..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > HAMZA EKİZ




29 Eylül 2011
Çocuk Kalamadık Ama...  
HAMZA EKİZ
GEÇMİŞ YILLARA DUYULAN DERİN BİR ÖZLEM....


:AFHH:
Kimse çocuk kalamıyor işte.. hep keşkelerin duvarlarına çarpıyor geçmişteki o masum saf ve tertemiz günler. Düzenin, sistemin o kara lekesi ellerimize yapışmadığı yılların temizliğini saklıyor hala yürekler hatıralara dalınca usulca. Kimi zaman gözlerimiz nemleniyor kimi zamansa sesimiz titriyor anlaşılmazcasına yada yüreğimiz sanki yerinden çıkıverecekmiş gibi oluyor öyle çocuksu bir heyecanla. Nerede olduğumuzu ne olduğumuzu neler yaşadığımıza aldırmadan öylece dizlerimizin tozunu silip koşuyoruz dostlarımıza arkadaşlarımıza. Sanki “ Hadi takımı kurduk bir eksiğimiz var” dercesine çağırıyoruz arkadaşlarımızı yüreklice belki bir sigara paketini bir öğleden sonra hangi bahçe arasında bitirmenin telaşı sarıyor o anda yüreklerimizi.
     Taze bir neşe sarıyor yürekleri tap taze ve sanki okulun açılmasını beklercesine bekleniyor o buluşma. Ve sanki siyah ve mavi önlükler yeniden sandıklardan çıkıyor. Siyah küçük ayakkabılar kapının girişindeki yerlerini alıyor heyecanla. Belki üzerimize olmayacak o mavi önlükler o siyah ayakkabılar ama yüreklerimize giydirip geleceğiz öylece çocukça, öylece çıkarsız ve masum. Gözlerimiz ışıl ışıl olacak, o sistemin omuzlarımıza yüklediği ağır var olma yükünü borcu, derdi, tasayı hiçe sayacağız beklide. Yıllardır unutulan o çocukluğu yaşayacağız yeniden ve sadece saatlere sığdırarak. Tükenmesin isteyeceğiz eminim o zamanın yavaş yavaş aksın isteyeceğiz geçmesin dediğimizde olacak beklide. Kahkahalar, tebessümler havada uçuşurken gözümüz saatte olacak yeniden var ettiğimiz o masumluğu elden kaçırmamak adına.
     “Biz büyüdük ve kirlendi dünya “ diyeceğiz beklide hep birlikte… belki bir arkadaş o geçmişten kalan bir tebessümü yeniden canlandırarak “kara sevda kara sevda dedikleri daha ne olabilir ki” diyecek hiç kimsenin bilmediği bir tonda... ve bir anda kısacık bir zamanda yaşanılacak o geride kalan yıllar… Hani teneffüs zili çalarda sınıfın kapısına akın ederdik ya delice yada ne bileyim o beş on dakikalık zamanda takım kurarda top oynardık yada önümüze gelene çarpardık ya cırtlak seslerimizle ve yine bitmek tükenmek bilmeyen bir enerjiyle sınıflara dolar aynı enerjiyle sesimizi tüm koridor dinlerdi ya sanırım yine öyle olacak. Sınıf başkanı olmayacak adımızı çok konuşuyoruz diye tahtaya yazan ve öğretmen gelirken arkadaşlarına kıyamayıp bir çırpıda tüm listeyi silen. Ne bileyim en güzeli de yazılı yoklama yada sözlü yoklama olmayacağız ha ne dersiniz?
     Sadece kısa bir çay molasında o siyah önlüğü tekrar giymeni heyecanıyla yürekten dökülen kelimelerin paylaşılmasıydı beklide bu yaşama dair. Evet toplanıyoruz.. Kalbimize geçmişten gelen kırgınlıkları taşıyarak belki ama bu sefer bırakalım tüm kırgınlıkları tüm acıları tüm yaşanmaması gereken yaşanmışlıkları. Sanki yaşanmamışçasına ve sanki o günleri soluyarak yine delice koşalım bitmeyen tükenmeyen enerjimizle. Birlikte olmaya ve birlik olmaya…. Çocuk kalamadık ama bir gün bile olsa o çocukluğu yeniden yaşamaya koşalım ha ne dersiniz?

www.hamzaekiz.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gülüp Geçin……
Ama Ben Seni Çok Sevdim…….
Biz Kimiz*
Yorulur Mu Bir İnsan?
Nasıl Bir Sevdaya Sevdalıyız Biz?
Çocukça Bir Tebessüm…
Boş Versene Hayat!..
Bazen Susarsın
Köşe Başındayım….
Korkmayın Benden!..

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Değişim
Sen Sevmek Nedir Bilirmisin?
Şuursuz Bir Yazı…
Unutmadımaklımda!..
Tatlı Bir Hayaldir Benim Köyüm……
Sevda
Bir Dosta İnceden Sitem…...
Yazar Olmada
İnadına Yaşa Bebek…
Uçurtmayı Vurdular

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yürek Sızısı [Öykü]
Gökyüzü [Öykü]
Kalemle Aydınlanan Düşler [Öykü]
Hişt Oradakiler…. [Eleştiri]
Gündem [Eleştiri]
Asosyal Bir Paylaşım [Eleştiri]
ve Zaman Durdu…. Konuştu Yürek Pervasızca…… [Eleştiri]
Yeni Türkiye!.. [Eleştiri]
Yoruldum [Eleştiri]
Olacak Tabi O Kadar [Eleştiri]


HAMZA EKİZ kimdir?

İNSAN OLMAYA ÇALIŞAN BİRİ İŞTE.

Etkilendiği Yazarlar:
CAN YÜCEL


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © HAMZA EKİZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.