Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley |
|
||||||||||
|
Merhamet dolu cümlelerle başla hayata. Her sözcüğünde umut filizlensin.Yaprak yaprak katıl yıllara. Rüzgalarla içini titret ve şükret. Kendi cümlelerinle konuş. Önüne konulan sloganları terk et.Kavramlara yeni anlamlar yüklet. İçi boşaltılmış sevgi sözcüklerini terk et. Sevmeyi konuşmasını, yazmasını, düşünmesini, okumasını bilen insanlara teslim et. Yeni yeni gülüşler,yeni yeni yürekler icat et. Başkaldırı köleliktendir. İtaat et. Ve düşüne düşüne sabret. Boyun eğerek dünyayı işgal et. Hınç dolu cümlelerle yeni binalar inşa et. Binalarını itaat kültürüyle süslet. Sonra ellerinle isyan et. Göklere yüksel ve eserlerinle köle olmaktan vazgeç. Bunu fark et.Hayata tembellikle yaklaşma. Dolu dolu yaşamak için kararlı ve güçlü kelimeler sarf et. Kendini zayıf ve cılız düşüncelerden kurtar,özgürlüğe geç. Sevgiye hükmet. Kelimeleri mangal gibi yüreğinden bir ateş nehri gibi sürüklet. Ateşli kelimeler tüket. Sloganları terk et. Yaşamak için doğru ve güvenilir sözlerle kendine dostluklar temin et. Üret. Ürettikçe kendini mutlu et. Ondan sonra dünyayı kendi pencerenden seyret. Dışarda yağan yağmura ve saçaklardan süzülen damlalarla kendine yeni göller yeni denizler üret. O denizlerde ve göllerde beyaz yelkenli gemiler sürüklet. Hayallerini gerçek et. Sabırla damla damla kendini engin suların kızıllığından alıp yeniden resmet. Tablolarını güneş renginde bir ışığın ipiyle gökyüzüne çivilet. Yüzünde mavi bir gülümse olsun. Yerle gök arasında kendini mutlu et. Yaşamak adına kendine yeni isimler seç. Dağlardan taşlardan coşkuyla akan derelerin sularına yeni ırmaklar yeni çaylar yüklet. Kendini bir nehre benzet. Alabildiğine zenginleş. Çağlayanlar halinde denizlere koş ve coş. Ormanların arasından ve vadilerin derin yarıklarından geçerek bir duygu seli gibi dünyanın damarlarından geç. Hayat dolu yüreğinle acılarına gülümsemelerini eklet. Sabret. Kelimelerin yüreğini elinde hisset. Kurduğun cümlelerle; yazdığın şiirlerle insanların yüreğini yerinden et. Damarlarından sana olan sevgilerini sürüklet. Şükret. Önce dudaklarına gülümsemeyi öğret. Sonra gülüşlerine kelimeleri patik et. Onlara yürümeyi öğret. Sözlerin dağlardan dağlara yankılansın. Böylece sınırları geç. Sesine kulak verecek bulunacaktır elbet.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |