..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Hasan Bahar




18 Mart 2010
Şiir ve Şair  
Şiir şairin gıdasıdır, acı da şiirin

Hasan Bahar


Bana göre şiir; iç dünyamızın ruhsal coğrafyasıdır.


:BBBE:
Şiir ve Şair

Şiirin şimdiye kadar ortak bir tanımı yoktur. Bana göre şiir; iç dünyamızın ruhsal coğrafyasıdır. Yeryüzünün somut bir görüntüsü vardır; insanın iç dünyası ise soyuttur. Hele her insanın ayrı bir içsel coğrafyası olduğuna göre; insanı tanımlamak daha da güçtür.
Bu coğrafyada ovalar, dağlar, vadiler, derin uçurumlar vardır. Kimi zaman günlük güneşlik bir iklim yaşanırken, kimi zaman karanlıklar içinde fırtınalar kopar. Ne depremler yaşanmıştır, 7.9 şiddetinde Marmara depremi gibi. Bu fay hatlarında volkanlar patlamış, derin çatlaklar oluşmuştur. Sonuçta büyük kayıplar yaşanmışsa da göze hoş gelen yeni coğrafi şekiller ortaya çıkmıştır; Kapadokya gibi. Kaplıcalar, ılıcalar, içmeler gibi şairin gönlünden pınarlar akmaktadır. Bu kaynakların tadı kimi yerde acı, kimi yerde tatlı olsa da şifa verir ruhlara. Neden mi? Her insanın yaşadıkları tercüman olunamayan dünyasında yaşanmışlıkları farklıdır da ondan. Herkesin alacağı bir derman vardır değişik pınarlardan.
Biri çıkar gözü kara, bilinmeyen bu coğrafyanın rehberi olmak için. Elinde kılavuz kitapları olsa da bu rehberin işi zordur. Anlaması güçtür anlatması güçtür. Zira her an hareket halinde olan, günü birlik değişen bir coğrafyada yolculuk etmektedir. Kalakalır aklıyla, duygularıyla, gönlüyle.. Gönül yordamıyla insanı insana aktarmaya, tanıtmaya çalışır ama nafile! Anlattıklarından çok, okuyucu kendinden bir şey arar; bir şey koyar anlatılanlara. Kendi ayak izlerini takip eder ister istemez. Ama olsun bu bilinmez hazinelerin anahtarını şair kırmıştır. Keşfi başlamıştır insanın, insanı araştırdığı. Bu yüzden şiir; şairin açtığı kapıdan okuyucunun girdiği, yeni bir coğrafyadır, içinde kendimizi bulduğumuz. Bir alış veriş başlamıştır, söyleyeni ve dinleyeni arasında.
Şair hassastır; kimi zaman fırtınalara göğüs geren bu yalınkılıç kahraman, kimi zaman havadaki buluttan nem kapar, hasta olur. Dağları aşan yıldızlara ulaşırken, bazen düz ovada başı döner, yolunu kaybeder. Kılıç darbeleri işlemezken bedenine, umulmadık bir söz bozguna uğratır ordularını. Bir “emmi” sözcüğü Karacaoğlan’ı kahrederken, “Bir kız bana emmi dedi neyleyim” der. Pir Sultan’a atılan taşlar yaralamaz da onu, “ bir dostun attığı gül yaralar”.
Bir başka şekilde bakıştır, aslında ruhsal coğrafyamıza şiir. Bizler değimliyiz ki acılardan kaçan; kurtulmak isteyen. Aşk deryasında kaybolan Fuzuli değimlidir, acılara talip olan. Şairin gıdasıdır acılar. Sadece güllük gülistanlık dünya monotondur; anlamamıza yetmez bilinmeyenlerimizi. Bir bakıma, kırılganlıklar, iniş çıkışlar, ıstıraplar, coşkular, korkular, dostluklar, sevgiler, ihanetler, merhametler gibi bir dizi zincirin halkasıdır şiirin genetik yapısı. Bunlar olmasaydı; şiir olur muydu? Şair olur muydu? Bilmem ki?! HB:13. 03.08



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Leyleklerin Göçü

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eski Çamlar Bardak Olmuş!..
İstanbul'a Dönüşü Sevmek

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Orhun Destanı [Şiir]
Gözler [Şiir]
Ağaç Ol [Şiir]
Anadolu İnsanı [Şiir]
Anadolu Ruhu [Öykü]
Kütük Dökme [İnceleme]


Hasan Bahar kimdir?

Araştırmayı, gezmeyi, gözlemi sevmek. .

Etkilendiği Yazarlar:
Göze dokunan, gönüle hitap eden bütün şairler...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hasan Bahar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.