığı neden bu kadar arzuludur? Mum ışığı koca karanlığa meydan okur. istediği sevdiğinin gözünde bir yıldız olabilmektir. Mum ışığı bunda başarılı olabilmekte midir? Aslında mum ışığının bahtı karadır. Kendi yanıp biter karanlığa gömülür; ama sevdiğini gün ışığına çıkarır. Zaten öyle değil midir? Her bahtı karanın yanında bahtı açık biri yok mudur? Birileri yanarken birileri ısınmamış mıdır? Mum ışığı neden sessiz yanar? Mum ışığının yanık yüreğini şarkılar anlatır. Onun acılarını şarkılar haykırır. Hiçbir mum ışığı sessiz değildir aslında. Peki mum ışığı kimdir? O benim işte. Peki şarkım sen olmak ister misin?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |