Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller |
|
||||||||||
|
Bu vurulan adam kimi için ülkeyi karıştıran bir Ermeni, kimine göre vatansever bir Türk, kimine göre bir misyonerdi. Hiç birinin ayrımında değilim belki hepsi doğru, öyle ve gerçek belki de aslında hiçbiriydi. Esasında eş, baba, arkadaş, evlat, komşuydu muhtemelen birilerine. Benim için ise şunu ifade ediyordu: Son derece kibar ve alçak gönüllü, teşekkür etmeyi bilen, saygılı, özel bir müşteriydi. Telefonun öbür ucunda duyduğum sesi her zaman insan kırmaktan korkan bir kibarlıkla “ Merhaba” derdi, “Tanıdınız mı beni ben Hrant, Agos gazetesinden…” . Tanırdım elbet, hatta sırf onun bu naifliği yüzünden birkaç defa Agos alıp okumuşluğumda vardı. Haberi bana veren Musevi komşumdu, “ Ah Simten, çok fena Hrant Dink vurulmuş!” dedi merdiven boşluğundan. Anlayamadım, algılayamadım bir an öyle ya neden vurulduğunu çözmek tam bir muammaydı benim için. Belki kafam çalışmıyor bazıları kadar o yüzden zorlanıyorum bunu anlamakta ama olayın üzerinden 1 yıl geçti, o an anlamadım evet ama bu geçen bir yıl içinde de kimseye bir faydası olduğunu görmedim bu katlin ben. Ne ülkeme ne de geleceğime dair bir aydınlık getirmediği gibi yüreğimde bir korku, bir endişe ve isyan bıraktı. Toprağıma saldığım köklerim kurur gibi sanki ruhumda. Yüreğimde ki üzüntü artık 1 yaşında. Bana kalırsa çok yazık oldu sana iyi adam. Saygıyla…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Simten K. Ataç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |