Yaşam başlangıcı olmayan bir yolculuktur. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Seni özlediğim zamanlardan kaçış aslında bu senli anları bir bir anımsayışım. Ve düşündükçe açılan yaralarımdan sana doğru sızıyorum, eninde sonunda sana bulaşıyor bu huzursuzluklar. Şimdi sana varmak isteyen yolların üzerine yıkıyorum yılbaşı ağaçlarımı ve başka bir yol çiziyorum kendime, başka bir yoldan yine sana varmaya. Bugün yıldönümü yalnızlığın. Hiç kadar var olmaya çalıştığım günler geliyor aklıma, bir hiç olabilmeyi dilediğim zamanlar… hiç olabilmeyi dilemek zorunda bıraktığın zamanlar demeliyim belki de… Yine de teşekkür etmeliyim, büyüttüğün için beni, baksana sana teşekkür edebilecek kadar olgun ve bir o kadar hayatı bilen bir insan yetiştirdin ellerinle. Ben ki severdim ellerini, yüzünü ve kokunu sevdiğim kadar. Keşke, yırtmasaydın çocukluğumun sen kokan yalancı masallarını. Yerine bıraktığın temenni dolu sayfaların boşluğu dolardı belki, biraz kokunu bıraksaydın, biraz da sen kalabilseydin senden eksilen yanlarıma… Olmadı diyorsun ya, biliyorum, olmadı, bu gerçeklik uymadı her zaman güzelliğinden bahsettiğim dudaklarının kıvrımına. bugün yıldönümüm benim… Hayatıma verdiğin o güzel şekilleri beraber sildiğimiz gün. Yerine çizdiğin karalamaları benimle silebilecek kimseyi bulamadım, yanında yatağım olan her duvar nasibini aldı çizgilerinin eğriliğinden. Renkleri cansız ve bulanık bir gerçekliği yansıtıyordu, biraz şekil vermek istedim, biraz düzenlemek; ama yapamadım. İyiden iyiye bulaştırdım yüzüme, alnıma, güldüğümde çıkan çizgilerine yüzümün. Şimdi kirli bir el gibiyim, nereye dokunsam bulaştırıyorum seni. Bugün yıldönümü bana verdiğin son hediyenin. Merak etme, hiç unutmadım, derin derin kazıdım içime. Ne zaman gitmeye kalksam hayattan, en önce onu koydum valizime, sonra seni, sonrasındaysa taşıyamadım ikinizi. Ağırdınız benim için, ağırlığınızla kalakaldınız. Ne bir adım öteye ne de geriye. Şimdi boynumda size uzanan bir ip, serseri adımlar atıyorum çevrenizde, birden çekiyorsunuz dizinizin dibine, birazcık yaşamaya izin bile vermiyorsunuz. Bugün yıldönümü her şeyin, hiçliğin ve kimsesizliğin! Yarınsa doğum günüm benim, seneler sonra yine aynı karanlıkta, iyi ki doğdun diyecekler, iplerimin kopmasını dileyeceğim mumları söndürürken, alkış sesleri dolacak kulaklara, herkes başka bir telaşta olacak ve sizin dizinizin dibine düştüğümü asla göremeyecekler!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Özlem Özcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |