Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
adeta.. "YARASIDIR" diye kabullenmekte fayda var.İnkar etmenin hiç de haklı tarafı yok.Her evde iki güç arasındaki kavgalardan çıkan çatlak sesler,binbir umutla kurulan nice yeni yuvaların yıkılmalarına neden olmuştur.Bu olumsuzlukları evli olanlar,bizzat yaşayarak içlerine sindirmişlerdir.Bekarlar ise,çoğu anlatılanlara ya kulak misafiri olarak yakınlaşmışlar ya da kendi aile içerisinde yaşananlara bizzat tanıklık etmek zo- runda kalmışlardır. Bu sürtüşmeler,basit geçimsizlikler irdelenip içeriğine bakıldığında; "inanınki ceviz kabu- ğunu bile dolduramıyacak basit nedenlere rastlamak her zaman mümkündür." Farklı aile yapılarından kopup gelen iki genç insanın kaynaşmaları ve uyum sağlamaları zaman alacaktır.Cicim ayları çabuk geçer.Hayaller çabuk geçip gitmiştir.Gerçeklerin acımasızlığı,artık kaçınılmazdır.Böylece her iki gencin birlikteliklerindeki yaşam kavgası yeni başlamıştır.Gençler,kendi problemlerini,sıkıntılarını;acı-tatlı,barış-küs çözmekle uğraşa dursunlar , gel gör ki dışardan müdahaleler yavaş yavaş başlamıştır bile... Damadın annesi,gül gibi koklayıp,uçan kuştan esirgeyerek büyüttüğü arslan gibi oğlunu el kızına kaptırmanın acısını daha ilk günden belleğine yerleştirmiştir.Önceleri sükutu tercih etmekle geçer günler.Günler geçtikçe dayanma gücü azalır.Sinirler gerilir.Kavga etmenin yolları hazırlanmıştır.Çünkü her zaman kadın kadının düşmanı olmuştur.Bu kural değişmez.Ve de bozulmaz.Kadın,başka bir kadını yanında kesinlikle görmeye tahammül ede mez. Bu çöküntü, aile fertleri birlikte duruyorsa daha çabuk olacaktır.Gençler, ekonomik istikrarlarını kazanmış olup da ayrı evde yaşıyorlarsa doğabilecek kavgalara birlikte göğüs gerip çabucak kendilerini huzura kavuşturabilirler..Aksi takdirde işler kötüye sürüklenip gider... Mutfak,kavgaya yol açmanın ,kozları paylaşmanın tam da zeminidir...Adeta karşılıklı güçler silahlarını burada çekerler,tetiklere burada parmaklar gider,horozlar burada düşmeye başlar...Nedenler basittir: "Yağı çok kullandın.Tuzu çok kullandın.Tavayı yaktın.Şekeri yere döktün.Bardağı boş yere kırdın.Ne sakar gelinmiş.Oğlumun bahtı kara çıktı.Nasıl ömür geçirecek bu ka- dınla,zavallı oğlum.." Genç kadın,bu olup bitenleri,günlerce içine atar.Artık o da bir yerde patlar.Akşam işten gelen kocasına bütün öfkesini boşaltır: "-Bu evde ya annen ya da ben" diye tercihi ileri sürmüştür.Bir tarafta anası bir taraf- ta karısı.O da içine atar.TArafsız kalmaya çalışır.Her iki tarafta da gel-gitler içerisinde debelenip durur... İşin başka bir cephesinde farklı rüzgarlar çoktan esmeye başlamıştır bile.Gelinin kendi annesi,kızının üzerindeki kara bulutları dağıtmak için kolları sıvamıştır: "-Ulan ben bu kızı köle diyemi verdim sizlere" sözleriyle savaşın ortasına fırlayarak kendi tarafına yontmaya başlar. Artık her iki taraftaki güçler,birbirlerine üstünlük sağlamak ve kendilerini kanıtlamak için karşı saldırı ve savunmalara başlamışlardır.Günlerce devam eder bu karmaşa... Sonunda kaynana ve gelin kavgaları,yeni kurulmuş olan bir yuvanın zamansız çökmesine ve umutların yok olup gitmesine sebep olur... Herkes kendi dünyasına çekilmiş olsa böyle olumsuz şeyler yazmak mümkün olur muydu?!...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ayhan Sarıkaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |