..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
"Usun ve deneyimin aksaçlýlarýnki gibi, ama yüreðin masum çocuklarýnki gibi olsun." -Schiller
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Toplumsal Olaylar > Fuat Türker




3 Kasým 2010
Ahlaksýzlýk Nasýl Özendiriliyor? - I  
Fuat Türker
Çünkü dinsizliðin temelinde, insanlarýn rastlantýlar sonucunda oluþtuklarý, Allah’ýn buyruklarýndan sorumlu olmadýklarý inancý vardýr. Ayrýca Materyalizm’in kaynak bulduðu evrim teorisine göre ise, insan geliþmiþ bir hayvandýr ve diðer hayvanlar gibi ihtiyaçlarýný karþýlamak dýþýnda bir kaygýsý yoktur. Bu çarpýk teze göre; insan nefsani ihtiyaçlarýný karþýlama konusunda kendisini kýsýtlamak durumunda deðildir; hayvanlar gibi davranmasý doðaldýr.


:ADAD:
Bazý insanlar ahiretten gaflettedirler ve dünya hayatýnýn yaþayabilecekleri tek hayat olduðunu düþünürler. Bu sapkýn düþünce nedeniyle hayatýn asýl amacýndan uzak yaþar, manevi deðerlerini de kaybederler. Ölümle birlikte yok olacaklarýný zanneden bu kiþiler, zamanla ruhsal bir çöküþ içine girerler.

Bu çarpýk yaþam felsefelerine sahip insanlarýn ruhsal açýdan büyük bir boþluk içinde olmalarý kaçýnýlmazdýr. Bu kiþiler dünyada kendileri için en fazla çýkarý saðlama ve bencil tutkularýný tatmin etme amacýný hedefleyerek yaþarlar. Ahlaklarýný güzelleþtirme gibi bir çaba içinde olmazlar; çünkü bundan bir çýkar elde edemeyeceklerini düþünürler. Bu kimseler yardýmseverlik, þefkat, merhamet, hoþgörü gibi özellikleri ‘saflýk’ olarak nitelendirirler. Onlarýn çarpýk yaþam felsefeleri, güçlünün zayýfý ezmesi üzerine kuruludur.

Ýçinde yaþadýðýmýz dönemde birçok toplumda din ahlakýndan yüz çevirmiþ ve çevrelerini de böyle karanlýk bir yola çekmek isteyen insanlar vardýr. Günümüz toplumlarýnda günahta sýnýr tanýmama, saldýrganlýk, ‘çirkin utanmazlýklar’, sapkýn cinsellik, uyuþturucu baðýmlýlýðý, kumar, kýsacasý her türlü ahlaksýzlýk oldukça yaygýndýr.

Dinsiz ya da Allah ve ahiret inancý zayýf olan insan, Allah’ýn haram kýldýðý eylemlerde bulunmaktan sakýnmaz, kolayca insanlarýn haklarýna tecavüz edebilir. Allah’ýn sýnýrlarýný aþmaktan çekinmez. Çünkü dinsizliðin temelinde, insanlarýn rastlantýlar sonucunda oluþtuklarý, Allah’ýn buyruklarýndan sorumlu olmadýklarý inancý vardýr. Ayrýca Materyalizm’in kaynak bulduðu evrim teorisine göre ise, insan geliþmiþ bir hayvandýr ve diðer hayvanlar gibi ihtiyaçlarýný karþýlamak dýþýnda bir kaygýsý yoktur. Bu çarpýk teze göre; insan nefsani ihtiyaçlarýný karþýlama konusunda kendisini kýsýtlamak durumunda deðildir; hayvanlar gibi davranmasý doðaldýr.

Materyalizm ve Darwinizm’in savunucularý, Darwinist bilim adamý William Provine’in sözleriyle; "Modern bilim ortaya koymaktadýr ki, dünya tümüyle ve sadece mekanistik prensiplerle iþlemektedir. Doðada hiçbir amaç ve prensip yoktur. Rasyonel olarak bulunabilecek tanrýlar ve düzenleyici güçler de yoktur… Ýkincisi, modern bilim ortaya koymaktadýr ki, insanoðlu için hiçbir ’daimi ahlaki kanun’ ya da ’mutlak yol gösterici prensip’ yoktur… Üçüncüsü, þu sonuca varmamýz gerekir ki, öldüðümüz zaman ölürüz ve bu bizim mutlak sonumuzdur." þeklinde bir bakýþ açýsýna sahiptirler.

Dinsizlikte ahiret inancý yoktur ve insanlar ölümle birlikte yok olacaklarýna inanýrlar. Bu sapkýn inanýþ Kuran’da, "O (bütün gerçek), yalnýzca bizim (yaþamakta olduðumuz bu) dünya hayatýmýzdan ibarettir; ölürüz ve yaþarýz, biz diriltilecekler deðiliz." (Mü’minun Suresi, 37) ayetiyle haber verilir.

60’lý yýllarda ortaya çýkan özgürlük anlayýþý bu sýnýr tanýmazlýðýn bir sonucuydu. Uyuþturucu, asilik ve her açýdan ahlak dýþý yaþam, dönemin en önemli özelliklerindendi. O dönemde yetiþmiþ birçok genç, bugün toplumda anne baba, yönetici ve öðretmen olarak etkin kiþilerdir. Bugün ahlaki bozulmanýn daha önce hiç görülmediði kadar ilerlemiþ olmasýnýn bir nedeni de din ahlakýndan uzak yetiþmiþ olan bu kiþilerin, çocuklarýný kendilerinden daha da dejenere yetiþtirmiþ olmalarýdýr. Kur’an’da, babalarý din ahlakýndan uzak olduðu için kendileri de gaflette olan topluluktan þu þekilde söz edilir:

"Babalarý uyarýlmamýþ, böylece kendileri de gafil kalmýþ bir kavmi uyarman için (gönderildin)." (Yasin Suresi, 6)

Þeytanýn Telkinleri

Dinsizliðin ahlaksýzlýðý getirdiði çok açýk bir gerçektir. Dinsiz olduðu halde hiç bir ahlaksýz davranýþta bulunmamýþ insanlar da olabilir. Ancak bu o kiþinin güzel ahlak sahibi olduðunu göstermez. Ýnsan eðer Allah’tan korkup sakýnýyorsa sahip olduðu güzel ahlakta kararlý olabilir. Kur’an ahlakýndan uzak bir insan çýkarlarý için kolaylýkla yalan söyleyebilir. Veya hastalanan çocuðunun masraflarý için hiç çekinmeden rüþvet alabilir, hatta “mecbur kaldým" diyerek, hýrsýzlýk dahi yapabilir.

Allah’a ve O’nun huzurunda yapayalnýz sorgulanacaðý güne kesin bilgiyle iman eden hiç kimse, böyle ahlak dýþý davranýþlara asla kalkýþmaz, hesabýný veremeyeceði davranýþlardan þiddetle sakýnýr. Ýnsanýn en büyük düþmaný olan þeytan, insana gelecek korkusu verir, parasýz ve muhtaç kalacaðý yönünde çeþitli telkinlerle aldatmaya çalýþýr.

Kuran’da, "Þeytan, sizi fakirlikle korkutuyor ve size çirkin -hayasýzlýðý emrediyor. Allah ise, size kendisinden baðýþlama ve bol ihsan (fazl) vadediyor. Allah (rahmetiyle) geniþ olandýr, bilendir." (Bakara Suresi, 268) ayetiyle haber verildiði gibi, insanlarýn pek çoðu fakirlik endiþesiyle ahlaksýzlýða yönelir. Bu çirkin davranýþlar Rabb’ine tevekkül eden insanýn aklýndan dahi geçmez; çünkü geleceði yaratan da Allah’týr.

Güzel ahlak sabýr ve irade gerektirir. Koþullar deðiþtiðinde güzel ahlaktan ödün vermek Kur’an ahlakýna uygun deðildir. Ýnanan insanýn oturmuþ bir karakteri vardýr; koþullara göre deðiþmez. Zor koþullarda irade ve sabýr gösterebilmek insanýn önemli bir amacý varsa mümkündür. Mümin Allah’ýn hoþnutluðunu, rahmetini ve cennetini kazanmayý hedeflemiþtir. Ýradesini kullanýr ve güzel bir sabýrla Rabb’i için sabreder; çünkü müminin hedefi büyüktür. O nedenle karþýsýna çýkan zor durumlarda dahi en güzel ahlâký sergiler.

Devam Edecek...

.Eleþtiriler & Yorumlar

:: Gýlmanlar, huriler ne iþ?
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
6 Kasým 2010
Sn Türker, dünya görüþlerimiz çok farklý olmasýna raðmen, saptamalarýnýza katýlýyor ancak önerdiðiniz çözüme olumlu bakamýyorum. Toplumun seks ve cinsel ahlaksýzlýkla "meþgul edilmesi" kasýtlý olarak yapýlmaktadýr. Ancak, bu dünyanýn her yerinde böyledir. Emir tek bir merkezden gelmektedir. Ama, bize özgü cinsel ahlaksýzlýðýn dinsizlikle deðil daha çok dinlilikle ilgili olduðu kanýsýndayým. Þark-Ýslam kültüründe eþcinselliðin, oðlancýlýðýn özel bir yeri vardýr. Kýrsal kesimdeki ensest, pedofili ve zoofiliyi es geçiyorum. Yaz mevsiminde tatil yörelerine gidip bakýn. Çay bahçelerinde þarký söyleyenlerin çoðu ya eþcinsel ya da travesti ve bunlarý izleyenler de çoðunlukla muhafazakar kesimden insanlar ! Nasýl oluyor bu? Bir çok Ýslami tarikatta oðlancýlýk, kulamparalýk, eþcinsellik ve uyuþturucu (enfiye, esra, haþhaþ vs) kullanýmýnýn yaygýn olduðu, Osmanlý Sarayýna "içoðlan" olarak oðlan pazarlandýðý, bir çok padiþahýn sapkýnlýðý, harem ve sefahat hayatý gizlenmesi mümkün olmayan gerçeklerdir. Divan Edebiyatý baþtan sona "eþcinsel" bir edebiyattýr ve bu okullarda okutuluyor ! Cennetteki huriler, gýlmanlar bu sapkýn özlemin hezeyanlarýdýr. Ve biz bunlarý acaba hangi Batý kültüründen aldýk?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn toplumsal olaylar kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Aðaca Su Vermek Ya da Dikeni Sulamak
Alem-i Ýslam Kapýsýnýn Kilidi Türkiye'dir
Terörle Fikir Mücadelesine Çaðrý

Yazarýn Ýnceleme ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Ahir Zaman'dan Asr-ý Saadet'e
Tüm Evren Beynimizin Ýçinde...
Ýnsanlarý Allah'a Yönelten Büyük Gerçek
Ýlk Öðretmenimiz
Merhamet Medeniyeti Örneði; Osmanlý
Çaðýmýzýn Hastalýðýnýn Tedavisi, Taklîdî Ýmandan Tahkiki Ýmana Ulaþmaktýr
Sana Ruhtan Sorarlar - I
Kendini Ýsraf Etmek
Bir Büyük Uygarlýðýn Yeniden Ýnþasý
Çocuklarýmýz Ýçin...

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Bir Otobüs Yolculuðu [Öykü]
Köy Anýlarým (!) [Öykü]
Artýk Oruç Tutuyorum (Çocuklar Ýçin Ama Büyükler de Okuyabilir :) [Öykü]
Daldaki Armut (Çocuklar, Gençler ve de Çocuk ve Genç Kalanlar Ýçin :) [Öykü]
Boyun Eðen Kutlu Kadýn [Öykü]
Ýnkârcýlar Ýnananlarýn Sapmasýný Ýsterler [Deneme]
Son Perde [Deneme]
Dinin Çýkarlarýný Gözetmek [Deneme]
Ýnsan Neden Kýskanýr? [Deneme]
Konuþma Kiþiliði Yansýtýr [Deneme]


Fuat Türker kimdir?

6 yýldýr insani ve imani konularda makaleler ve çocuk yazýlarý yazýyorum. Yaklaþýk 5 yýldýr Haber Vaktim, Cemaat. com, Sayha Dergi, Edebistan, Turuncu Dergi, Körpe Kalemler, Edebiyat Defteri gibi dergi, portal ve haber sitelerinde yazýlarým yayýnlanýyor. Yazýlarýmý ve inandýklarýmý paylaþmak için Ýz Edebiyat'dayým. Ayrýca Risale Çocuk, Kalem. biz ve Beyan/Ýstikamet Dergisi'nde çocuk yazýlarý yazýyorum.

Etkilendiði Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Fuat Türker, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.