Ýnsandaki gerçek güzelliði ancak yaþlandýkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee |
|
||||||||||
|
Üstelik kolektif süreçler oluþurken de doðada saðlama yapma dýþýnda bir biriyle takas eden bir iþ, bir üretim süreci hiç yoktu. Olanaksýzdý da. Üretim yapma iþi kolektif alanýn, kolektif etkili bir bileþimin kazaným özelliðiydi. Kolektif alan yoksa üreten iliþki üretim hareketi ve deðiþ tokuþu da yoktur. Kendiliðinden bir deðiþ tokuþ, kendiliðinden bir üretim bilinci yoksa kendi iþini kendin kur demenin olmasý da olanaklý deðildi. Bu düþünce sakat düþünceydi. Tuzaklý ve sömüren mantýktý. Üstelik üretme iþi, deðiþ tokuþ kiþisi bilinç deðil, kolektif bilinç ve kolektif etkiydi. Kolektif alan olmadan bunlar olasý deðildi. Kolektif alan içinde de “kendi iþini kendin kur” demek kolektif alaný provoke eden bir enfeksiyondu. Kiþi kolektif alan içinde kolektif sorumluluk için fazla enerji harcarken, temel karþýlanmalar baðlamý içinde kolektif alanýn kiþiye saðladýðý GÜVENCE VE GARANTÝ nedenle kiþi kolektif alan içinde bu eðime mecbur oluyordu. Bu kolektif eðimli potansiyel akýþ nedenle “kolektif iliþki” biri üzerinde diðer iþi transfer etmenin çeþitliliðini ve bu çeþitliliðin yalýtýlmasýný ortaya koyuyordu. Kolektif alan yalýtýmýn bilinci ve korunum yasasýdýr. Yalýtým, önce sosyal bað içindeki çeþitliliði seçme ayýklama eden totem alandý. Totem alanda her biri 6 parça eylem olan üssü durumla doðada saðlamalarý olan avcý toplayýcý kiþilerle vardý. Totemi etki sosyal anlayýþla da kolektif etkiydi. Kiþiler tekil kiþideki 6 parçalý üssel durum somutluðuna sosyal anlayýþla baðlanmayý totem edecektiler. Kiþiler kolektif alandaki temel durumlu üssü durumun bilgisi içindeydiler. Bu 6 parçalý temel üssü durum içindeki kiþiler, 6 durumdan karþýlýklý gerektirmeyle yapacaklarý modülasyon transferini, yardýmlaþmanýn dayanýþmanýn eylemi içinde sezmiþlerdi. Kiþiler temel saðlama olan çeþitliliðin belirmesi karþýsýnda birbirine olan transfer iliþkileri nedenle sosyaldiler. Ve sosyal evrimleydiler Totemdik kolektif alan, sosyal anlama üzerine modüle edilen yüklemlerle sosyal alandý. Sosyal alanýn yalýtýmý; kiþilerdeki 6 tür parçalý üssel durumlarý bir taraftan diðerine doðru deðiþilebilir dolma boþalma süreçlerine çeviriyordu. Kolektif alanda bir türlü iþi üzerine alan kiþinin görevi; kendi üzerindeki diðer 5 parça iþi itiyordu. Diðerleri üzerindeki benzer iþi ortak özellik yöntemiyle kendi üzerine çekiyordu. Bu deðiþ tokuþ iþi yalnýzca kolektif oluþun ortaya koyduðu yeni bir çeþitlilikle oluþtu. Bu taraftaki üssel durum içindeki savunma; karþýsýndaki bir kiþi üzerine boþalýrken, boþaldýðý tarafýn besin bulma eylemli enerjisini de görev olarak sorumluluk olarak, birbirinden sorulur olarak kendisi üzerine doldurup, transfer ediyordu. Bir kiþi üzerinde olan 6 çeþit temel eylemle dýþa yönelim; kiþiler arasýnda rastlaþan birbiriyle kesiþen yol durumlarý içinde birbiriyle karþýlýklý deðiþen ekleme çýkarmalar birikimli çeþitliliði içinde, çeþitliliðin seçilisini ortaya koyan mana anlayýþý da sosyal alanýn evrimiydi. Böyle böyle bir tek görev üslenmesi nedenle kiþimizin kendisinden boþalttýðý 5 parça iþin her bir parçasý kuram olarak; teorinin gözü olarak karþý taraftaki bir kiþiye yüklemekle; bir kiþimiz kendisi üzerindeki 5 parça iþi bir parça iþ bir kiþiye yüklerken beþ parça iþi 5 kiþiye yükler. Bu transfer iþi karþýlýklý üretilen iþ deðildir. Karþýlanmasý doðada bulunduðu kadarla yetinilen karþýlýklý saðlama iþiydi. 5 parça iþ eylemin her bir parçasýný bir kiþiye ve toplamda 5 parça iþi 5 kiþiye yükleyen kiþimiz; 5 kiþinin her birinde bir tane besin bulmanýn eylem zamanýný kendisine görev olarak ithal etti. Kendisinden boþalan 5 parça refleksin yerini, karþý tarafýn 5 kiþisinden 5 tane besin bulma zamaný olarak alýp; kendi oyuk alanýnýn içine dolduruyordu. Bu olanak yepyeni bir çeþitlilikti. Ancak kolektif alan ile ortaya konan bir çeþitlilikti. Beslenme dýþýnda her bir parçayý boþaltan transferiniz, her bir kiþiden bir tek saðlama yapmanýn karþýlýðý olarak yani sizin görevinizle besin bulma olarak size ekleniyordu. Görev kolektif bir olguydu.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |