..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Utku Kocak




5 Şubat 2005
Yaşam Tarifleri  
Yemek tarifleri değil, yaşam tarifleri!

Utku Kocak


Yemek tarifleri değil, yaşam tarifleri!


:BDBC:


Yaşam Tarifleri


İnsan doğar yaşar ölür diyorlar.E iyi.Ne yapayım?
Bana ne?
İyi sana neyse!
İnsan yaşar yaşar ve yaşar.
Yaşar ne yaşar ne yaşamaz.
Yok Yaşar benim dayımın adı Yaşar da yaşıyor ben gördüm.
Neyse!
Yaşam tarifleri...
Sıfır yaş,doğmadan önce mi yoksa doğduktan sonra mı bilemiyorum ama heralde ikisinin arası bişey.
İnsan doğar veya fırlar.Ağlar,ağlar,ağlar....
En güzel hayat anne karnı...
Ekmek elden,su gölden.Nasıl oluyorsa?
Yat ağlamak yok sadece uyu!Sorumluluk yok.Okuyacak okul , besleyecek çocuk yok.
1 yaşında ağlayabilen , yürüyebilen bir yaratıksındır.Canavarda denilebilir tabi.Annenin memesini aşındırmak yolunu kullanıyorsundur.Ve emzik denen acayip şeyi anlamsız anlamsız emmektesindir.
2 yaşında pek birşey değişmemiştir sadece konuşabilen ağlayan bir yaratık olursun.Zamanının çoğunu oyuncak ayıyla arabacılık, arbayla evcilik oynamakla ve annenin sana söylediği öcüyü düşünmekle geçirirsin.
3 yaşında hiç durmadan bıkmadan soru soran bir yaratıksındır.
4 yaşında hala ağlıyorsundur.Ama bu benim havalarına girmiş büyüklerini hasta etmeyi hayli iyi öğrenmişsindir.Ve hala altına işiyorsundur.
5 yaşında hala ve hala soru soran ve ağlayan bir çocuksundur.Bir havayla en büyük benimi oynar insanları hasta edersin.Ve hala annenin sana söylediği yalanlara inanmaktasındır.
Yok yok o telefon değil eeee,şeeey,o cıs,cıs.
Cıs ne demek acaba bir türlü anlayamadım gitti ya!
Cıssssss.Heralde sıcak bir tavayı suya tutunca çıkan ses olucak.Niye çocuğu beyinsiz yetiştirmek için cıss denirki.Yapma yavrum elin acır değince çocuk,yok yok cıs de bana ben cıss demezsen anlamıyorum mu diyecek,yoksa harbiden anlıyamayacak mı?
Cıss.
6 yaşında soru sormayı hala bırakmamış ve ilerizekalı bir çocuksan ilkokula başlamışsındır, ama tehlikeli birisindir ilerizakalıysan. (Okuyabiliyorum düşüncelerinizi.’Evet,evet benim evet ilerizekalı.Burdayım!’).Niye tehlikeli
birisindir söyleyeyim ileride delirebiliyorsun.Ben abimden biliyorum,o bakımdan.Önceden çok olan beyin bi süre sonra kayboluyor.
7 yaş.Daha yedi,yedi,yedi,yedi...Yediymiiiiş.Yok pardon o 17 olacaktı.
Yedi yaş aslında 6 yaşdan sonra gelen yaşa denmiyor.Yedi yaş eğer çok yersen oluyor.Çok yiyen de yedi yaşında.Aslında sen yedi yaşında yedi yaşında değilsindir.Yedi yaşınıdasındır.Herşeyi hedikten sonra yaşınıda yedi!Eeee evet!
7 yaşında seni kırmızı kurdelayla işaretlediklerinde sevinirsin ama bu senin bir ölüm fermanın olur.İşaretlediler.Bittin sonra ne kadar haykıracaksın!Ah bir anasınıfı çocuğu olsam.
8 yaşında ilkokul ikinci sınıfa giderkene matematiğin zor kısımlarından 2+2 yi öğreniyorsundur.Tabiki cevap 2+2=5 dir.
9 yaşında beynin yerine gelmiş yavaş yavaş okul yollarını aşındırmaya başlamışsındır.Ama hala bir güççüccük cücüksündür.Yazık başına geleceklerden habersiz?
10 yaşında artık bir dördüncü sınıf çocuğusundur.Ne büyük bir olay.
11 yaş artık bir beşinci sınıf çocuğu olmuş delikanlı olmuşsundur.Vuaaaaaaaaaaaaaaaah!Çekilin o beşinci sınıfta.Hueyt be!Bana beşinci sınıfta böyle deseler sinirimden altıma sıçardım heralde.
12 yaş ortaokul çocuğu.Bu ortaokul ortaanadolu ortaavrupa falan gibi birşey mi oluyor?Ortaokul!Okul neresi?Oniki , onunki.Eeeee , evet.
0-12 yaş grubunun son safhasındasındır.Yani artık bir 0-12 değilsindir.
13 yaş , 0-12 den kurtulmanın ilk yılı.Onüç yaşında artık bir Hırvat veya Boşnak futbolcu olmuşsundur.ONÜÇ , BALİÇ , BOLİÇ  .Artık ne zaman 18 yaşına gireceğim tasası var.Ulan giç bitmez mi bu tasalar.
14 yaş ergenlik dönemi dedikleri acayip şeyin içine girme yılı.Artık sana bütün herkes dötüyle gülerek ergen ergen diye dalga geçecek.Çok talihsiz yaşlar bunlar.Aldırma , sadece 4 senecik bekle.
Bu onlu yaşlar Televole’nin inleri ve outların karıştırılmış versiyonu gibi.Ahmet in mi out mu?Yok yok en iyisi ortasını bulalım.Ahmet on.
15 yaş.Çok yuvarlak bir yaş olup daha 14 yaşından bu yaşa girilmektedir.14 ise yuvarlak hesap 15 diyeyim mantalitesiyle hiç 14 yaşını geçirmeden bu yaşa girilmekte.
16 yaşında yavaş yavaş büyümüş aşkların içinde yüzmeye başlamışsındır.Dertler bitmiştir.Cool olmaya çalışma zamanı gelmiştir sadece boş işler müdürü olmuşsundur.
17 yaş.Daha 17 17 17 diye dalgaya alınan bu yaş , çok ezik bir yaş olmasına
rağmen hayli eğlenceli bir yaştır.Benimde yaşım olan bu yaş , bence hayatta gelinen en güzel yaş.Daha 17 17 17 onyediymiş.
18 yaş.Ehliyet alınan ve götün 3metre civarında havaya kalkma yaşı.Ben onsekiz yaşındayım diye herkese hava atılmakta olunsa bile , 18 yaş hala 20 yaşındaki bir kızla çıkmaya yetmiyor.
20 yaş.Yirmi aslında Kayseri şivesiyle söylenmiş bir kelime.Yirmi , yani yer mi?
Asker yaşı.Gel tezkere , jöle teskere şarkıları söyleme yaşı.Dayak yeme nöbette uyuma yaşı.Hayatın en anlamsız ama en dolu yaşı.O ünlü askerlik anılarının toplandığı , bir daha susulmadan anlatıldığı yaş.
24 yaş.İdeal evlenme yaşı.Evlen kurtul be arkadaşım.Ne duuruyorsun.Ne uğraşıyorsun bu aşklarla.bir daha uğraşmamak üzere kapat kalbini , kitle koy kabına.Bir daha çıkartma.Yerinde uslu uslu otursun.
29 yaş.30’a girmeden önce beş yıl boyunca yaşanan yıl.Hatta abartanlarda var.Mesela ben küçükken annemi hep otuzdört yaşında zannediyordum.Şimdi sanki hala otuzsekizmiş gibi geliyor.
40-50 yaşları.İnsanların yaşlanmaya direndikleri yaşlar.Hayır ben yaşlanmak istemiyorum , Ajda Pekkan üsulu olacağım diyenlerde var tabi.137 yerinden estetik!Yazık çok yazık ,
60 yaş artık yaşlanmış.Emeklilik yıllarının doruğundasındır.Artık yapacağın olay , bir yazlık mekanda yaz kış yaşayıp orada yavaş yavaş çürümek.
Ayrıca bu atmış yaşında o reklamlarda gösterilen acayip emeklilerin ta kendisi olmursun.
Atmış yaş.Tutmuş yaş.
77 yaş.Halkımızın tabiriyle yediden yetmişyediye diyerek dışlanmış olan bu yaş.Sen olmaz sen yetmişsezkiz yaşındasın diyerek kovuldukları yaş.Birde tabi yaş yetmiş iş bitmemiş var ama onun doğrusu yaş yetmiş çürümüş gitmiş olacaktı.Ne kadar adi bir insanım ben böyle yav!
88 yaşında bir dedelerin dedesi....
Sonrası allah kerim...
En iyisi programı burada bitirmek.
(Ulan program Neşet Ertaş’ın Varıp bir gız şarkı sına döndü. Hadi neyse...)
Bir dahaki programda görüşmek üzere.
Utv’den ayrılmayın.



                                             
                                                       U.K.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsanlar Garip Yaratıklar
Münasip Bir Yerde İnebilir Miyim?
Maganda Yanı, Teker Üstü
Trafik 2

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kutsal Meslek Öğretmenlik
Hayat, Yazı, Hüzün, Mutluluk, Sözler, Beklenti, İlham, Ego
Hırslı Adamın İç Dünyasıyla Savaşı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Orospu [Şiir]
Seller Mucizelerle Doludur [Şiir]
Dizi Hayatım, Hayatım Dizi [Şiir]
Hacıyatmazlar! [Şiir]
Ben O Kaldırımda Yürüyen Çocuk [Şiir]
Elif [Şiir]
İntihar [Şiir]
Bir Yudum Suya Hasret Bir Kulun [Şiir]
Türban Mıdır? [Şiir]
Aptalım [Şiir]


Utku Kocak kimdir?

Ben bir garip yollarda dolanırım Bir aşık, Bir kaşık, Ona buna sataşırım, Ne uslama bilirim, Ne de puslanırım, Açık kapım ardında, Bazende dışarda dolanırım.

Etkilendiği Yazarlar:
Sir Alfred Mehran, Aziz Nesin, MEsut Soyadınıunuttuğumyazar


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Utku Kocak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.