..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Y. Kemal Erener




10 Ocak 2005
Medya'ya Açık Mektup  
Sayın medya biz geri zekalı değiliz

Y. Kemal Erener


Açık mektup


:BBJC:
Sayın Medya biz geri zekalı değiliz!

Siz sayın Medya büyüklerim, her şeyin en iyisini en doğrusunu bilen değerli gazeteci ve muhabir kardeşlerim, lütfen bana yardımcı olunuz. "Haber alma özgürlüğü"mü kullanabilmek amacıyla izlemeye çalıştığım televizyon kanalları arasında bir türlü haber alamamanın stresini yaşıyorum. Sinir sistemimin sağlıklı çalışabilmesi tamamen sizlere bağlı; rica ediyorum beni ciddiye alınız.

"Az sonra" kavramına karşı sinir sistemim ciddi boyutlarda tehlike sinyalleri veriyor. Bakınız sevgili kardeşlerim, benim iyi kötü okumuşluğum var. Eh, hayat okulunda da biraz tecrübe edindim. Her iki dakikada bir sonraki haberi tekrarlayıp "az sonra!" demeniz beni biraz kırıyor, merak etmeyiniz ben o haberin birazdan verileceğini anlayabiliyorum. Canım kardeşlerim alt yazı geçmenize de gerek yok, zaten dinleyince algılayabiliyorum da. Bir gün üşenmedim dakika tuttum; tam oniki dakika aynı haberi "az sonra" diye yinelediniz, ama boşuna yoruldunuz zira, ben o haberin az sonra verileceğini ikinci de anlamıştım! Tamam, hadi beni ekran başında tuttunuz diyelim, ya o haber değeri kalmamış haberin içeriği sadece gösterdiğiniz bölüm kadar değil mi? İşte o zaman biraz alındım. Hadi onu da sineye çektim ama... O haberi anlatma tarzınız beni fena halde yıprattı. ...

Bakınız sevgili medyacı kardeşlerim, bir haberi görsel olarak izlerken söylediklerinizi ekrana yazmanıza gerek yok. Sizlere garip gelecek ama ben görüp dinleyince de anlayabiliyorum.

Geçenlerde bir kaza haberi... Yaralılar, ambulans vs. görüntülerin üzerine spiker anlatıyor;
- Tam o sırada... (dann)! bir müzik ve ekranda "yaralılar ortada kaldı" diye bir yazı. Derken spiker devamediyor.
- Ambulans geç geldi! (dann)! bir gürültü daha ve yine ekranda "ambulans geç geldi" diye bir yazı. Kısacası basit bir haberi hem bir kaç kez görüntülüyerek; aynı zamanda anlatarak ve de söylenenleri yazarak beş dakikada anlatmayı becerdiniz.

İnanın ki fena oluyorum, şayet bana inanmazsanız tanıdıklarıma sorun, yalanım varsa iki gözüm önüme aksın! Vallahi de anlıyorum, billahi de anlıyorum. Yalvarırım bir haberi bir kez verin, eğer isterseniz zeka durumum hakkında rapor da getirebilirim.

Beni anlayışla karşılayacağınızı umuyor, gereğini rica ediyorum. Her nerede yaşıyor veya...

Saygılarımla.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dil Terörüne Buyurun!
Kötüye Güvenin! Çünkü Değişmezler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korkuların Ötesindeki Kozmik Boşluk
İnandığımız Yalanlar
İnsanlar
Kainatta En Büyük Biziz
Hiç'in Traji Komik Öyküsü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağlayan Zümrüt [Öykü]
Garanti Ahmet [Öykü]
Türklerle Başa Çıkılmaz [Öykü]
Düzenli Karmaşa [Öykü]
Şiddete Merhaba [Öykü]
Trafik mi? Allah Başımızdan Eksik Etmesin... [İnceleme]


Y. Kemal Erener kimdir?

Uzun bir eğitim birikiminini hayat tecrübesiyle birleştiren yazar, Türkiye'nin şartları gereği birden fazla meslekte uğraş vermiş ve bu meslek dallarında ileri safhalara ulaşmıştır. Karikatür çizmek hobileri arasındadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Rıfat Ilgaz; Aziz Nesin; Nurullah Ataç


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Y. Kemal Erener, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.