..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




30 Mart 2021
Butlan 6  
Bayram Kaya
Kişi savunma görevi dışında diğer 5 parça eylemli işinden karşı taraf kişilerle bağışıkla olacağından; bu kes bir kişi için bir eylemin gerçekleşmesi olan 2 saatlik birim sürede; ikinci kişimizle, ikinci kişimize ait olan savunma zamanlı sağlama 2+2 =4 saatlik gerçekleşmeyle kolektif zaman ön görülür.


:EBF:
Köleci söylem olan kendi işimizi, kime karşı ve ne nedenle kuruyorduk? Kuşkusuz geçmiş birikimli sıçramalarının kendi tekrarını yapan kolektif alanda ve kolektif kişilere göre kuruyorduk. Kolektif alanda kolektif kişilere göre kurulan süreç içinde ise karşılıklı transferlerin bire bir bağlanımlar ilişkisi vardı.

Kişinin kendi işini kendi kurma süreci, hem bir maliyetle yani ön birikimleydi. Hem de ancak kolektif olanakla gelişmiş düzeyin üreten ilişkisi üzerinde olasıydı.

Oysa başlangıç koşulu içinde "kendi işini kendin kur" diyen böylesi bir tarihsel olgu yoktu. Böyle bir durumda yönetim ve yönetim merkezi ortadan kalkardı. Kolektif düzeyin geldiği bu noktada bu tutum enfeksiyondu. Kolektif bağlanım yasası ne diyordu?

Temel gereksinmeler zorunlu ve karşıdan; bire bir transferle edilen bağlanımlarıyla mutlaka kolektif olmak zorundadır. Temel sağlamaların kolektif sağlatımı, paydaşlığı dışında ilk sel durumla kendi kendine özelleşmeler olasıydı ne olurdu?

Bu durumda da kendi işini kendisi kuran kişinin depo enerjisi nerden gelecekti? Kolektif olan birikimli bilgi çeşitliliği sıçraması nereden gelecekti? Üreten ilişki kendi işini kendi kurma değildi.

Aksine üreten ilişkiyi özelleştirme işi; kolektif tutumların çok çok daha sonrasında, yardımlaşan süreçler üzerine kişi özneli bindirişlerin yapılması nedenle, ortak süreç egemen kişinin çıkarına uygun oluşla daha parçalı hale getirilme işiydi.

Kuşkusuz ki kişinin kendi işini kendisinin kurma süreci içinde iş kuran kişilerin sayısı da süreci parçalı hale getirir. Bu kolektif oluşun özü ve paylaşma, transfer etme, örgütlenme işiydi. Ancak süreci parçalı hale getirme işi üreten ilişki için gerekliyse de yeterli neden değildir.

Bir kişi için ekvatoral bölgenin, bir gününü kuramsal olarak 12 eylemli saat kabul edelim. Tekil bir kişi de bir günde yine kuramsal olarak 6 parçalı kendi eylemini gerçekleştirmek zorundaydı.

Bu durumda tekil kişimiz bazen ya da ara sıra; bir gün boyunca 6 parça sağlama yapamayıp; gününü tamamen yiyecek arama işine ayırabiliyordu. Veya hasta olan yavrunun bakımına, gün boyu süren bir zaman ayırabiliyordu.

Veya peşindeki bir tehdit nedenle can telaşına düşen kişi, gün boyu saklanma; gizlenme yapabiliyordu. Bu durumda günlük tekil kişi eylemi 12/1 = 12 oluyordu. Bu durumda "gün boyu süren eylem 6 parçalı işin değil bir tek işin gerçekleşmesi" oluyordu.

6 parçalı işin 12 saatlik süre ile gerçekleşeceği bir normal koşullarda, tekil kişinin bir günlük eylemli zamanı içinde kişimiz her bir işe eşit tutumla 12/6 = 2 birim zaman ayırmış olacaktı. Yani bir kişi gün boyu her bir işe 12/1.6= 2 saat ayırmış oluyordu. Bu kuram olarak, mantık olarak böyleydi.

Oysa tekil bir kişinin, bir günlük zaman akışı içinde 6 parça işe hiç bir zaman eşit vakit ayırması olası olmaz. Evrende en az durumla da olsa hiç bir şey "mutlaka böyle" olmadığı için "mutlaka böyledir" demenin de istisnaları vardı.

Kişinin günlük boşaltımı ishal olma gibi özel durumlar olmadan 2 saat değil de 20 dakika süreceği için, boşaltma eylemli zamandan artan 100 dakikalık zaman diğer zamanlardan biri veya birkaçı üzerine eklenir. Veya 15 dakikalık bir kaçma kovalanma sürecinde kişi kovalayana karşı izini kaybettirir.

İzini kaybettiren kişinin 2 saatle ön görülen savunma zamanı içinde geriye kalan 105 dakika da kişinin diğer 5 parça eylemleri üzerinde eksilmeye artmaya neden olur. Yani her şey gibi kişimizin süreci de arızalı ve engelli akacaktır.

Kolektif bağlanımlar bir kişiye göre olan gün boyu 12 / 1 kişi zamanını; 2 kişilik bir kolektif zamanla ve 2 kişilik kolektif paylaşımla 12 / 1.6 =2 birim saat yerine bu kes de 2 kişi bir günlük eylemli zamanı 12/ 2.6 = 1 parça ediyordu.

Tekil kişinin bir günlük faaliyeti, 6 parça işti. Kişi her bir iş için, her bir işe sanal bir eşit zamanla 2 saatlik bir gerçekleşme zamanını ön görüyorduk.

Şimdi bir kişiye göre iki saatlik eşit gerçekleşme olacak zamanın her biri; biri kendisi için gerçekleşmeydi. Biri de 2. kişi için gerçekleşme olacaktı. Bu durumda 2 saat olan tekil kişinin savunması yine iki saatle ama bu kez 2 kişiye göre 1+1 olarak parçalı olmuştur.

2 saatlik süre içinde, bir kişimiz için ne gerçekleşecekse; gerçekleşecek olandan 2 saat içinde 2 tane gerçekleşme bekleniyordu.

Savunma dışında bir kişi üzerinde boşaltılan diğer 5 tane boşluk alana diğer 5 kişiden alınan savunma transferleri yapıldıkça kişinin 2 saat olması gereken savunma süreci KOLEKTİF NEDENLE 12 saate yani gün boyu eylem olukla ortaya konur.

Gün boyu isterse hiç tehdit savunması olmasın kişi yine bu görev için vardı. Bu kolektif nedendi. Kolektif nedensellik verimsizlik müsriflik öngörmez.

İkili bir birleşme içinde bir kişi için gerçekleşmesi 2 saat olan aynı sağlama süreci için, yine savunmanın teorik olarak 2 saat gerçekleşmesi olacak ve savunma yine iki saatlik 2 süre içinde 2 kişiye dönük gerçekleşme olacaktı.

Yani 1 tek sağlama süreci bir kişi için 2 saatti. Kişiler 2 kişi ile günlük eylem içine girdiklerinde, gün boyu eylemle aktif olunan süre 12+ 12 olarak 24 saat olmuyordu.

Kişi 2 kişi de olsa, 12 kişi de olsa; 122 kişi de olsa, gün boyu eylemli saat 12 saat olarak değişmez kalıyordu. Çünkü bir gün 24 saatle sınırlıydı. Kişi ve kişilerin gün boyu eylemli zamanları, görev dağılımlı transferler nedenle 12 saat olarak değişmez kalıyordu.

Kişi savunma görevi dışında diğer 5 parça eylemli işinden karşı taraf kişilerle bağışıkla olacağından; bu kes bir kişi için bir eylemin gerçekleşmesi olan 2 saatlik birim sürede; ikinci kişimizle, ikinci kişimize ait olan savunma zamanlı sağlama 2+2 =4 saatlik gerçekleşmeyle kolektif zaman ön görülür.

Savunma gibi bir kişi üzerine yüklenecek sorumlulukla, bir tek türlü sağlama; bir kişi üzerinde 6 kişi için 6.2 = 12 saatlik kolektif gerçekleşmeyle öngörülür. İsterse gün boyu hiç tehdit olmasa bile bu böyledir.

Savunma yapacak kişi dışında kolektif alanda 5 kişi daha vardır. Ve her bir kişi, karşıdan transfer yaptığı başka bir sorumlulukla savunmacı kişi gibi 12 saatlik bir "kolektif gerçekleşmeyledir".

Kolektif ortam SANAL olarak her bir kişinin 12 saat sürecek görev sorumluluğu nedenle altı kişinin toplamda 6.12= 72 saatlik bir KOLEKTİF İŞ karşılanması içinde olduğu görülür. Bu kolektif bir üssel durum sanallığıdır. Kolektif alan günlük eylemi 72 saat ile olmak zorunda. Günlük eylem sabitti. 12 saatti. 12 saat içinde 72 saat çelişkiydi. Nasıl olurdu?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.