..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir sanatçı başarısız olamaz; sanatçı olabilmek bir başarıdır. -Charles Horton Cooley
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




20 Nisan 2023
Kolektif Alan 23  
Bayram Kaya
Kolektif alanda beslenme, barınma, güvende olma, savunma, eğitim, sağlık vs. her biri bir iş gücüyle parçalı kolektif etki alanıydı. Kolektif etki alanları; transferci yardımlaşma, dayanışma, iş bölüşümü gibi yaklaşıcı hoşlanmanın kolektif etkileriyle vardılar. Kolektif etki av bulma gibi kimi gerilimleri kişi üzerinde boşaltırken, savunma gibi kimi gerilimleri de kişi üzerine yükler.


:BDD:
Öznelerin dış ortam içinde giriştikleri hava, su, aydınlık, karanlık, dağ, bayır, iniş, çıkış gibi birçok salım girişicilerden birisi de dıştaki “diğer hemcins öznelerdir”. Hemcinsler, temaslı olduğu her bir kişi için o kişilerin dıştaki alan girişicilerden birisidirler. Bu girişme zorluk gösterdiği gibi birleşme gücü de ortaya kor.

İçten dışınıza doğru olan gerilmeli etki alanınız dıştaki öznelerle; “benzerler arası bir çatışma yani zorluk, direnç, firen etkisi gibi benzerler arası bir birleşme eğilimleriyle de sinerjin bir girişme gerilimlerine dönüşürler”.

Zamanla bu girişme gerilimleri kişileri ya birbirine yaklaştırır. Ya kişileri birbirinden kaçındırıp uzaklaştırır. Böylesi yakınsatan ıraksatan eğilimler sonucunda, girişen özneler arasında bir seçme ayıklama tutumu ile tekrar eden çevrimlerin alışkanlıkları ortaya konur.

Dahası hoşlanma veren cazibe yakınsamasına ve elem verici kaçınma ıraksamasına bağlı seleksiyonlar (seçme ayıklamalar), “özneler arası bağıl bir kolektif etki alanı girişmesini ortaya koyarlar”.

Kolektif alanda beslenme, barınma, güvende olma, savunma, eğitim, sağlık vs. her biri bir iş gücüyle parçalı kolektif etki alanıydı. Kolektif etki alanları; transferci yardımlaşma, dayanışma, iş bölüşümü gibi yaklaşıcı hoşlanmanın kolektif etkileriyle vardılar. Kolektif etki av bulma gibi kimi gerilimleri kişi üzerinde boşaltırken, savunma gibi kimi gerilimleri de kişi üzerine yükler.

Kolektif alan kişi üzerine görevdeş amaçlı bir dolma boşalma yapmanın etki alanını ortaya koyar. Kolektif etkinin kişiye yüklediği modülasyon içinde kişinin karşı tarafa yüklediği yükün, karşı tarafta başka bir tür yük sağlaması oluşla geri dönüşü vardır. Bu doğadaki enerji dönüşüm ilkesinin, kolektif karşılığıdır.

Öznenin hoşlanma ve hoşlanmamaya bağlı seçme ayıklamalarından kaynaklı ortaklaşacı bir eksen çevrimi; kolektif alanın, kolektif özneli bilinç yanını ve kolektif çekimli paydaşı olunan kolektif ağırlık merkezini oluştururlar.

Kişinin hoşlanıp hoşlanmaması da kişilerdeki korunucu temel yasa olan bencilliklerin seçme ayıklama yapmasına denk gelir. Görüldüğü gibi özne bencil bir ben eksenli gerilim eğilimiyle (yönelim tutumuyla); kişinin kendi hem etki alanıdır. Hem etkilenme alanıdır. Hem de etkilendiğini tekrar etkileme alanıdır”.

Kolektif yapılar öznelerin ortak ilgi ve ihtiyaçlarının, bağıl enerjisinden doğan bir etki alanıdırlar. Kişiler kolektif alan içinde hem etkilenirler. Hem etkilerler. Hem de etkilediği özne ve öznelerden TEKRAR etkilenirler.

Kolektif alan kişi dışında olup dıştan kişiye etkidir. Kolektif alanın “temel nesne ve öznesi” bağıl enerjili kişilerdir.

Kişiler kolektif bilinçle; kolektif güçle ve kolektif kapasitenin kolektif çekimiyle kolektif alanın ağırlık merkezini oluştururlar. Kişiler kolektif alanın çekim ve ağırlık merkezi çevrimini oluşturmaları nedeniyle; kişiler kolektif yasaların nesnel ve öznelliğine uymak kaydıyla; kolektif alanın değiştiricisi dönüştürücü ve düzenleyicisidirler. Bilgi, teknik, teknoloji, araç-gereç, toprak gibi kullanımların da kolektif merkezdeki ağırlığı oluşturduğu unutulmamalıdır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.