İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil |
|
||||||||||
|
M.NİHAT MALKOÇ Havaların ısınmasıyla birlikte insanlar memleketlerine akmaya başlarlar. Sıla özlemini hafifletmek için herkes akrabalarını, eş dostlarını ziyaret eder. İnsanlar memleketlerine gelmişken eğlence de bir yandan hayatı renklendirir. Bu aşamada festivaller girer devreye. Yerleşim yerleri kendi özelliklerini de dikkate alarak bir dizi sosyal faaliyetler düzenlerler. Festival şeklinde gerçekleşen bu eğlenceler insanların ilgisini çeker. Yaz aylarının neşesidir festivaller… Hayatı güzelleştiren bu eğlenceler yörelerin tanıtımını da sağlarlar. Geçenlerde davetlisi olduğum Mersin Yenice Barış ve Kültür Festivali, insanları birbirine kaynaştırarak sosyal dayanışmayı zirveye çıkardı. İçerisinde onlarca faaliyeti barındıran bu festival sayesinde Akdeniz bölgesini, bu bölgenin güzel insanlarını da görme imkânım oldu. “İnsan Sevgisi” konulu şiir yarışmasının serbest kategorisinde birinci olduğum için 500 YTL’lik para ödülü kazandım. Festivalde, birincilik kazanan şiirimi okumam için Yenice beldesine davet edildim. Yol, konaklama, yeme içme giderlerini de karşıladılar. Yenice 4. Barış ve Kültür Festivali 1–2 Eylül tarihlerinde Yenice beldesinde yapıldı. Özellikle bu tarihlere rastlatıldı. Çünkü bilindiği gibi 1 Eylül Dünya Barış Günü olarak kutlanıyor. Bu yüzden festivalin barış gününe denk getirilmesine çalışıldı. Festivale katılmak üzere Trabzon’dan yola çıktım. Sırasıyla Trabzon-Giresun-Ordu-Samsun-Çorum-Yozgat- Kayseri-Niğde-Adana-Mersin güzergâhını izleyerek Yenice’ye vardım. Adana’da indim otobüsten… Yanımda da oğlum Levent vardı. Onun da bu bölgeyi gezip görmesini istedim. Adana’da biraz dolaştık. Ortadoğu’nun en büyük camii olan Sabancı Merkez Camii’ni ziyaret ettik. Daha doğrusu kavurucu güneşten kaçarak bu mübarek camiye sığındık. Gerçekten de çok görkemli bir cami… Osmanlı tarzında inşa edilmiş bir eser bu… Adana’yı baştanbaşa gezmeye niyetliydik fakat aşırı sıcaklar mani oldu. Bizi gelip alacak olan arkadaşları aradık, 25 kilometre uzaktan gelip bizi aldılar. Özel taksiyle Yenice’ye gitmek üzere yola çıktık. Önce Belediye’ye uğrayarak Başkan Veli Serin Bey’le tanıştık. Belediye çok kalabalıktı. Değişik şehirlerden sanatçılar, bilim adamları ve gazeteciler gelmişti. Sinema günlerini saymazsak iki gün sürdü festival… Yenice beldesinde, 1 Eylül Dünya Barış Günü nedeniyle düzenlenen 4. Barış ve Kültür Festivali, kortej yürüyüşü ile başladı. Yürüyüşe Mersin CHP Milletvekilleri İsa Gök, Ali Oksal ve Vahap Seçer, Yenice Belediye Başkanı Veli Serin, sanatçılar ve çok sayıda vatandaş katıldı. Yenice Belediyesi önünde başlayan 4. Barış ve Kültür Festivali, Atatürk anıtına çelenk konulması ile devam etti. Anıt alanında gerçekleştirilen saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından protokol üyeleri, barışın sembolü olan beyaz güvercinleri uçurdu. Festival etkinlikleri kapsamında ayrıca Churchill Barış Parkı’nda Barış Anıtı meşalesi de yakıldı. Kalabalık katılımcı gruplar tarafından “Yaşasın 1 Eylül Dünya barışı”, “Tüm dünya çocukları aynı dili konuşuyor”, “Barışta oğullar babalarını, savaşta babalar oğullarını gömer” özlü sloganları atıldı. Halkın heyecanı gözlerinden okunuyordu. Festival etkinliklerinde bir konuşma yapan Yenice Belediye Başkanı Veli Serin, dünyanın barıştan çok uzak olduğunu belirterek, “1 Eylül, 50 milyondan fazla insanın yaşamını yitirdiği, milyonlarca insanın sakat kaldığı ve bunun birkaç katı insanın evini, yurdunu kaybettiği en yıkıcı, en vahşi savaşlardan biri olan 2. Dünya Savaşı’nın başladığı gün… Zaten şu an dünyanın birçok yerinde başta kadınlar ve çocuklar olmak üzere savaşlar can almaya devam ediyor” dedi. “Barışla kültürü birlikte anmazsak eksik yapmış oluruz” diyen Veli Serin, “İşte bu nedenle şirin beldemizde bir kez daha barış çığlıkları atmak, hatta ‘hemen barış’ diye dünyaya haykırmak için buradayız. Barışın hâkim olduğu ve çocukların ölmediği bir dünya istiyoruz” ifadelerini kullandı. Belediye Başkanı Veli Serin’in konuşmasının ardından Karikatürcüler Derneği’nin “Barış” konulu karma karikatür sergisinin açılışı yapıldı. Protokol üyeleri ve vatandaşlar, Churchill Barış Parkı’nda Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Başkanı Türkan Saylan, Çetin Yiğenoğlu, Zeynep Oral, Mustafa Bilgin ve Cemal Şener’in katıldığı “Önce İnsan” adlı söyleşiyi takip etti. Uzun süren söyleşi vatandaşlar tarafından ilgiyle dinlendi. Festivalin ilk gün gündüz bölümünden sonra Yenice Gar Lokantası’nda akşam yemeği yedik. Yemekten sonra Cem Evi yanındaki açık alanda festivalin gece bölümü başladı. Yenice Belediyesi Halk Dansları Topluluğunun gösterisi bir hayli beğenildi. Daha sonra sevilen müzik grubu ‘Moğollar’ sahne aldı. Moğollar’ın müziğiyle coşan Yeniceliler halaylar çektiler. İkinci gün Selda Bağcan’ı dinledik. Gençler festivalde doyasıya eğlendiler. İki gün boyunca yetkililerden ve halktan çok ilgi gördük. Yeniceliler bize gerçek misafirperverliğin ne olduğunu bizzat yaşayarak ve yaşatarak öğrettiler. Başta Yenice Belediye Başkanı Veli Serin olmak üzere, Belediye Zabıta ve Kültür Müdürü Tuncay Akdağ’a ve bütün belediye personeline, Yenice halkına en kalbi şükranlarımı sunuyorum. Sağ olun, var olun. Sizlerin bu samimiyetini, sevgi ve hoşgörüsünü hiçbir zaman unutmayacağım. Sizi daima sol yanımda taşıyacağım. İyi ki varsınız Yenice’nin dost insanları… Türkiye’nin çok kültürlülüğünün ve inanç zenginliğinin bir avantaj olduğunu anlamak için Yenice’ye gitmek, oradaki samimiyeti ve hoşgörü ortamını görmek yeterlidir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © M.NİHAT MALKOÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |