Bir klasik herkesin okumuş olmayı istediği ancak kimsenin okumayı istemediği eserdir. -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Güzel yüreğimle gülümsedim anama Anam sımsıcak kollarıyla sardı beni Kardeşlerim bir başka baktı yüzüme Kış sabahıydı, dışarısı soğuktu Oynamak için dışarıya çıkamadık Anam bize yemek yaparken, biz de senin yaptığın oyuncak tüfekle oynuyorduk Sen evde yoktun Burnuma güzel bir çorba kokusu geldi Çorba kokusuna karışmış bir tutam sevgi Mutfak kapısının aralığından şöyle bir baktım anama; Bugün bir başka güzel görünüyordu. Çevirdi ay yüzünü yüzüme Baktı deniz gözleriyle gözlerime Utandım, senin ne vakit geleceğini sordum Bir - iki saate kadar, dedi Ben ardından salona geçtim Anamın gözleri arkamda Bir başka güzel bakıyordu bugün Seni bekliyordu baba Seni bekliyorduk biz çocukların da Senin yerine haberinin geleceğini bilemezdik Az sonra dışarıdan sesler gelmeye başladı Bunlar neyin sesiydi anlayamadık Anamın korkulu gözlerinde aradık cevabı. Anam yaşaran gözleriyle sarıldı boynumuza Dışarıda savaş oyunu mu oynuyorlardı Bizim elimizde oyuncak silahlar, onların elindeyse gerçekleri Her atılan kurşunun sesi Kulaklarımda çınlıyordu Her kurşun seni bizden biraz daha uzaklaştırıyordu Ağlamak geldi içimden Seni yanımda istedim baba Oyuncak tüfeğimi elimden alıp bana barış çiçeğini uzatmanı bekledim Olmadı baba Hiç bitmeyecek gibi geldi saatler Zaman kurşun sesinde donup kaldı Geçmiyor bir an Gelmiyorsun baba Bir süre önce duran seslerin yorgunluğunu yaşarken Kapı çalmaya başladı aynı hızda Susan tüfeklerin yerine kapılar çalındı delicesine Bu gelen sen misin yoksa? Feryatlar yükselmeye başladı her yana Tüfekler kurşun sıkıyor beynimin her yanına İnanamıyorum duyduklarıma Sen gitmedin değil mi baba? * Dün gibi aklımda içemediğimiz o çorba Sesin de hala kulaklarımda Bir gün oğlum barış yayılacak her yana Barış çiçeklerini taşıyacağız huzurla Her şeyi yapacağız bunun için inan bana deyişin Hep aklımda. Evet baba, Çorbamızı içemedik Sevgimizi diyemedik ama Şimdi sevgimiz toprakta Yeşerecek her doğan bebekle Ve barış dolacak her taraf sonunda. Sen, barış için öldün değil mi baba?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Dervişe Kutlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |