Sevginin bulunmadığı yerde us da arama. -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Duygulara parçalı bileşenler olmakla bilen bendi. Dıştaki uyarıcılar ve içteki uyarılmalar birer sayısal frekanslı uyumlarıydılar. Ben bilinci bu karşılıklara göre alarm oluyor veya sesiz kalıyordu. Sayısal etkili frekansların girişimleri rezonans uyumu veya rezonans uyumsuzluğu verebilir. Bir rezonans etkisinin kişilerdeki içsel karşılığı çekim ve hazdı. Rezonans uyumsuzluğunun kişiler üzerindeki etkisi de kaçınmaydı. Elemdi. İsteksizlikti. Hayat bu gibi kesikli ve karşılık ilişki ve girişimlerin tamamlanıcı eksikliğiyle dış dünyadan kopmuştu. Dış dünyadan aldığı frekans uyumlu enerjileri düzenli ve kontrollü biçimde dönüştürüyordu. Dönüşen enerji gecikmeli enerji dönüşmesi olmakla, gecikme üzerinde düzenlendiği kadarla hayattı. Böylece içimizdeki hayat eksikli veya ihtiyaçlı bir çekme ve itmelerin seçiciliğiyle birlikte dıştan etkili, yansıma tepkili kopya uyartılar edinmişti. İçimizdeki yansıma kopyalar izoleydi. Kişinin izole belirlenim imleri kişinin iç dünyasıydı. Ve kişiye özgün bir ruh yapısıydılar. Kişilerin izole edilmiş duyum ve duyguları kişilerin eksikliği kadarla bilme ve eyleme yönelme bilinci olmuştu. Kişiler edindikleri bu tür duyum ve algıların seçiciliğine bağlı yaklaşım ve kaçınma tepkisi ortaya koyuyordular. Direnç de bir tepkiydi., Direnç tepkileri doğal belirlenim üzerine yeni ve farklı bir gelişimsel etkiydi. Bu gelişim öznel gelişimdi. İçsel ve öznel gelişimler dıştaki ortak duygudaşlıklarıyla, kişi-kişi ilişkileriyle sosyalleşen bir sosyal bilinçli özneyi oluşacaktı. Kişinin bu türden dıştan kazanımlı sosyal eylemleri de sosyal bilinçli girişimleri de dıştaki sağlamalar içinde “kişiler arası enerji transferli iş eylem dönüşümleriyle, kolektif bağ ve kolektif özneyi ortaya koyacaktı” Ben bilinci, dışta sağlatan sosyal bilinçle; üreten kolektif özneli, kolektif bilinç olmuştu. Kişiler, doğal ortamlı kolektif bir alan içinde; kolektif öznenin belirlediği, kolektif özne davranışlarıyla amaçlı, hedefli biçimde belirlenmiş ve sınırlanmıştı. Doğal bir alan, kolektif alan etkisiyle kodlanıyordu. Doğal alan özne davranışını sayısal uyumlu kodlarla belirlemişti. Özneler kolektif alanda kodlanmış durumlarıyla ve özne davranışçı yönelimleriyleydi. Özneler kolektif bağ enerjisi içindeydiler. Öznelerin kolektif bağ içinde yapacağı sağlamalarına dek kullanım ve tüketimlerinin neye göre, nasıl bir etki sel dağılımlarla ortaya konacağını “kolektif özne bilinci” belirliyorlardı. Totem inşadan bu tarafa doğa içinde belirlenen bir kısım doğal alan; kolektif tabanlıydı. Kolektif uzamlıydı. Kolektif etkilerle yalıtıma edilmişti. Doğal ve fiziksel alanlar, kolektif ve öznel alan sağlaması içinde kolektif alana çevrim yapan, çekim yapan etkisiyle vardı. Kolektif alan da kolektif katılmalar vardı. Tekrarlarsak kolektif alanlar dıştaki kişi-kişiler arasında birer karşılığı olan sağlama yönelimli, türlü enerji transferleriyle vardı. Ya da bir kolektif alandaki kişiler, kendi aralarında karşılığı olan çeşitli iş transferleri üzerindeki bir bağlanımlarıyla, bir enerji takaslarıylaydılar. Daha sonra, kolektif alanlar kendi sağlama hareketi üzerine üretim hareketini de bindirdiler. Böylece kolektif alanların her biri bir farklı kullanım ve tüketim nesnesi olan, karşılık ve denk iş transferleri üzerinde sAğlaşmalarlaydı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |