Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
Her aklıma geldiğinde sen, her uyandırdığında beni apansız, yeni baştan başlıyor düşmeye kavanoz, hiç hızlanmadan, ağır ağır… Bakakalıyorum, boncuklar ayakuçlarına doğru yuvarlanırken sessizce, ağzımı açıp tek bir söz bile söyleyemiyorum. Sana çarpan her boncuk kaybediyor rengini, şaşırıyorum bir zamanlar bir dokunuşuyla en bilinmez renkleri gözler önüne seren sen, şimdi senden önce var olan renkleri bile siliyorsun. Ben bir mucizenin şaşkın tanığı, itiraz edemeden sindiriyorum her şeyi… İçimde sitem eden renkler, karşımda sen, yerde arda kalanlar… Unutmak ve uyumak düşüyor bana bir acıyı yaşamaktan geriye… Film karesi gibiydi her şey, fonda yaz akşamında bir balkonun köşesinde söylenen şarkılar vardı, sözleri karışıyordu, kim doğru kim yanlış söylüyor bilinmiyordu… Sonra unutuluyordu nakarat ve sanki şarkının anlattığı gerçeği yalanladıkları için başı öne düşüyordu söyleyenlerin. Her kabullenilmiş yenilginin ardından uykuya teslim ederken kendimi, her yalanına razı olduğumda senin, yeni baştan çalmaya başlıyor şarkı, sanki hiç unutulmadan söylenecekmiş gibi her sözü… Sen malum nakaratta susuyorsun, oysa ben hatırlıyorum, tam söyleyecekken başın öne eğiliyor, ağlar gibi duruyorsun karşımda, sanki özür diliyorsun onca zaman aslında bildiğin halde söylemediğin tüm şarkılar için. Ben bir yalanın hedefi, susuyorum şarkılarımı… İçimde sözleri unutulmuş şarkılar yığını, karşımda yalan, kulağımda sessizliğin uğultusu… Susmak ve kabullenmek kalıyor bana senden geriye… Şimdi yavaş yavaş uyanırken gün gözlerimde, filmin izlemeyi hep es geçtiğim arka planına bakıyorum, kadrajda sen, şarkı söylüyorsun yalan yanlış sözlerle, ben gözlerimi kapatmış bir isyanın en can yakan kelimelerini seçmekle uğraşıyorum, sen tamda nakarata gelmişken sessizce kavanoza uzanıyorsun...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Özlem Özcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |