..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




26 Ekim 2022
İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 78  
Bayram Kaya
Tabii ki. Kişinin bir günde mutlaka yapması gereken eylemlerine "bir birim zaman" diyelim. Bu bir birimlik zaman içinde de var sayalım ki şu parçalı organizasyonlar olsun: 1-Besin bulacak bir parçalı zaman. 2-Savunma yapacak bir zaman. 3-Yavru bakımı.4-Barınak ve barınağın korunması.5-Uyku-dinlenme gibi beş parçalı zamanın kişi üzerinde beş tane baskısı vardır.


:CEF:
Avcı toplayıcı alan, kendi kişilerine doğada sağlama yaptırıyordu. Sağlamayı yaptıran kolektif güçtü. Kolektif güç te kolektif zamanın ve dolaysıyla kişi zamanın hızlanmasıydı. Hızlanan kolektif zaman içinde artık zaman etkinlikleri veya boş zaman etkinlikleri ortaya çıkıyordu.

Artık zaman içinde de hem kişisi, hem kolektif yaşamlardan kaynaklı deney sel birikimler oluştu. Birikimler “kolektif bir artık zaman” içinde ortaya konuyordu.

Deneysel yolla biriken niceleyişler sonrasında kolektif alan, "üreten ilişkiler içine geçebildiler. Üreten ilişki, totem grubun doğada bulduğu kadarıyla yetinmesini de aşan bir kolektif eylemlerin gücüydü.

Ilıman bir bölge içindeki üreten kolektif bir grup artık istediği zaman istediği kadarla, o şeyi üretiyordu. Bu gelişme açlığın şimdiki halde ve gelecekteki halde kesikli sürekli karşılanma güvencesiydi.

Avcı toplayıcı zaman içinde verilen kısmi güvence, şimdi üretim yapan kolektif gücün etkisiyle sürekli kılınmıştı. Bu durum "yeni bir mana durumdu." Kolektif sistemin garantörlüğüydü. Sağlasan olan kolektif etkinin, üreten kolektif etkiye dönüşmesiydi.

Unutmayın ki üreten ilişki içine geçebilmek için önce kolektif bir alan gerekliydi. Sonra kolektif alan içinde de, kolektif zaman ortaya konmalıydı. Ve bile kolektif alan dâhilinde olan her bir kişilerin organize çevrimler üzerinde eksiğini tamamlayacağı süredurumlar ortaya konmalıydı.

Kolektif alan içindeki kişilerin eksiklerini tamamladıkları, birbiri üzerine olan çevrimler nelerdi? Çevrimler nasıl oluyordu? Hem eksikli olup hem eksikliği tamamlama çevrimler bir örnek üzerinde sayısallaştırılabilir mi?

Tabii ki. Kişinin bir günde mutlaka yapması gereken eylemlerine "bir birim zaman" diyelim. Bu bir birimlik zaman içinde de var sayalım ki şu parçalı organizasyonlar olsun:

1-Besin bulacak bir parçalı zaman. 2-Savunma yapacak bir zaman. 3-Yavru bakımı.4-Barınak ve barınağın korunması.5-Uyku-dinlenme gibi beş parçalı zamanın kişi üzerinde beş tane baskısı vardır.

Demek ki tekil bir kişinin bir günde mutlaka yapması gereken "bir birim zamanı" vardı. Ve bu bir birim zamanda "beş parçalı süredurumlardan" oluşmaktadır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.