..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > osman kurt




29 Kasım 2004
Kanayan Dizler  
osman kurt
Hüzün: Yokluğu tahayyül/tahammül edilemeyecek uzuv oldu yüreğimizin en girift köşesinde.Hepimiz bir palyaço olduk,boyalı gözler,takma burun,peruk,ve sürekli sırıtan bir surat.Ya sahnenin arkası,yeni uzvumuzla başbaşa,bir ayna...


:BBED:
Kanayan dizler..
Yüreğimizde her gece yapılan devrimler,tanyeri ağardığında dağılmaya,ilk korna sesiyle kaybolmaya mahkum.Çemberin içindeki her insan gibi hayallerimizi güneş batımında çantamızdan çıkarıp ,keyifle oynayıp,eğlenip heveslenip,kirini tozunu temizleyip; gün ağarmaya başladığında özenle çantamıza yerleştiririz.Çemberin içinde kalan-çıkamayan- insan sayısı gittikçe fazlalaşmakta.Zincirleri kırıp,bedelini ödeyerek ötelerde yürüyen belki de koşan insanlar gittikçe azalmakta.Ve biz hayranlıkla karışık kıskançlıkla bakıyoruz arkalarından.Sadece bakan biz miyiz?:Ya zaman..o da seyrediyor/seyrediliyor.Zaman modern insanın modern mahpusu.O değilmi ki gün doğarken bize çantamızı toplatan,o değilmi ki sevdalarımızı öteleten,şefkatimizi,merhametimizi geleceğe atan, nefsin ölümle raksetmeye başladığında anca pişman olan.Her adımın bir zamanı-anı- var diyerek yemeden-içmeye,sevmeden-sevişmeye,maddeden-manaya,dünyadan-ahirete,gülmeden-ağlamaya her dakikamızı planlayan o değil mi?
Her sabah aynı saatte bizi evimizden kovalayıp,hep aynı işleri yaptırıp,aynı araçla,aynı sokaklardan,aynı lambanın önünden geçirip,aynı markette aynı içeceği aldıran ve tüm bunları yaparken de profesyonel bir yönetici edasıyla a dan z ye adımlarımızı hesaplayan bu fütursuz güç nedir.Sürekli ensemde nefesini hissettiğim, dönüp de tüm gücümle suratının ortasına yumruğumu geçiremediğim, hüznümden,sevdama kadar karışan bu güç?
“Dizlerimin üzerinde yaşamaktansa,ayakta ölmek isterim” diyen zapatistaların lideri Marcos çözmüş meseleyi.Sadece çözmüş değil,ayakta durmasını bilmiş.Ya biz sıradan insanlar?Dizlerime bakamıyorum korkudan ama kanadığını hissediyorum.Acı çekiyor muyum,diz boyu hem de.
İnsan nüfusunun hızla artması,keyfiyet ve kemmiyet bağının gittikçe önem kazanması ,insanoğlunu onca fiziksel hastalıklar yanında gittikçe de psikolojik hastalıklara itmeye başladı.yüzyılımızın hastalığı kalbimizden vurdu bizi.Ruhsal açmazlar,milyonlar içinde yalnızlık,değer değişmeleri,maddeye teslimiyet koca bir çember ve kanayan diz/yürekler.Deli diye tabir edilen,gülüp geçilen ve hakir görülen insanlar,ruhsalın dipsiz kuyusunda gezerken erdeme en yakınlarımız aslında.
Hüzün: Yokluğu tahayyül/tahammül edilemeyecek uzuv oldu yüreğimizin en girift köşesinde.Hepimiz bir palyaço olduk,boyalı gözler,takma burun,peruk,ve sürekli sırıtan bir surat.Ya sahnenin arkası,yeni uzvumuzla başbaşa,bir ayna...
Ey acı/hüzün
Ey acılar..
Zaman hayatı yiyor,
Ve yüreği kemiren,
Gözle görünmez düşman
Yitirdiğimiz kanla büyüyor....

Charles BAUDELAIRE

Hüznün kapladığı hayatımızı gerdirebildiğimiz kadar gerdireceğiz anlaşılan.Ruhlarımızı büyük paralara satmaya devam edeceğiz.Sevdalarımız sevda olmayacak,yosunu koklayacağız kokusundan bihaber,gözyaşı dökmeyeceğiz mazluma.Pas tutmuş yürekler katrana bulanacak.’Hayat bu’ diyeceğiz kendimize,çevremize.Ve hayatın giydirmek istediği ceketi direnmeden giyip şekil vereceğiz kendimizce.Yeni kavramlar dahil ederken lugatımıza ,bazıları ise terk-i lugat eyleyecek.
Ve hala dik yürüdüğümüzü zannedeceğiz.
Elimizi dizimize atma cesaretini gösterirsek birgün,
Kanadığını göreceğiz..


.Eleştiriler & Yorumlar

:: güzel
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
5 Temmuz 2005
Sevgili Osman Kurt; Dersimi aldım yazınızdan.Severek okudum......Sizi izliyorum...Devamnı dilerim....Sevgiyle kalın...Kâmuran Esen

:: Yazık
Gönderen: Yusuf Deniz / Denizli/Türkiye
11 Şubat 2005
Hüzün en güzel tahammülü hayatın Hiçbirşeyliğe yolculuğun tek azığı.. Dostun kısık sesi gibi 'gitme' diyen ama kendisi gelmemezlik edemeyen... Hüzün en güzel tahayyülü hayatın Ve çoğu zaman kanayan yalnız dizlerimiz değil Ne yazık..

:: Kaleminize sağlık...
Gönderen: İlke Ersoy / İstanbul/Türkiye
10 Aralık 2004
Lütfen daha sık yazın... Bizimle daha fazlasını paylaşın, sık sık başımı salladım yazdıklarınızı okurken; 'evet' anlamında... Doğru söze ne denebilir ki başka? İzedebiyat'ta yenisiniz, ben bir ilki yapayım ve size 'hoşgeldiniz' diyeyim. Hem hoş geldiniz hem de ne güzel geldiniz diyorum. Kaleminize sağlık...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Soluklanma
Sıyrık Yürek
Hüzün Boyalı Duvarlar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Doğmamış Sevdaya Mektuplar - 1
Dövüş Kulübü
Bir Gölge Kadar Yalnızım...
Un Kokulu Yarim
Nefes
Ak Damla
8 Nolu Dosta Aykırı Terennümler...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
"An" [Şiir]


osman kurt kimdir?

Diyeceğim odur ki,yazar değilim ama hakkını veren bir yazar olmak isterim. Fuzuli yaşamdan sıyrılmak için okumanın ve yazmanın gerekli olduğuna inanırım. Yoksa manayla nasıl yüzleşebilirim. .

Etkilendiği Yazarlar:
nihat genç,sezai karakoç,hakan albayrak,selahattin yusuf,kemal tahir,dostoyevski,stendhal,rimbaud,nerval..ve niceleri..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman kurt, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.