Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac |
|
||||||||||
|
Özdeyimdir bilinir her işçiye bir başçı Baştaki doğrusuydu sonrakiler suçlusu Geç de olsa inanır, görerek yanlışını, Felsefi olasılık, ‘Suç da işler güçlüsü’. Altındağ'dan seyretmiştim Ankara’yı, demokrasiyi, demokrasi özgürlüklerini; özgürlükler yeni fikirleri; yeni fikirlerse tartışma ortamları yaratmıştı. Ülke sorunları bir okul panelindeki benzer fikirlerle yönetilemez. Alternatif karşı fikirler geliştirilmelidir. Bu şekilde gelişme gösteren karşı görüşler, kalıcı gündemler yaratarak, ülkedeki siyasi partilerin sayısını azaltabiliriz. Bu ülke kalıcı fikirlerle büyük mesafeler alabilir. . Atatürk tek başına, çoğulcu demokrasiye gerek duymadan özgürce, milli iradeyi, laik ülke bütünlüğünü sağlamıştı. Bugünkü hükümet yapımıza göre, Atatürk ‘ün eli Adalet ve Kalkınma Partisi kadar güçlü değildi. Atatürk'ün, düşüncelerinin, devrimlerinin büyüklüğü buradadır. Ülke bağımsızlığını, toplumun milli iradesini, ülke hükümranlığını cumhuriyeti ilan ederek, devrimler yaparak, hurafelerle yönetilen halkın dini inançlarına da, sahip çıkarak, bir takım yobazların elinden kurtarmıştı. Laiklik kavramı kalkınmanın en büyük teminatıdır. ‘Öğün, çalış, güven’ sloganıyla sağlam bir düzlüğe oturan ülke, geri kalan devlet olma unsurlarını birer birer elde etmişti. Başta ekonomi olmak üzere, sosyal ve yönetim kurumları çığ gibi büyümüştü. Atatürk ülkeyi bir bütün olarak ele almış, dini konumları, sosyal konumlardan ayırmamıştı. Örneğin emir vererek Ayasofya'da çağın araç ve gereçlerinden yararlanarak ilk defa halkına mevlit okutarak, o ilahi musikiyi dinletmiştir. Bir örnek de trenle bir seyahatleri sırasında, bir milletvekilinin kompartımanına gelerek, Atatürk'e, bir arkadaşlarının laiklik dışı harekette bulunduğunu söylemiştir. Bunun üzerine söylenen kompartımana gidildiğinde, bir milletvekilinin oturduğu tren kanepesinde namaz kıldığını görür. Atatürk hiddetlenerek, "Bunun neresi laiklik dışı, adam namazını kılıyor" diyerek bu milletvekilini azarlamış, tren görevlilerine de ilk istasyonda,"indirin bu adamı trenden" demiş, bundan sonra gelen seçimlerde de adaylık verdirmemişti. Aynı Atatürk, İstanbul'da, Bebek koyunda halkla iç içe olduğu bir gün, bira bardağını halkına kaldırarak, tanıtmak istemesi de sosyal görüşünün bir fotoğrafıdır. Başına taktığı panama şapkasıyla, şehir şehir dolaşarak çağın gereğini tanıtması, okuyup, yazmayan kalmasın diye milli eğitim seferberliği, mahalle mektepleri açması, soyadı kanunu çıkartarak kişilik kazandırması, kadınlara oy hakkı tanıyarak, medeni haklarını kazandırması, başlı başına birer devrimdir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |