..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




19 Nisan 2023
Kolektif Alan 22  
Bayram Kaya
Öznenin dış ortam içinde giriştiği hava, su, aydınlık, karanlık, dağ, bayır, iniş, çıkış gibi salım girişicilerinden birisi de dıştaki “diğer hemcins öznelerdir”. Hemcinsler kişi için dıştaki alan girişicilerden birisidir.


:BHA:
Herhangi bir özne üzerinde besin bulma gibi salınışı olan uyarımlar kaynaklı gerilimler vardı. Kişi üzerindeki bu gerilimler kolektif alan da taşıyıcı dalga gibi bindirişlerle modüle edilir. Modüle edilen taşıyıcı dalgaların her biri transferi olan enerji mesajlarına (kolektif bilgiye) dönüşüyordu.

Örneğin, bir kişi üzerinde besin bulmaya yönelimli uyartım, karşı kişi üzerine ortaklaşmayı içeren bilgiyle transfer edilir. Karşı kişi üzerine iletilen transfer bilgi karşı kişi üzerinde karşılık bir savunma salınımına dönüşen imlerle kodlanır (programlanır). Böylece bir kişi üzerindeki besin bulma türü salınım veren uyartımlar, kolektif etkinin enerji transferleri nedenle karşı kişiye veya kişilere yüklenir.

Karşı kişiler de besin bulucu kişiden gelen bu kolektif mesajı “sana besini ben sağlayacağım” diye anlar. “Ben de kendim için besin bulmaya harcayacağım zamanımı sana savunma yapmak için kullanacağım” diye yanıtlar. Buna kolektif sözleşme ya da toplumsal sözleşme denir.

Bindirme işi ile modüle edilen mesaj, toplumsal sözleşmeydi. Ya da zorunlu sağlamalara, paydaşlı koşullar içinde zorunlu karşılık oluşlardı. Bir kişi, karşı kişilere besin sağlamış olması karşılığında transfer enerjisini savunma enerjisi karşılığında gönderir.

Bu kes de karşı taraftaki diğer kişi günün bir kısmını kendisi için besin bulmaya harcamak yerine, besin bulacağı zamanı karşı kişiye savunma zamanı olarak vakfeder. Artık kişinin savunması ve beslenmesi; günümüz de dahil kolektif etkili, kolektif kapasiteli bir savunma ve beslenmedir.

Transfer bir uyartım, karşı tarafa doğru boşalmışsa (sorumluluk edilmişse); transfer uyartımla boşalan alan karşılıkla bağlaşma gereği bir özne üzerinde besin sağlamasına karşılık, besin bulucu taahhüt ilk özneye doğru yönelen savunma dönüşmüş bir transfer enerjisi olarak geri döner. Transfer enerji mesajın (bilginin) gidişine karşı mesajın cevabi dönüşüdür.

Özne üzerindeki beslenme savunma gibi gerilimler kolektif alanın etki alanı içinde dolma boşalma süreçleri yoluyla yardımlaşma, iş bölüşümü, dayanışma, transferler üzerinde paylaşma gibi zorunlu ve parçalı durumlar işleyişine dönüşmüştür.

Kişiler bu parçalı ve kolektif işleyişlerle kolektif merkezin hem ağırlığını oluştururlar. Hem de kolektif alanlı ağırlığa doğru yetenek ve ihtiyacı kadarla denk bir ağırlığın söz sahipliğini (iradesini) kazanırlar.

Bir özne kendi içinden dışına doğru savunma, beslenme gibi parçalı, yönelici eğim, eylem ve gerilimlerle vardı. Bu gerilimler önce doğa gibi dış bir etki alanı içinde girişirler. Dıştaki girişme salınımları özneye göre tehdit olan, sağlama olan, hoşlanma olan, kaçınma olan türden duygularla parçalı durumlar içinde belirirler. Doğa gibi dış girişicilerden birisi de sosyal alan ve kolektif alandır (üreten alandır).



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.