..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Gürcan Erbaş




22 Ağustos 2005
Şundan Bundan..!  
Eski zamanlardan birinde..

Gürcan Erbaş


Eski özdeyişleri şöyle bir irdeleyelim..bakalım ne çıkacak taşın altından..sıcak yaz günlerine nazire yaparcasına !!!


:AHEJ:

Eski zamnlardan birinde ..geceler uzun..kandilin ışığını beğenmemiş olacak ki beyzade Kör Kandil demiş ! Kandilin ne suçu olabilirki.. olsa olsa gece kördür.

Bozacının tanığı şıracı olur ! demişler. Hiç ilgisi yok bence, biri kışa tanık oluyor öteki yaza !

İki cambaz bir ipte oynamaz ! Kendilerine güveniyorlarsa, ip te sağlamsa çiftetelli bile oynarlar.

Bazı boruları iptal etmek için ağızlarına tapa koyarlar, adı Kör Tapa olur. Bence boru, kör oluyor boru !

Kırk yıllık Kâni olur mu Yani ! Öyle bir olurki tanıyamazsın(Dinine karışmam tabii !)

İnsanın karnı nerede doyarsa vatanı orasıdır demiş bazıları bence Lokanta ile karıştırıyorlar.

Yanlış Hesap Bağdad'dan döner! Doğru Hesap hakkında bir bilgi yok, neden ?

İki çıplak Hamama yakışırmış !!! Bir çıplak, tımarhaneye mi ?

Sona kalan dona kalır! İşte en kızdığım sözlerden biri. Dünyada açlığın, sefilliğin sebebi de bu olmalı.

Arap, yeşili çok sever, kutsallığından mı? Yok canım ! Adamın memleketinde ağaç yetişmiyor da ondan.

Moda hakkında ne düşündüğünü sorduğumuz bir hocamız.. " Valla moda olacak dediklerinde oturağı(lazımlık) bile kafalarına geçirirler! " demişti. Ne dersiniz ?

Orhan Boran ağabeyimiz, bir program yapıyor gece kulübünde. Bir bay , bir bayan rica ediyorum sahneye diyor. Bir bayan çıkageliyor. Bay, yok görünürlerde. Bir bay, bir erkek, bir centilmen yok mu kardeşim diyor Orhan ağabeyimiz. Çıt yok !!! Neden sonra bir bay, geliyor, tam Orhan Boranın yanına gelirken çark edip yürümeye devam ediyor. Orhan Boran, nereye beyefendi diyor? Adam, sakin..tuvalete gidiyordum diyor. Orhan Boran'da cevap kısa ve öz.
- Sağa dönün soldaki ilk kapı. For Gentlemen yazar ama siz aldırmayın girin!

Bu da eski bir babadan duyduğum seksi bir fıkra.
Yaşlı bir emekli, meraklı..çoktur böyleleri. Çarşıya çıkmış, seyyar bir limoncuda durmuş..limon alacak. Başlamış limonları sıkıp sıkıp kontrol etmeye..Limoncu, beklemiş, beklemiş, bizim ihtiyar hâlâ limon seçiyor, sonunda dayanamamış limoncu:
- Ne arıyorsun baba ! demiş,
-Dişisini arıyorum evladım, daha sulu olur da !
- Sevecek(*) misin ! demiş limoncu !!!

En ilginç olanı yazıyorum. Körler Hakkında Mektup'ta okumuştum. Gözlerinizi kapayın. İğneye iplik geçirin bakalım. Nasıl mı çok kolay ama Tanrı insanı beş duyusundan mahrum bırakmasın hiç .
Bir görmez iğneyi alıyor ağzının karşısına ..arkasına da ipliği tutuyor..sonra hüüüp diye çekiyor. Ne kadar basit değil mi ? Dedim ya şükürler olsun görüyoruz !

Dünyanın bütün güzelliklerini görmek, görebilmek dileğiyle saygılar, efendim !






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazmakla Ağlamak Aynı Şeydir
Yalan Söyleme
Yalnızların Tanrısı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ye - Ye - Ye... Yeneriz Ya - Hu
Gerçek Demokrasi
Ya Ben Ne Diyeyim Size...
Yeni Yılınız Kutlu Olsun
Günün İncisi
Bir Kadın / Bir Erkek
Gördüklerim ve Üzüldüklerim
Barış
Pastırma Yazı
Yüzde Elli

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Benim Atlarım [Şiir]
Lebon'da Buluşalım [Şiir]
Anılar Kutusu [Şiir]
Kaside [Şiir]
Sotaya Düşmeyen Şiir [Şiir]
Atatürk Aramızda [Şiir]
Hayalet [Şiir]
Eski Çeşme [Şiir]
Bir Sebep Göster [Şiir]
Bekleyiş [Şiir]


Gürcan Erbaş kimdir?

1942 İstanbul doğumlu, edebiyatın her türünden hoşlanır, ayrıca resim yapar. Kendi adına yayınladığı şiir kitapları: Kaç İstanbul Var İçinizde, Mavi Düşler, On üzerinden on veriyorum sana, Dedemin Kitabı, Solmasın Yurdumun Gülleri, 19 Yaş Şiirleri, Sesler Düşünceler Duygular, Aynadan Yansıyan, Onikiden Sonra, Gece Korkuları.

Etkilendiği Yazarlar:
Halide Edib, Adalet Ağaoğlu, Yakup Kadri,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.