..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Çocuk > Bulut




25 Kasım 2010
Bez Bebek  
Bulut
Çocukta olsak kendimizi kabul ettirmek, farlılık yaratmak adına yazılmış bir yazı.


:AHFC:
Annem ağzımı arıyor kahvaltı sofrasında en çok neye sahip olmak istersin diye. Yedi yaşına gireceğim yakında. Biliyorum yaklaşan doğum günü hediyemin istediğim bir şey olmasını istiyor. Ben hemen bebek diye atıldım. Ablamlar ve annem şaşkın. Benden 2 yaş büyük olan, böyle olduğu için de her şeyi benden daha iyi bildiğini sanan ablam hemen atılıyor.
Okula başladın hala bebekle mi oynayacaksın?
Annem biraz düşkırklığına uğramış bir ses tonuyla; Pelin’ciğim kaç tane barbi bebeğin var bıkmadın mı Allah aşkına bebeklerden. İşte tam da istediğim soru bu.
Evet çok bıktım onlardan bu sefer özel bir bebeğim olsun istiyorum.
Şaşkınlıkla soruyorlar, nasıl özel?
Özel işte. Yani sadece ben de olan, sadece bana ait bir şey olamaz mı?
Ablamlar gerçekten ukalalar:
Hiçbir fabrikada bir çocuğa özel bebek üretilmiyor, bunu sana okulda öğretmiyorlar mı bebeğim? Diğeri aşağı kalır mı? Hiçbir oyuncakçıda Pelin’e özel diye etiket taşıyan bir bebek gördün mü? Öyle olsa bile binlerce Pelin var, hangi Pelin acaba? Alay ediyorlar, Gel de bu kızlara sinir olma şimdi.
Sinir oldum, bu kız benim okuma-yazma bilmediğimi bilmiyor mu acaba? Çizgi çizmeden, fşlerden öte gidemedik ki. Bebeklerden bahsetmek yasak gibi bir şey okulda. Nedenini anlayamadım ama hiç kimse bu konuda konuşmuyor, varsa yoksa Ali, mali. Kimdir bu çocuklar anlamadım gitti. Ah bir okumayı öğrenseydim gösterirdim şu kızlara günlerini.
Çabukta büyümek istemiyorum. Hele şu iki kız gibi olmayı. Ah ben ne zavallı bir kül kedisiyim.
Ağlamaklı bebeğimi siz yapın diyorum. En büyük olan gerçekten şaşkın bir ördek;
Yok artık nasıl yani? diyor kocaman gözlerini açarak.
Kapodokya bebeği istiyorum ben. Kızlar iyice şapşallaşıyor. Ne!! ikisi birden bağırıyor. İşte bu kızların kültür ve hafıza seviyesi ! Annem gülümsüyor, o anladı ne istediğimi. Geçen sene hep birlikte gittiğimiz Kapodokya gezisinde görüpte hayran kaldığım bebekleri o hatırlıyor. Allahım bu kadında olmasa evlatlık olduğuma inanasım geliyor.
Annem kızlar ona bezden bir bebek yapacağız hep birlikte diyor. Yok, artık diyor bir tanesi. Dikkat ederseniz kızların adlarını kullanmıyorum. Sizce hak etmiyorlar mı bunu?
Gel zaman git zaman, aslında doğum günümün yaklaşıyor diye yüreğimin pırpır ettiği zaman. Evde gizli bir çalışma başlıyor. Kızlar başta oldukça kızgınlardı, ama doğum günüm yaklaştıkça onların yüzlerinde de bir parıldama gizli bir heyecan. Kötü mü ettim bu bebeği istemekle ne? Benden gizli buluşuyorlar, bir şeyler yapıyorlar Her şeyin dışındayım artık. Gülüşmeler, pazarlara gitmeler, daha neler neler. Bazen okuldan döndüğümde onların hararetli seslerini duyuyorum, beni çalıştıkları odaya almıyorlar, kapıları dinliyorum.
Doğum günü sabahı uyandığımda başımda üç bez bebek bana gülümsüyor. Üçü de birbirinden güzel. İncelemeye doyamıyorum, düğmelerden gözler, çiçekli elbisenin üzerine örgüden hırkalar, iplerden saçlar. Bir tanesinin inciden kolyesi bile var. Bebeklerden biri erkek, iplikten bıyıkları, şapkası ne kadar harikalar anlatamam.
Annem ve kızlar içeri dalıyorlar. Ne kadar mutluyum, Canım annem ve ablalarım. İsimlerini söylemiş miydim daha önce size? Selin ve Gülin.
Ne kadar mutlu olduk bunları yaparken, ne güzel bir şey paylaştık senin sayende diyorlar. Ben biliyorum diyorum kırgın bir sesle.
Gülin, kıskanma bir sonraki doğum günü benim, sen de benim hediyemde yer alacaksın, bu sefer ben bulunmayacağım diyor.
Bu sefer şaşırma sırası bende; soruyorum:
Sen de mi bebek istiyorsun?
Hayır, şapşal, benim isteğim el yapımı çanta, hepinizden ayrı ayrı, üç tane.
Annem sevinçle artık hediyelerimiz böyle diyor.
Sizce de henüz okuma-yazma bilmesem de bir şapşal değilim, değil mi? Hatta yaratıcı ve zeki olduğum bile söylenebilir bence.

Kasım-2010



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çocuk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk Bu Mu Acaba?

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bok Böceği ile Uğur Böceği
Bir Kuş Olsam
Küpemin Eşini Kaybettim
İki Öğretmen
Nereye Göndersem Ben Sizi
Olaya Farklı Bakış

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İçimdekilerle Hesaplaşmalar Bitmemiş [Deneme]
İçimdekilerle Hesaplaşma [Deneme]


Bulut kimdir?

Toplumun gözünde başarılı bir insanım, bence değil. Başarıdan ne anladığınıza bağlı bu. Bunun yanısıra temel özelliklerim Komiğim, içliyim, merhametliyim, inatcıyım.

Etkilendiği Yazarlar:
Ben okuduğum çoğu yazardan etkilendim, Ama etkilenmediklerim de oldu. Tolstoy, John Fowles, Yaşar Kemal'i çok severim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bulut, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.