..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > müge eralp kaya




29 Aralık 2005
Yolcu...  
Taşıyorum umutla...

müge eralp kaya


Işıl ışıl bir meşale var, taşıyorum umutla...


:BCHF:

Gözümü her kapattığımda çok başka diyarlara gittiğimi hayal ediyorum birkaç aydır, o kadar güzel bir yer ki anlatmam imkansız...

O diyar da insanın içini sonsuz bir huzur kaplıyor, nedensiz şekilde gülümsemek ve coşmak mümkün... Hani derler ya, içim içime sığmıyor, kalıplarım dar geliyor, sanki patlayacakmışım gibi hissediyorum diye, işte ben bu diyarda bunun anlamını ve özelini keşfettim... Sanki çok uzun zamandır da böyle bir hissi tatmamıştım...

Hayatın anlamı bu olmalı diye düşündüm, etraf pırıl pırıldı, gözlerimi ışığın yoğunluğundan açamıyordum, en can alıcı nokta ise sanırım sevgiye açtım... Yaşadıklarımı masaya yatırdım uzun uzun, gelgit lerimle yüzleştim, hatalarımı ilk kez en saf haliyle yüzüme vurdum, geçmişimi kanata kanata silip süpürdüm... Çok canım yandı, yüreğim usul usul ağladı ama geç kalınmış bir olaya, kendi damgamı vurmanın dayanılmaz rahatlığını, tüm bedenimde, her bir hücremde sonuna kadar hissedebilmek her şeye bedeldi...Bu mutluluğa atılan ilk adım olarak benim için çok ama çok önemliydi...

Güneşin aydınlattığı nehri keşfettim az önce, duru bir sessizlik hakimdi ama yosunlar taşlarla sevişiyordu az ötede...Hayat da öyle değil mi zaten? diye düşündüm birden... Bir tarafta sakin ve huzurlu bir hayat, diğer yanda uluorta sevişebilmeyi ve tutkuyu doyasıya yaşayabilmeyi, hayata geçirebilecek kadar cesur adımlar atılabilen uç yaşamlar...

Birden bire kalbimin deli gibi attığını fark ettim, ayağa kalktım ve bastırmakta güçlük çektiğim yolculuk isteğine cevap vermeye karar verdim... Az ileride tren istasyonu vardı, nedenini bilmediğim bir sempati duyardım trenlere çocukluğumdan beri... Aslında nedeni vardı, beni, bayramlarda ve sömestr tatillerinde İstanbul' dan Ankara' ya dayıma götürürdü mavi tren, gece 23:00 karanlığında...Yol boyunca karanlıklara inat gördüğüm her ışığa el sallardım, her ışığın özellikle beni aydınlattığını sanırdı minik yüreğim, çocukluk işte... Annem cam kavanozlara ev kurabiyesi yerleştirirdi, yol boyunca sanki ilk kez kurabiye yermiş gibi lezzetli gelirlerdi bana... Her yolculukta, minik bedenim uykuya yenik düşer, geceye teslim olurdu, sabahın ilk ışıkları ve annemin tatlı dokunuşları güne hazırlardı beni...

Bu hayallere dalmışken, trenin keskin düdük sesiyle kendime geldim, tıpkı mazideki gibi... Tren durdu, usulca bindim, duygularımı yastık altı yapıp vagonuma yerleştirdim, kurabiyelerimi ve annemin sihirli dokunuşlarını yüreğime işledim nakış misali... Artık yolculuğa hazırdım işte, geceye, gündüze, çiçeğe, böceğe, ışığa, karanlığa, her canlıya el sallayarak başladım yolculuğuma... Artık tek başımayım, ama elimde hüzün ve keder yok, bu yolda sadece ve sadece, ışıl ışıl bir meşale var... Taşıyorum umutla...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kutlarım
Gönderen: Ayşegül / İstanbul/Türkiye
3 Şubat 2006
Yazınızı okurken yıllar önce çıktığım yolculuğu hatırladım.Bu yola adımımı ilk attığım anda hissettiğim huzurun tadını başka hiç birşeyde bulamadım. Çıktığınız yolun size hissettirdiği huzuru her daim hissetmeniz dileğiyle....

:: elİNDEki meşale hiç sönmesin!!!!
Gönderen: Safiye Karaağaç / Ankara/Türkiye
2 Ocak 2006
yollar yolculuklar umutlar başlangıçalr bitişler herşey harika yazıda, sen ve senin yüreğin hissediliyor her kelimede ellerine sağlık olsun....

:: Umutlar Treni 2006
Gönderen: harun küpeli / Gaziantep/Türkiye
2 Ocak 2006
Bu yolculuk acaba yeni bir yıla girerken sergüzeçten geçenlerin yeni yıla lansesimi acaba.Bütün saflıkları yanınıza almışsınız bu yolda keder bile olsa bu saflığa dayanamaz açın kavanozu anne eli değmiş bir kurabiye ikram edin kederde bir yerde gerek dost olmak gerek herşeyle sevgiyide yaren eylemişsiniz yılınıza daha ney benim yalnızlık garıma uğrarsanız beklerim kurabiye sizden çay benden.

:: tebrik
Gönderen: arif hüseyin / Bursa/Türkiye
2 Ocak 2006
önce yolculuğunu sonra yolunu sonrada yazını...

:: güzel
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
31 Aralık 2005
Yolcudan güzel bir öykü okudum.İçim ısındı....Sevgiyle kal..Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayat...

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İçimdeki Elektrik Kesildi...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Anneme ve Babama... [Şiir]
İlk Aşkım Babam'a!.. [Deneme]
Geçmiş ve Gelecek... [Deneme]
Pudra Kokulu Bebeğime... [Deneme]
Fatma... Kalbi Kıyamda!.. [Deneme]
Kalbim Tekliyor Bu Aralar... [Deneme]
1 Yılda Senden Bana Kalanlar: : (( [Deneme]
Hüzün Şehri İstanbul... [Deneme]
Başlıksız... [Deneme]
Güle Güle Eylül... [Deneme]


müge eralp kaya kimdir?

yüreğim çıkmaz sokak gibidir. . . sürekli dolaşırsınız ama hiç sıkılmadan değişik renkler keşfedersiniz. . .

Etkilendiği Yazarlar:
oğuzhan akay, iclal aydın


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © müge eralp kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.