..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




3 Nisan 2023
Kolektif Alan 04  
Bayram Kaya
Mülkün sahibi söylemli sistem kolektif sistem içinde kimi kişileri mülk sahibi yaparken, çoğunluğu mülkten yoksun kılmayı modüle eden tasavvurdur. Bu tür sistemi viral etme yansıması beraberinde El adamlığı gibi üretmeyen, bilgi teknolojilerinden uzak inandırma-kandırma üzerine oluşan asalak bir lümpen sınıf yansımasını da ortaya koyar.


:BCB:
Kolektif sistem modülasyonları, kolektif akıl ile değil de kişisi çıkara dayalı tuzaklı bir akıl ile modüle edilirse; buna sistemin viral olması denir. Yani kolektif sistemi virüs kapmıştır. Ve bu kolektif sistem, enfeksiyonludur.

Kolektif yapı içindeki mülk sahipliği kavramı, viral ve bencil bir yansımadır. Kolektif yapılar içinde üretim tüketilenden fazla olmaktadır. Bu nedenle kolektif sistemlerde ürün fazlalığı kamucu bir servet oluşturur (biriktirir).

Kolektif servetin yapıcı yansıması, bencil anlamalar üzerine yıkıcı bir egoist yansıma da olabilmektedir. İşte bencil anlayış ile ortaya konan "mülkün sahibi" dediğimiz "El Mülk, rızkın sahibi" gibi ulamlar "El rızk" gibi tuzakla kimi kişilerin öznel yararına dayalı modülasyonlar (sistemi kontrol eden bindirişler) sistemin viral olmasıdır.

Mülkün sahibi söylemli sistem kolektif sistem içinde kimi kişileri mülk sahibi yaparken, çoğunluğu mülkten yoksun kılmayı modüle eden tasavvurdur. Bu tür sistemi viral etme yansıması beraberinde El adamlığı gibi üretmeyen, bilgi teknolojilerinden uzak inandırma-kandırma üzerine oluşan asalak bir lümpen sınıf yansımasını da ortaya koyar.

Bu sistem köleci sistemdi. Kölecisi sistem de lümpenlerin yapıtlıkları eğitim, mülk sahibine ve mülk sahibi iradesine boyun eğmenin eğitim öğretimidir. Yani bu faaliyet, köleci düzene kul-köle yetiştirme faaliyetidir.

Lümpen sınıf eliyle sistemin emek eksenli kolektif işleyişinin üzeri örtülür. Her şey güya mülk-para sahibi olan iradeye boyun eğici kulluğu öne çıkarır denlidir. Böylece lümpen öğreti kendince meşruiyetle süreci mülkün sahibi anlaması doğrultuda abluka altına alır.

Mülkün sahibi anlayışlı uygulama alanı yüksek gerilimli çelişkileri içinde darp, gasp, hırsızlık, mülk cinayetleri türü ahlaksızlığı doğurduğu için bu sistem nesnel değil, öğütçü, uyarıcılı öznel algılarla güdülmek istenen bir ahlaki! yapı anlayışını sistemin öznelerine şırınga eder.

Oysa lümpen El adamları mülkün sahibini ihtiyaç duymayan ihtiyaç duyulan olarak tanımlanır. El 'in hiçbir ihtiyacının olmadığı yani zenginliğinin ve yoksulluğunun olmadığı söylenir. Böylesi bir soyut gücü; "mülkün sahibi yapmakla", onu mülkün sahibi olmaya ihtiyaç duyulan hale getirirler. Tüm tuzak, mülkün sahibi gibi bu soyut güç kavramı içine gizlenecekti.

Lümpenlerin asıl dertleri Tanrı'nın ihtiyaçlı olup olmaması değildi. Kolektif serveti El gibi hayali bir güce atfedip; bu güç üzerinde kolektif serveti transfer etmekti. Siz mülk sahibine rıza gösterecektiniz. Mülk sahibi de mülkünü istediği kişiye verirken siz de kaderinize razı olup ses çıkarmayacaktınız. Gizlenen , tuzaklanan ajanda buydu.

Artık kolektif sistemler "mülkün sahibi düşündürmesiyle" enfeksiyonluydu. Köleci sistemin mana düşünce inşasında "El" söylemi; "mülkün sahibidir" söylemiyle eşleniktir. Bu köleci sistemin ilk mana anlayışını belirten bir inşa varyasyonudur.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.