..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanların arasında yaşadığımız sürece, onları sevelim. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Erol Güngör




9 Ocak 2011
Üstat Şair Bekir Sıtkı Erdoğan"a Saygı Gecesinde Rüzgar Saatleri Şiiri ve Bestesi  
Erol Güngör
Dillerden düşmeyen şiirlerin ünlü şairi Bekir Sıtkı Erdoğan için, İstanbul Beyoğlu’nda Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi’nde 7 Ocak 2010 Cuma günü, ESKADER ve İSTANBUL KÜLTÜR A.Ş. işbirliğiyle gerçekleştirilen tarihî bir saygı gecesi yaşandı.


:BCBF:
Dillerden düşmeyen şiirlerin ünlü şairi Bekir Sıtkı Erdoğan için, İstanbul Beyoğlu’nda Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi’nde 7 Ocak 2010 Cuma günü, ESKADER ve İSTANBUL KÜLTÜR A.Ş. işbirliğiyle gerçekleştirilen tarihî bir saygı gecesi yaşandı. Kışlada Bahar, Hancı, Rüzgâr Saatleri gibi ünlü bestelerin ünlü güfteleri ve ünlü Marya şiiri olmak üzere üstadın diğer tüm ünlü şiirleri, bu saygı gecesinde değerli yorumcular tarafından okunmuş, üstat Bekir Sıtkı Erdoğan’ın gönüllerdeki yeri, bir kez daha hatırlanmıştır. Şiirlerinin bir bölümünü bizzat üstat şair kendisi okumuş, candan alkışlanmıştır. Gecenin ilk konuşması için kürsüye davet edilen İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Genel Müdürü Nevzat Bayhan, üstat şair Bekir Sıtkı Erdoğan’ın şair ve kişiliğini anıt insanlardan biri olarak nitelendirmiş, “O anıt insanlardır ki, yanlarından geçeriz, gölgeleniriz, birileri onlara zarar verir, farketmeyiz. Ama yine de onlar bize küsmezler. 3 yıldan beri yaşayan değerli fikir ve sanat büyüklerimiz için saygı geceleri düzenleniyor. Onlar yaşarken değerlerinin bilmesi gerekir” şeklinde konuşmuştur. Daha sonra kürsüye davet edilen üstat şair Yavuz Bülent Bakiler, “Bekir Sıtkı Erdoğan ile Ankara Hukuk Fakültesi’ndeyken tanıştığını ve daha o zamanlar müstesna özelliklere sahip olduğunu gördüğünü, en önemlisinin mütevazı duruşu olduğunu anlatmış. Halk ve divan edebiyatını temsil eden şairlerin başında gelir.” diyerek Bekir Sıtkı Erdoğan’a övgülerilerini dile getirmiştir. Oturum başkanlığını ESKADER Başkanı Mehmet Nuri Yardım’ın üstlendiği panelde Ahmet Özdemir, Melda Özata, Halil Gökkaya konuşmacı olarak yer almıştır. Saygı gecesinde Sinevizyon gösterimi ile üstadın “Rüzgâr Saatleri” adlı şiirini besteleyen Bestekâr Erol Güngör’ün bestesi, 19.12.2005 tarihinde İstanbul Kadıköy Evlendirme Dairesinde verilen Şef Bülent Oral Yönetimindeki Buselik Musiki Topluluğu Konseri görüntüleri eşliğinde, solist Recep Selimoğlu’nun yorumu ile konuklara dinletilmiştir. Solist Mehmet Akça’nın sesinden, üstat Bekir Sıtkı Erdoğan’ın bazı şiirlerinden bestelenmiş şarkı ve ilâhilerden oluşan bir konserle ve Kültür A.Ş. Genel Müdürü Nevzat Bayhan tarafından üstada çiçek ve plaket vermesi ardından hatırâ fotoğrafları çekilerek program son bulmuştur.
Rüzgâr Saatleri

Gel benim ruhumun gerçek sesi gel
Yıllardır sönmeyen alevim, korum
Gel benim ömrümün hikâyesi gel
Şiirim, sonsuzum, gerçeğim, zorum
Gökle yerin birleştiği kavşakta
Seni bulup bulup kaybediyorum.

İlkin rüzgâr değil sanki nefesti;
Bir kez başlayınca estikçe esti...
Sonra bir upuzun karanlık bastı;
Sürdü hep aynı düş, hep aynı yorum
Şimdi duraklarda her akşam üstü
Seni bulup bulup kaybediyorum.

Yitiksin baharlar, güzler içinde
Resimler, şarkılar, sözler içinde
Bazen bir iz görüp izler içinde
Cevap vurgusuyla titriyor sorum
Sonra en tanıdık yüzler içinde
Seni bulup bulup kaybediyorum...
Bekir Sıtkı Erdoğan
Bu ünlü şiirin ilk iki kıtası bestekâr Erol Güngör tarafından Kürdi makamında bestelenmiştir. 2005 yılından beri bazı konserlerde okunmaktadır.







Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İpler ve Halatlar
Fark Yaratmak
Telefon Konuşmaları Hakkında

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ben Seni Gözümde Çok Büyütmüşüm (Güfte Erol Güngör - 2 Defa Bestelenmiştir) [Şiir]
Acılar Acımaz İnsana [Şiir]
Sarışın Kadın - Beste: Erol Güngör - Söz: Cihat Adleyba [Şiir]
Ecel Görünmeden Gelip Bul Beni Güfte Erol Güngör - Beste Ruşen Yılmaz [Şiir]
Ne İşin Var İstanbul'da (Söz - Müzik Erol Güngör) [Şiir]
Aşk Bakışlım [Şiir]
Bir Şarkı Yazalım Beste Erol Güngör - Söz Neşe Güllü [Şiir]
Güzelim Çamlıcada (Beste Erol Güngör - Söz Miyaser Gülşen) [Şiir]
Sen Her Zaman Bir Şair Gibiydin Her Halinle [Şiir]
Canda Cansın İstanbul (Söz - Müzik: Erol Güngör) [Şiir]


Erol Güngör kimdir?

SSK emekli sigorta müfettişi, bestekar-şair yazar.

Etkilendiği Yazarlar:
Yahya Kemal Beyatlı,Orhan Veli Kanık


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erol Güngör, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.