..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Selcan Tokgöz




30 Mart 2002
Elele Sonlardan Vazgeçtim  
Suçlu ararken sen ...

Selcan Tokgöz


İçinde birazcık sevgin olsaydı; Bana dair, Bilseydin içimde kalan özlemini; Sana dair, Böylesi kolay yalnız bırakmazdın beni, Bize dair. Dostluk bize ölü şimdi.


:BDGB:
Birkaç gün oldu yokluğun.
Dün gece sessizliğinden kesilen biletle, benim hüznüm başka şehre, senin özgürlüğün kim bilir kimlere çıktı yola.
Düştük ayrılığın peşine.
Zamanlaman harikaydı. Ne diyebilirdim ki. Keşke susmasaydın. Belki benim düşündüğüm gibi değildi.
Belki başka bir sevda peşinde, yeni bir aşk peşinde yürümüyordun yolunu.
Susmuşluğun bana bunları haykırmamış olsaydı, kendi ellerimle kesmezdim biletlerimizi.
Benim hüzünlerim, senin özgürlüğün.
Hayatımın en ilk, en çaresiz koşturmacasındayken ben. Neredeydin sen.
Hisset diyordun, “yanındayım, hisset ..”.
Nasıl bir yanımdalıktı bu? Ben mi kayboldum sensizlikte, tutunamadım işte, hoş gör.
Tam bir hafta olmuş hastanelerle, filmlerin çekildiği mekanlar arasındaki maratonum.
Yarış sürüyor, bitiş –ölüm- değil elbet ama bilinmezlik yazan, bir pankart hayali görüyorum arasıra.
Cerrahlarım oldu, ameliyatımın erkeğini arıyordum sanki. Gülüyorum, yok yok gülümseyebiliyorum ..
Hiç birine içim ısınmıyor. Hepsi farklı cevaplar sunuyor ellerime. İlki ameliyat derken, başının üstündeki, yeşil banknotlarla dolmuş, düşünce baloncuklarını görebiliyorum. Diğeri ameliyat derken daha güven verici.
Ya bugünkü? Ah diyor; bu ameliyat çok riskli, omurilik diyor ...
Ufak bir yanlış sonrası ya kol ya bacak diyor, felç diyor. Bekleyelim diyor.
Yani 2-3 ay “sen meraklarla yaşa”, ne olacağımlar ile dolu soruların olsun, normal yaşamına devam et böylece.
Omurilikte büyüyecek sıvı, “sende his kaybı yapacak” diyor.
İçimdeki acıyı da bu mu yapıyor doktor bey? Kalbimdeki ağrı? Zaten hissedilmiyor. Kalbim acıyor..
Nasıl da aniden çıkmıştı ortaya. Hayatıma nasılda sorgusuz girmiş ve bunca hasretin arasına sıkışmıştı bu maraton ve sen. Yarışta daha nice insan vardı. Benden daha zor durumda olanları görmek, bekleme salonlarında dinlemek diğer yarışanları, bu yarışta birinci olamayacağım demekti.
Yarış ki; İnsan şanslı sayıyordu kendini, hem birinci olamayacak hem de üzülmeyecekti buna insan.
Ben seni seyirciler arasında hayal ettim günlerce. Orada oturduğunu düşünmüştüm.
Hani bundandı sık sık ellerimi tut deyişim. Tutuyorum, yanındayım diyordun, ama ben hissetmiyordum. “Hislerim EX olmuş”tu benim. Hoş gör bir tanem. Bunca beni arayan soran arasında sadece beni hisset demen yetmedi, ısınamadım.
Şimdi bir martının kanadına tutunup umuda sürükleyeceğim kendimi. Kendimde koşarım elbet. Ama özgürse martılar, onlara sığınmak bana huzur verecek. Rüzgarlara dokunacağım arada, belki hissedersin sevgimi.
Yağmurlara dinerim bazen de, her damlasında yüzüne değerim belki. Ve zaman alıp başını giderken, ben biraz daha yavaş koşacağım. Biraz daha yavaş ki; bitiş pankartında –son- yazdığını görmek istemiyorum.
Seninle koşmak, seninle varmak isterdim bu hayatın sonuna. Oysa gördüm, çok insan yalnızdı.
Bazıları aşmıştı ayrılık engelini, çok azı ..O engelden elele geçen sayılıydı.
Demek ki az aşk vardı bu dünyada, yani sonuna kadar süren.
Yani benim düşlediğim gibi.
“Bana biraz süre ver” demişsin. Zaman senin, süreler senin, gidiyorum şimdi, istediğin gibi.
Gel dediğin zaman, dostluktur mekan.
Sen yağmursun ömrümde.
Bilmiyorum mekan dostluk olur mu ; Gel dediğin zaman.

İçinde birazcık sevgin olsaydı; Bana dair,
Bilseydin içimde kalan özlemini; Sana dair,
Böylesi kolay yalnız bırakmazdın beni, Bize dair.
Dostluk bize ölü şimdi.

Biz`dik ölümlü; 2miz.
Ben değil ...

Elveda umut.

-=-
19.MarT.2oo2



.Eleştiriler & Yorumlar

:: boşver be gülüm
Gönderen: SEVILAYEKEN / Tekirdağ/Türkiye
12 Mart 2006
KARANLIK AYDINLKTN,GÜNDÜZ GECEDN KORKAR.GÜNEŞ YANLIZDA OLSA ETRAFA IŞIK SAÇAR....ÜZÜLME YALNIZLARN KADERİ BU.KARGALR SÜRÜYLE ''KARTALLAR YALNIZ UÇAR''!

:: olmaz
Gönderen: ÖRSAN BAYDAR / İSTANBUL/Türkiye
16 Aralık 2005
aşkın arkasında dostluk acıdır. kabul etmek ise erdem. seçimimiz nedir. örsan.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayat Bugün!
Saklı Aşk
Aşk İle

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uzaklarımız Var
Sevgi
Bir Yağmak, Binlerce Yazmak
Beyaz Giymek
Yoksa Senin de Pembe miydi Düşlerin?
Sırasını Kim Biliyor ki?
Tüm Aşklar; Aynısıydı Birbirinin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kibrit Kutusu [Şiir]
Kayıp Yıldızlara [Şiir]
Damlıyor Gözlerin [Şiir]
Cuma'ları Yok Ömrümün [Şiir]
Yağmura Tutsak - X [Şiir]
Yağmura Tutsak - I [Şiir]
Yağmura Tutsak - VIII [Şiir]
Yağmura Tutsak - XI [Şiir]
Yağmura Tutsak - XXIV [Şiir]
Yağmura Tutsak - II [Şiir]


Selcan Tokgöz kimdir?

"an gelir attila ilhan ölür" . . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Selcan Tokgöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.