..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Muhammed CAN




19 Mart 2008
İsrail Bedel Ödememeli mi?  
Muhammed CAN
Yolun yolumuzdur ey Şehid!


:AHCG:

Mücadelesi ile Lübnan’da gerçekleştirdiği devrim neticesinde bugünkü Hizbullah’ın manevi öncüsü konumunda olan, İmam Musa Sadr.

Bir ’’mum’’ olan ve “Rabbimiz ! Bize yakıcı aşkınla birlikte sabır ve tedbir ver ki, yolunun zorluklarına güleryüzle tahammül edelim ve bizim şehadet yolundaki acelemiz yanlış kararlar vermemize neden olmasın.” Diye nida’da bulunan şehid Mustafa Çamran.

Ve “Gidin İsrailli’lere söyleyin, biz Muhammed ordusuyuz geri göndük ve kudüs yolunda ilerliyoruz’’ diyen şehid Abbas Musavi ile onyıllardır İsrail ve ABD’nin korkulu rüyası olanlardan şehid İmad Muğniye; Her üçününde mücadele alanları, duruşları, metodları, onurlu eylemleri ve ümmetin eylem kanadı olarak yüklendikleri sorumlulukları, önderlikteki duruşları, gösterişten uzak, sade ve bir o kadar da berrak yaşamları. Allah için ’’Huseyni Kıyam’’a duruşları, Şecaat üstadları olarak ümmetin iftihar-ı medar’ı oldular. Ehilller tarafından ’’Siyonizme karşı mücadele tarihinde altın sayfa’’ ya kaydedildiler.

Hizbullah komutanlarından İmad Muğniye öylesine derin bir mücadele şuuru ve dirayetine sahipti ki, Amerika'nın Lübnan'daki karargahını ve elçiliğini havaya uçurarak yüzlerce Amerikan askerlerinin öldürülüp, tarihin görkemli operasyonlarından birini başarmıştı.

Hizbullah'ın bu kahraman komutanının büyük misyonlarından biri ise, Temmuz 2006 tarihindeki 33 gün savaşı olarak tarihe geçen, Hizbullah-İsrail savaşında Siyonist gasıp güçlerini hezimete uğratan şanlı direnişin cephe komutanlarından olmasıydı.

Uluslararası uzmanlar şehid Muğniye'nin şehadeti ile Hizbullahta büyük boşluklar oluşacağını dillendirerek Muğniye'nin yerinin doldurulamayacağını yorumlaya dursunlar (elbette büyük bir komutandı). Halihazırdaki komutanlar şehid Muğniye’den geri kalır değiller. Bunu özellikle İsrail ve ABD iyi bilir, iyi bilirler ki; Siyonist İsraile karşı kazanılan zaferlerde Muğniye yalnız değildi!

Resmi ziyaret ile! Siyonist İsrail Başbakan Yardımcısı ve Savaş Bakanı Ehud Barak, biryerlerde basına kapalı gerçekleşen görüşmelerde bulunsun.

Amerika genel kurmay başkan yardımcısı general Jamez’in Ankara’da üst düzey askeri yetkililerle ziyareti ve onurlu komutan şehid İmad Muğniye’nin şehadetinin aynı döneme denk geldiğini tesadüf olarak görmezlikten gelelim.

Şehidimizin şehadeti kutlu olsun. İslam ümmeti bu şehadetten olumsuz etkilenmeyecektir. Çünkü; milyonlar İmad’ımız var.
Milyonlarımız çok iyi bilyor ve inanıyor ki; Direniş ancak şehadetle zafere ulaşır! Verilen her bir şehid direnişe sudur, ekmektir, katıktır yani candır ve taze kandır.

Amerika ve İsrail Temmuz 2006 da’ki tarihe, İslam ümmeti adına birkez daha destansı zaferlerin muştu’su sayılan 33 günlük Savaşın ardından, Hizbullah hareketinin öncülerine bu tür terör girişimleri ile hiçbir başarı sağlayamayacağını bilmelidir. Lübnan'da sözde bazı huzursuzluklar çıkarmak ve hatta iç savaş gibi şom emeller peşinde koşarak Hizbullahın gücünü tasviye, hiç değilse pasifize etmeyi, ya da can çekişmekte olan Siyonist İsrail rejimine moral olarak düşünüyorlarsa, bunda da ne denli yanılacaklarını, Hizbullah’ın ve Hizbullahi’lerin gelecekteki zaferlerinde bir kez daha anlayacaklardır. Amerika ve İsrail ikilisi bunun bedelini ödeyecektir, ödemelidir. Bu söz Hizbullahın ’’Huseyni Kahramanı’’ olan Seyyid Nasrallah’ın söz ve eylemlerinin içinde hep diri kalmıştır.

Safa gelince; saflarımızın adını, Vahid’ul Kahhar ve Cebbar’ul-Mütekebbir olan Allah koymuştur!

Üstad Said-i Nursi “ Biz Zemheride geldik; Zemheride gidiyoruz’’ demisti. Ancak biz ise Zemheride geldik ve Bahardayız! Şehidlerimizin kanlarının ’’ Kızıl Lale Bahçeleri’’nin baharının havasını teneffüs ederek yaşıyoruz baharımızı!

“İnna lillahi ve inna ileyhi raciun” Şehidimizden istirhamımız odur ki; Üstad-ı Şeyda’ya selamımızı iletsin. Şehid Çamran ve Musavi’mize kavuşacağımız günün özlemi ile Vesselam.

Muhammed CAN
Frankfurt 15.02.2008
mcan313@yahoo.de



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türk İslamcı Dostlarımız - 5
Gündem Özel - 4 Başkanlık Sistemi ve Avrupa Krizi
Rebeze Röportajı - 2
Türk İslamcı Dostlarımız - 3
Emperyalist İslamcı Olunabiliyormuş Demek!
Rebeze Röportajı - 1
Türk İslamcı Dostlarımız - 4
Arap Dünyasında Ortaçağın Sonu Mu?
Siyasallaşmak mı, Çürümek mi?
Politik Yezid’lik: Suriye Kerbelası ve İbn-i Zubeyr’ler!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muhammed Can S. Demirtaş'a Soruyor
Algı Sapmasında Türk İslamcıları
Türk İslamcı Dostlarımız! —2
Size Ne Oldu?
Türk Aydınlarında Takvimler 1789 Mu?
Özdemir İnce Kirene'li mi?
Başka Gezegenin Aydınları mı?
Zulm'ün ve Köleliğin Rengi Nedir?
Türk İslamcıların Şovenizmi ve İdeoloji Çrümüşlüğü - 6
Kerb - U Belamız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dost İçin [Şiir]
Serzeniş [Şiir]
Bizde Ne Anne'ler Var [Şiir]
Ne İnsanlar Gördüm [Şiir]
Ey Gazzeli Cocuk! [Şiir]
Ayrılık Senfonisi [Şiir]
Hatıram! [Şiir]
Namus'un Adına! [Şiir]
Hum Kıyısında Bir Gece [Deneme]
Velayet-i Fakih ve Siyasla İslam [İnceleme]


Muhammed CAN kimdir?

. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muhammed CAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.