..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




9 Nisan 2023
Kolektif Alan 10  
Bayram Kaya
Köleci sistem içinde efendinin iki kutuplu gerilimi devam ettirici tutumları nedenle veya köleci sistemde yoksulluğu en az enerji durum içinde tutacak olmanın sahipliği için efendinin bağış yapıcı cömertliği vardır. Mülk sahibi efendinin sadakası, zekâtı vardır. İyiliği, kötülüğü, merhameti, şefkati vs. vardır. Tüm bunlar köleci sistemi ayakta tutucu ve köleci sistemi sürdürücü günü birlik olan köleci payandalardır. Viral olmuş kolektif alan içindeki mülkün sahibi anlayışlı sistem; kötülük, merhamet gibi kendi ahlaki yansımalarını verecektir.


:BAH:
Kolektif alanın üretim gücü sistemin öznelerinin ve sistemin kendisi için tükettiğinden fazlasını üretir olmakla kolektif sistem birikimlidir. Kolektif birikimli depo enerji nedenle kolektif bir yapı çevrimli ve sürdürülebilir olmaktadır. Buna sistemim “sürdürülebilirlik enerjisi” diyoruz.

Demek ki kişi davranışı kolektif depo enerjiden karşıladığı maliyetle enerjiyi yokuş yukarı yapmaktadır. Bir alan iniş ve çıkış yönüyle polarmalıdır. Yani bir alan en az iki kutuplu ve farklı gerilimlerledir. İniş aşağı olan yön düşük potansiyelli bir gerilim kutbu iken, tırmanma eğimi, yükselen gerilim kutbudur.

Kolektif alanın çevresi gibi düşük gerilimle, kolektif alanın çekim merkezi gibi yüksek gerilimlidir. İki polarma (kutup) alanı arasındaki akış, "kolektif direnç ve öznel direnç ile kontrol edilir. İki kutup arası polarma gerilimi taşıyıcı dalgadır. Kolektif sistemin bu taşıyıcı dalga üzerine modülasyon alanı olması sistemin öznel kontrol edilirliğidir.

"Kolektif direnç: kolektif akışın hangi yönden hangi yöne doğru olacağına izin verir. Enerjinin akış yapıp yapamayacağına karar verir. Kolektif direnç; hangi zamanda ne sırayla enerji akışı olacağına karar verir. Akış yapan enerjinin kesikli sürekli olmasına karar verir. İşte bunlar modülasyon yüklü bilgidirler.

Kolektif yapının kolektif ve özgecil modülasyonlarla işler olma mantığı kişiler tarafında öğrenilir. Kolektif ortamdaki yansımalar yapıcı yansıma kadar, kolektif yapıcılığı bozacak olan mülk sahibi olma gibi yıkıcı yancımalar da olmaktadır. Yıkıcı yansımalar kişinin sahip oluculuk bencil iştahını kabartır.

Kolektif alanın işleyişini öğrenmiş bir bencil iştah ya da bencil hoşlanmasının peşine takılan kişiler, kolektif sistemin inşasını yeniden düzenleyebilirler.

Hatta kolektif sistem içinde sistemden kopmakla başka bir yerde “kolektif tabanlı ama kimi kişilerin mülk sahipliği ile kimi kişilerin mülkten yoksunluğunu imleyen” öznel imgelerden hareketle kolektif birikimler üzerine köleci bir sistemi tekrar inşa edilebilirler.

İlk başlangıçta yerde biter gibi bir tutumla kolektif sistemi inşa etme gibi bir bilgi bir birikim bir bilinç yoktu. Böyle bir tekrar inşaca olma durumunda “kişi benciliği olan mülkün sahibi inandırması” kendini sisteme kolektif modülasyon gibi gösterir. Kolektif modülasyonu ele geçirip sistemi kendisine göre enfekte edebilir.

Bu durum tıpkı bir virüsün kendi genetik kalıbını, ele geçirdiği vücutlar içinde kendisini ürettirmesi gibidir. Ele geçirilmiş vücutlar viral modülasyonun komutlarını vücut kendisine üretiyormuş gibi anlar. Viral komutları inşa eder. Oysa vücudun üreten kalıbı viral komutları inşa için kurulmamıştı.

Kolektif alan enfeksiyonu da tıpkı kolektif alana üretiyormuş gibi komutlarla süreci köleci sistemin kâr, kazanç, ticaret, rızk, rızkını taştan çıkarma gibi aldatmalarıyla mülk sahibine göre ürettirir.

Mülk sahibine göre üretip paylaştıran viral enfeksiyon, hep özel mülkiyetçi bencilliğe hizmet eder. Bu durumda köleci üretimin polarma gerilimi, akan enerjinin iki kutuplu ve kesikli sürekli olması göre davranacaktır.

Mülk sahibi yüksek gerilimdi. Mülksüz lük en az durumla mülk sahibi olucu bir akışı sağlayan alçak gerilimdi. Köleci sistem içindeki yansımalar, bir akış olması için alçak gerilimi devam ettirici yönde olmak zorundadır.

Köleci sistem içinde efendinin iki kutuplu gerilimi devam ettirici tutumları nedenle veya köleci sistemde yoksulluğu en az enerji durum içinde tutacak olmanın sahipliği için efendinin bağış yapıcı cömertliği vardır.

Mülk sahibi efendinin sadakası, zekâtı vardır. İyiliği, kötülüğü, merhameti, şefkati vs. vardır. Tüm bunlar köleci sistemi ayakta tutucu ve köleci sistemi sürdürücü günü birlik olan köleci payandalardır. Viral olmuş kolektif alan içindeki mülkün sahibi anlayışlı sistem; kötülük, merhamet gibi kendi ahlaki yansımalarını verecektir.

Mülkün sahibi söylemi kolektif modülasyon yerine geçen iradedir. "El anlayışlı aldatmadır". El, mülkün sahibi söylemiyle kolektif gücü ele geçiren virüstür. El mana anlayışı takdiri sahte bir modülasyondur.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.