..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğallık sahip olunan değil, kazanılması gereken bir erdemdir. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Özlem Özcan




15 Ekim 2008
Eteğimde Saklı Taşlar  
Özlem Özcan
Bir roman dolusu cümle düşündüm durdum bastığım her kaldırım taşında. Her taşı kaldırıp indirdim, sanki aradığım birinin altında saklıymış gibi... Bazılarıysa elimde kaldı...


:AHDA:
Günlerdir yazmamak için direniyorum, tek bir kelimeyle tüm gerçeklerin birer birer sıralanacağını bildiğimden olsa gerek. Yine de dayanamadım işte, her erteleyişimde bir cümle daha saplanıyor aklıma, zihnim parçalanıyor. Bir roman dolusu cümle düşündüm durdum bastığım her kaldırım taşında. Her taşı kaldırıp indirdim, sanki aradığım birinin altında saklıymış gibi, ağrılarla doldu kollarım, bedenim, en çokta kalbim. Bazılarıysa elimde kaldı, taşıyabildiğimce taşıdım durdum, şimdiyse hepsini bırakma zamanı…
Aylardır hiç durmadan okuduğum her kitapta, kendimi unutmaya çalıştım. Kahramanlarına hayran oldum, başka kitaplara kahraman adayı ilan ettim kendimi. En çokta kendi kitabımın kahramanı olmak istedim aslında, sonunda doğruyu, kaderin saklı kilidini bulan ve o kilidi açan tek kişi olan bir kahraman olmayı istedim. Oysa olabildiğim tek kişi başka kahramanların gölgesinde kendisini unutmaya çalışan bir çaresizdi… Çaresizdim çünkü kendimden özür dilemeye yüzüm bile yoktu.
Bir süre kahramanların gölgesinde kalmayan bir unutkanlığa verdim kendimi, unutarak, hiçbir şey olmamış gibi yaşamanın iç acıtan boşluğuna yuvarladım düşüncelerimi. Günlük hatta sadece anlık üzüntüler vardı benim için. Çıkarılacak ders yoktu hiçbirinden, çünkü unutuluyorlardı sonuçta. Tıpkı benim gibi… Bende unutuveriyordum her şeyi ya yine de olmadı, yaşamışlıkları biriktirmeden kimse bulamaz benliğini, unutarak kendimi silmeye çalışıyordum sadece. Oysa canlı bir ayna vardı önümde, kelimelerim, kurduğum cümleler, tepkilerim hepsi beni bana yansıtıyordu acımasızca. Ve kendimle her karşılaşmamda beni ben yapan tüm zamanlar canlanıyordu, canlanmak zorundaydılar. Çünkü bir nedenim vardı, beni varlığımın acınası yanlarını nedenlerle açıklamak zorunda bırakan nedenler. Her neden başka bir anının kaş çatışıma yapışmış yansımasıydı, yani unutsam da tüm anılarımı mimiklerimde yansıttığım bir geçmişi taşıyordum.
Her denemenin ardına sakladığım hayatıma ulaşmak istiyordum aslında. Bir kerecik olsun kendimi olduğu gibi kabul etmek, en güzel huyumdan en çirkin parçama kadar, beni ben yapan her şeyi sahiplenmek. Gözlerimi güzel ya da çirkin olduğunu düşünerek değil, sadece bana ait bir parça olarak sevmek, ellerimi saçlarımı hepsini bana ait olduğu için kabullenmek, en çokta tüm o yara berelerin ardına saklanmış ruhumu, kirli ya da temiz diye ayırmadan kendimden, sadece sevmek istedim. Belki de sırf bunun için kurdum o roman dolusu cümleleri, her taşın altında aradığım buydu belki de. Onca cümlenin ardından tek bir kelimeye ulaşmaya çalıştım, tüm cümlelerimin gizli öznesine…
Şimdi topladığım taşları aradığını bulmuş bir zafer sarhoşu edasıyla fırlatıp atmak istiyorum penceremden, sadece kendimle kalmak, upuzun bir hasreti dindirmek, sonra kendimi de alıp gitmek istiyorum, bir daha beni kendimden uzağa düşüremeyecekleri ıssız bir yalnızlığa…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Ellerinize, yüreğinize, kaleminize sağlık.
Gönderen: Didem Duruöz / , Türkiye
8 Şubat 2011
Genelde sevdiklerimizden koşulsuz, beklentisiz, karşılıksız, anlayış ve sevgi isteriz.Siz bu güzel yazınızda bunun öncelikli yolunun kişinin kendisini olduğu gibi sadece var olduğu için sevmesinden geçtiğine değinmişsiniz.Yazınız, yüreğime, ruhuma dokundu, ancak yine de var gücümle kaçmaya çalışıyorum şu an ondan, belki isteklerini karşılayamayacağımı hissettiğim belki de isteklerini karşılayamamanın bana verdiği acıyı yadsıyabilmek için.Yazınızı tekrar okumaya korkuyorum,içimdeki uyanışı, farkındalıkları arttıracağını, düşünmeye sevk edeceğini bildiğim için. Bazen farkına varılan farkındalıkların ağırlığı, ezip geçiyor insanı. Hele ki, sevdiklerinin- kişi kendine pek hissettirmese de kendisi de sevdiklerinden biridir aslında- bunları görmeye niyetleri olmadığını anladıkça. Ve kayıplarının farkına vardıkça, başka bir hayat olsa, herşey yeniden başlasa diyor. Hayal gemilerinde yüzüp, hayal ülkelerinde geziyor. Ama kişi, kendi istemeden, hiçbirşey değişmiyor.Yine de iyi ki yazmışsınız, iyi ki paylaşmışsınız. Düşündüren, duygulandıran, anlam arayışına çağıran bu güzel yazınız için çok teşekkür ederim.Sevgi ve saygılarımla.Didem

:: ...
Gönderen: ÇAĞLA GÖKDENİZ / , Türkiye
22 Ekim 2008
Güzeldi... Çok güzeldi...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bedel
Kendime Aldanırken, Aradığım Gerçek...
Karalama

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ziyaret
Zamana Hükmeden Kadın
Ölü Veda
Yine Gel...
Senin Ayrılığın
Tek Gece
Raslantı...
Gayri Resmi Hatıralar Geçidi
Seni Değil, Adımı Unuttum...
Buzdolabından Pasta Çalarken

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Rüya... [Şiir]
Dilek [Şiir]
Gidersem Eğer... [Şiir]
Saklı Yalnızlık [Şiir]
Dinleme Faslı [Şiir]
Gizil Bilmece [Şiir]
Taşınma [Şiir]
Geç Kaldık [Şiir]
Bekleyen [Şiir]
Düşününce, Sen... [Şiir]


Özlem Özcan kimdir?

Daha kendimi tanıyacak kadar yaşayamadım kendimde. . . Hep başka hayatların peşinde sürükledim kendi hayatımı. . . Yorulduğumda çok geçti artık,kimbilir kimde unutmuştum bana ait tüm özellerimi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Ümit Yaşar Oğuzcan


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özlem Özcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.