"İnsan - işte tüm sır burada. Bu sır üzerinde çalışıyorum, çünkü kendim de insan olmak istiyorum." -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Bulutları ağlatacaktın.Ve böylece çiçekleri ve buğday tarlalarını sulayacaktın.Oysa ellerin çoktan kan tutmuştu.Avuçlarınsa pamuk tarlaları dolmuştu.Vazgeçmiştin yarana tuz basmaktan.Her yere pamuk ekmiştin böylece yaralarını iyileştirmiştin.Ağlamayı salya sümük şarkılar söyleyenlere bırakmıştın.Neden neden öyleyse ağlamamak adına bir nehre kendini atmıştın. Sözlerin bir nehir olmuştu.Ağzından akan sular dudaklarından çağlayanlar halinde kopmuştu.Sen yüreğinin vanalarını kapayarak coşmuştun.Dünya yüreğinde bir fındık büyüklüğündeydi.Ve kabuklarını kırarak sular seller gibi kendine yollar ve yeni dünyalar kurmuştun. Pamuk tarlalarının üzerinde kanlı bulutlar dolaştığında ve her yerde yarasalar uçuştuğunda çeşmeleri yıkmıştın.Artık bir pamuk tarlasında nehre dönüşmüştün.Hem yüreğine su serpmiştin hem yaralarını kendin sarmıştın. Karanlık bir gecede hem şiir hem yalnızlık olmuştun.Ne yıldız vardı gökte ne de yağmur.Şiir parmaklarının ucundan akmıştı.Sen mısra mısra avuç dolusu suya doymuştun.Kendine ait bir dünya kurmuştun.Masmavi sularda yüzmüştün. Zamanı cehennem gibi tutmuştun.Hayat akıp giderken ayak diplerinden küle dönüşmüştün.Beynindeki kirişler yıkılıp ateşli düşünceler haline geldiğinde su su diye tutturmuştun.Ve sonra dudaklarından serin ve ferahlatıcı cümleler döktürmüştün. Böylece böylece yüreği yanık insanların sözcüsü olmuştun. Bu hiç kolay olmamıştı.Önce cehenneme gitmiştin sonra yana yakıla gelmiştin.Bir nehri sürükleyip getirmiştin. Yaralarına tuz basmaktan vazgeçmiştin.Beyaz bulutları yeryüzünün kanayan yerlerine pansuman etmiştin.Dünyayı iyilştireceğini sanmıştın.Kendi sağlığını kaybetmiştin.Sonra dünyanın sesini,rengini ve şeklini değiştimekten vazgeçerek sadece vicdanının sesine kulak vermiştin.Ejdarha başlı çeşmelerden yüreği yanık insanlara su vermiştin.Çeşme başında şarkılar söyleyerek hayatın öküz sesine insanca seslenişinle karşılık vermiştin.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |