Hala çevrende bulabileceğin güzellikleri bir düşün ve mutlu ol. -Anne Frank |
|
||||||||||
|
gözüm saatte, Zühal'i bekliyorum, -kaç kez Zühal dedim, seslendim- her genç kız gibi nazlı, alımlı ve ürkekti, biraz sonra çıkması gerek dedim, beş çayları gibi sıcaktı sevgilim, kapıya çıkınca saçının perçemini kıvıracak, adet üzre rol yapacaktı, ve yalnızca bir kez bakarak bana, deliye çevirmek için beni, yüreğimi ağzıma getirerek kapımın önünden tıpkı bir kuğu gibi süzülerek geçip gidecekti. sevda delisi olduğumu bilse, bilse ki yedi yirmi dört nöbetindeyim, kapılarda, pencerede, her köşede, bir gün okulun önüne gidiyorum, bir başka gün akasyanın altında bekçi gibi dikiliyorum. beklemenin kitabını yazdım diyebilirim, saatim, hep Zühal'e ayarlı, gece yatarken Zühal'e kuruyorum saatleri. evlerinin tam karşısında bir kunduracı var, sırf onun yüzünden, yüzünü görebilmek adına kalıba nasıl çekilirse ayakkabının sayası, tek tek dolanarak nasıl çivilenirse çarmıha gerilir gibi o deri, üç gün sürmedi, çabuk öğrendim. aşk acısı çeker gibi çektim deriyi kalıba, bir çift kösele lazımdı tabanına en sağlamından, manda gönü olsun dedim, üşenmedim çarşıya gittim, Macar köselesi aldım. son iş, dikiş için oluk açmaya kalmıştı köseleye, zor gelirse kolayı var dedim, gönder çocukla çarşıya, makinaya. sonunda zanaatkâr olup çıkmıştım sevda okulundan. nedir ölçüsü sevdanın, derecesi nedir? her boyaya boyandım, her kalıba girdim, imzasız mektuplar yazdım günaşırı, postacı oldum, kapısını çaldım, yetmedi baloncu oldum, balonla doldurdum balkonunu. babası, kapımı çaldı, şikayetçi oldu, üç kez sordum dedi, sevmiyormuş seni, sana bu kızdan hayır yok, yol yakınken vazgeç dedi. cevabım, taş gibi sert oldu, ne halin varsa gör dedi, dönüp arkasını gitti. durur muyum hiç, seslendim arkasından, sevda benim dedim üç kez, Sevda benim! Size ne!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |